Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarop letten bij de aankoop van een dashcam?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    D'r zijn mogelijkheden genoeg.
    Ik haal de stroom van bij de sigarettenaansteker, alleen daar is de kabel zichtbaar, verder is die volledig weggewerkt achter het dashboard.
    Je kan ook aftakken van achter de sigarettenaansteker, dan zie je daar ook geen bekabeling.
    Of zoals mavke zegt, de stroom van aan de accu zelf halen.

    Je ziet het, mogelijkheden genoeg dus.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • #22
      Ik vermoed dat zo'n cam wel eens op de optielijst van de autofabrikanten gaat terechtkomen (of is dat al zo?), en dat zou wel eens best succes kunnen hebben.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        De tegenpartij was onder de indruk en heeft getekend, je hebt dus geluk gehad.
        Voor een rechtbank telt dat niet.
        Snelheid, coördinaten ed zijn daar verreist.
        Staat in het dashcam topic ook als ik mij niet vergis.
        Dit filmpje telt evenzeer voor de rechtbank.
        Het feit dat de coördinaten er niet bij staan vermeld kan er alleen toe leiden dat andere partij daarover mogelijks discussieert omdat het filmpje die zaken zelf op zich niet bewijst.
        Maar als je die zaken zoals datum, snelheid enz. echter op een andere manier kan aantonen, dan gaat rechter dit filmpje evenzeer in aanmerking nemen als bewijs.

        Comment


        • #24
          Hm filmpje van dashcam.... ok je bent mss. in je recht maar ik ging zo'n accident toch niet hebben hoor... Je remt erg laat en ook niet hard genoeg. (moest filmpje 3x herbekijken om te zien of je wel al dan niet remde )

          Voor zover ik weet wordt dit niet aanvaard in de rechtbank, ik heb binnenkort gesprek met m'n raadsman en zal eens vragen hoe dit zit.

          Zonder dashcam ging je ook wel uw gelijk gehaald hebben want zij beweerd dat jij in haar kont reed terwijl je haar in de linker achterflank raakt.
          Last edited by Schnippy; 16/05/2016, 10:07.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Ik vermoed dat zo'n cam wel eens op de optielijst van de autofabrikanten gaat terechtkomen (of is dat al zo?), en dat zou wel eens best succes kunnen hebben.
            moderne auto's zitten al vol camera's ter hoogte van binnenspiegel, achteraan en 360° vieuw, maar je kan er niet bij

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              moderne auto's zitten al vol camera's ter hoogte van binnenspiegel, achteraan en 360° vieuw, maar je kan er niet bij
              Eigenlijk een goed idee om daar een recorder op aan te sluiten.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                Hm filmpje van dashcam.... ok je bent mss. in je recht maar ik ging zo'n accident toch niet hebben hoor... Je remt erg laat en ook niet hard genoeg. (moest filmpje 3x herbekijken om te zien of je wel al dan niet remde )
                Dat was mijn idee ook... ongeacht of je in je recht bent of niet ben je toch verplicht om een ongeval proberen te vermijden. Het lijkt mij of je het ongeval niet wou vermijden.

                Comment


                • #28
                  Ja dat is waar.
                  Ik zou ook altijd broberen een ongeval te vermeiden.
                  Maar in mijn wijk ben ik daar mee gestopt.
                  Het is een zone 30 en veel woon wijken en een school en een park.
                  Waar veel jonge gezinnen met kinderen wonnen.
                  En sins Mortsel zijn hoofd straat heeft verkloot komen er belachelijk veel sluikverkeer.
                  En die vliegen door de wijk tegen 50 a 70km/u en mijn straat heeft voorrang op de zij liggende straat.
                  En ik ben begonnen mijn voorrang af te dwingen op die roekeloze zotten.

                  En het ergste is dat zelfs de polis hier naar niets ziet en gewoon door vliegt.
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    zaken zoals datum, snelheid enz. echter op een andere manier kan aantonen,
                    Datum wordt lastig, maar dat zal niet echt een discussiepunt zijn. Snelheid kan je afleiden uit het filmpje door de strepen op het wegdek te tellen en te vergelijken met de beelden. Meestal 30 fps en dan meten hoe veel beelden er voorbijkomen tussen n strepen. Op google maps / earth de afstand meten tussen te strepen en voila, je hebt een snelheid.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      Dat was mijn idee ook... ongeacht of je in je recht bent of niet ben je toch verplicht om een ongeval proberen te vermijden. Het lijkt mij of je het ongeval niet wou vermijden.
                      k wou geen discussie beginnen, maar dat was eigenlijk ook mijn eerste gedacht, kwam nogal vlot aangereden.

                      Comment

                      Working...
                      X