Ik heb een splinternieuwe Hyundai Tucson gekocht bij een niet-officiële dealer. Huyndai geeft 5 jaar fabriekswaarborg, en was ook de reden om voor dit merk te gaan. Volgens de verkoper ook helemaal geen probleem gezien het voertuig (eigenlijk import) via Huyndai Belgium in het Belgische systeem wordt ingeput.
Navraag bij de importeur leert echter dat ik maar recht heb op 2 jaar garantie (via de verkoper, en niet via hen), en geen 5 jaar. Ook de andere garanties (zoals pechbijstand) zijn niet geldig.
1) moet ik dit zomaar geloven? Mijn Tucson komt evengoed uit een Hyundaifabriek, en heeft dan toch ook die fabriekswaarborg? Graag advies?
2) als dit allemaal zo is: misschien een aandachtspunt voor andere kopers?
3) als in de advertentie staat "met fabrieksgarantie", kan ik dit dan niet via de verkoper claimen?
Navraag bij de importeur leert echter dat ik maar recht heb op 2 jaar garantie (via de verkoper, en niet via hen), en geen 5 jaar. Ook de andere garanties (zoals pechbijstand) zijn niet geldig.
1) moet ik dit zomaar geloven? Mijn Tucson komt evengoed uit een Hyundaifabriek, en heeft dan toch ook die fabriekswaarborg? Graag advies?
2) als dit allemaal zo is: misschien een aandachtspunt voor andere kopers?
3) als in de advertentie staat "met fabrieksgarantie", kan ik dit dan niet via de verkoper claimen?
Comment