Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Crafter invoeren in Belgie (van Nederland) ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VW Crafter invoeren in Belgie (van Nederland) ??

    Ik heb vandaag een Volkswagen Crafter aangeschaft in Nederland. Het bedrijf gaat mij de exportpapieren zorgen en een transportplaat (van 2 weken).

    Nu is mijn vraag voor de inschrijving in Belgie heb ik nodig:
    -keuring
    -doaune
    -gelijkvormigheidsattest

    Moet ik eerst (met de auto ?) naar de duaone rijden ?

    Hoe vraag ik mijn gelijkvormigheidsattest aan ? (mijn VW-dealer in Genk zei dat ik deze in Nederland moet aanvragen :s)
    (Moet ik hiervoor ook met de auto langsgaan?)

    Welke moet ik eerst doen en HOE moet ik het doen. (En hoelang zou het duren?)


    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

  • #2
    Hoe moet ik een VW Crafter invoeren in Belgie (vanuit Nederland) ???

    Ik heb vandaag een Volkswagen Crafter aangeschaft in Nederland. Het bedrijf gaat mij de exportpapieren zorgen en een transportplaat (van 2 weken).

    Nu is mijn vraag voor de inschrijving in Belgie heb ik nodig:
    -keuring
    -doaune
    -gelijkvormigheidsattest

    Moet ik eerst (met de auto ?) naar de duaone rijden ?

    Hoe vraag ik mijn gelijkvormigheidsattest aan ? (mijn VW-dealer in Genk zei dat ik deze in Nederland moet aanvragen :s)
    (Moet ik hiervoor ook met de auto langsgaan?)

    Welke moet ik eerst doen en HOE moet ik het doen. (En hoelang zou het duren?)


    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

    Comment


    • #3
      Het gelijkvormigheidsattest zou hier door Volkswagen ook moeten kunnen aangevraagd worden. Ze weten meestal alleen niet hoe.
      Als je het in Nederland aanvraagt kan het wel sneller gaan. Of ze in nederland ook de nummer van je boite en van je motor nodig gaan hebben om het gelijkvormigheidsattest aan te vragen weet ik niet, anders kan je best in het terugrijden even binnenspringen bij een nederlandse Volkswagen dealer.
      Heb je gekeken of het niet bij de wagen zit? kans is klein maar kijk het na.

      Voor het invoeren van de wagen

      Voor de douane hier heb je nodig:

      - Aankoopfactuur
      - Origineel inschrijvingsbewijs van nederland (ofwel een briefje met de gegevens ofwel een soort kredietkaart achtig kaartje)

      Voor de keuring heb je nodig:

      - Gelijkvormigheidsattest als de wagen na 1999 is.
      - Aanvraag tot inschrijving met vignet 705 (dit krijg je van de douane)

      Wij rijden de auto meestal naar huis, rijden dan met een andere wagen naar de douane. regelen het vignet 705 (kost 10 cent ofzo) en rijden daarna naar de keuring met de geimporteerde wagen. Neem contact op met je verzekeraar, geef de gegevens door en vraag je te verzekeren Hierna ga je best zelf (weer met een andere wagen) naar de DIV voor het inschrijven van de wagen (Een geimporteerde wagen via een verzekeraar inschrijven duurt enkele dagen).

      Weet wel dat het niet 100% legaal is hier in België te rijden met de nederlandse exportplaten maar de politie knijpt meestal wel een oogje toe wanneer je een verzekering hebt bij de exportplaten en je van nederland naar huis rijdt of van huis naar keuring en vice versa.
      Last edited by AocAoc; 26/03/2016, 01:19.

      Comment


      • #4
        Gelijkvormigheidsattest zit er normaal bij...
        sowieso eerst douane en dan keuring voor verkoop

        Comment


        • #5
          naar de douane gaan eerst... daarvoor moet je de auto niet meenemen. Wel zorgen dat je alle papieren hebt nodig om te dedouaneren.
          daarna gelijkvormigheidsattest opvragen als je dat niet hebt, bij bmw moest ik daarvoor naar Bornem, ik weet niet hoe het bij VW gaat...
          daarna keuring voor verkoop en de cirkel is rond.

          Comment


          • #6
            Ik ben dus eerst naar de Douane geweest, hierbij verliep alles goed.

            Echter bij de keuring hebben ze dus expliciet naar de 'Europese gelijkvormigheidsattest' gevraagd. De Belgische vw garages zeggen dat ze geen gelijkvormigheidsattest geven aan buitenlandse wagens. In Nederland bestond een gelijkvormigheidsattest niet voor 2011 voor bedrijfsauto's, dus zij geven het ook niet.

            Iemand enig idee hoe ik/waar ik nu verder te werk kan gaan voor een aanvraag.

            Comment


            • #7
              Ik ben dus eerst naar de Douane geweest, hierbij verliep alles goed.

              Echter bij de keuring hebben ze dus expliciet naar de 'Europese gelijkvormigheidsattest' gevraagd. De Belgische vw garages zeggen dat ze geen gelijkvormigheidsattest geven aan buitenlandse wagens. In Nederland bestond een gelijkvormigheidsattest niet voor 2011 voor bedrijfsauto's, dus zij geven het ook niet.

              Iemand enig idee hoe ik/waar ik nu verder te werk kan gaan voor een aanvraag. (Liefst op de snelste manier)

              Auto is van Nederland (Volkswagen Crafter 2008 Lichte vracht).

              Comment


              • #8
                WTF, 4 topics over hetzelfde?

                Ge wilt den boel doen crashen ofzo.



                Sent from my Apple muziekdoos.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #9
                  Neem eens contact op met D'Ieteren, dienst homologaties : 02 / 556 23 35

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                    Gelijkvormigheidsattest als de wagen na 1999 is.
                    Gelijkvormigheidsattest is ook verplicht als hij van voor 1999 zou zijn ... vanaf 1999 heb je een coc nodig, geen gelijkvormigheidsattest dus.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Gelijkvormigheidsattest is ook verplicht als hij van voor 1999 zou zijn ... vanaf 1999 heb je een coc nodig, geen gelijkvormigheidsattest dus.
                      Dit is al een tijdje veranderd dacht ik.

                      Peugeot 106 GTI van 1996:

                      Comment


                      • #12
                        Dan zou het best wel eens kunnen dat hij geen coc nodig heeft.

                        Comment


                        • #13
                          De topic starter wel, want de wagen is van 2008 denk ik.

                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Dan maakt hij net een reële kans om geen coc te moeten hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Bij de keuring hebben ze inderdaad achter een COC gevraagd. Ik ben naar Dieteren Volkswagen geweest maar zij hebben er geen kunnen uitleveren omdat mijn wagen blijkbaar niet origineel was. Een bakwagen met een bak erop.
                              Deze controleren ze blijkbaar niet. Dus heb ik een afspraak moeten maken bij de keuringsstation in As om er zo eentje te bemachtigen en dit kan blijkbaar tot maanden duren Veel te veel miserie en kopzorgen!

                              Comment


                              • #16
                                Bij de keuring hebben ze inderdaad achter een COC gevraagd. Ik ben naar Dieteren Volkswagen geweest maar zij hebben er geen kunnen uitleveren omdat mijn wagen blijkbaar niet origineel was. Een bakwagen met een bak erop.
                                Deze controleren ze blijkbaar niet. Dus heb ik een afspraak moeten maken bij de keuringsstation in As om er zo eentje te bemachtigen en dit kan blijkbaar tot maanden duren Veel te veel miserie en kopzorgen!

                                Comment

                                Working...
                                X