Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste wagen - audi a4 verstandig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
    Wil je niet te snel een audi?

Ik zou voor dat budget kijken naar andere merken...
    Idd, gewoon beginnen met een Fiësta, Corsa enz...
    Aanbod genoeg op de markt dus lagere prijzen.

Comment

wij hebben net onze citroen c2 weggedaan voor 1700 euro... was van oktober 2005.
      120k km
      Denk dat je beter met zoiets begint als eerste wagen.
      2013- Volvo V60 D3 R-Design
      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ontzettend bedankt voor al de reacties! Nooit gedacht dat ik zoveel hulp zou krijgen, ik zal alle links & merken/types eens afgaan op de tweedehands websites.

Comment

Benieuwd wat het gaat worden !

Comment

Ok, ik heb de 4 keuzes die mij het meeste aanspraken gevonden maar ik kan niet echt een keuze maken. Ik heb wel besloten dat ik voor een berline model ga kiezen. (ik heb leren rijden met een sedan/berline en vond dit fantastisch om mee te rijden

Audi 80 (een kameraad raadde me één van het jaar 1991 aan, blijkbaar geeft het bepaalde voordelen als je auto 25 jaar oud is? Kan iemand me hierbij helpen?)

Mazda 626

Volvo s40

Honda civic sedan

Ik vind elk van deze opties prachtig maar kan niet direct een keuze maken. Kwa prijs zitten al deze autos rond de 1500-3000 euro denk ik, maar ik weet niet precies welk dat zuiniger is m.b.t. taks.

Wat denken jullie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exer Bekijk Berichten
              een kameraad raadde me één van het jaar 1991 aan, blijkbaar geeft het bepaalde voordelen als je auto 25 jaar oud is? Kan iemand me hierbij helpen?
              Een auto van 25 jaar of ouder betaal je momenteel een lage BIV (inschrijvingstaks) van 41 euro en een lage jaarlijkse verkeersbelasting van 35 euro, ongeacht hoe zwaar de motor is (dus voor een 1000 cc of 2500 cc is dit even veel)

Let wel, deze regel gaat waarschijnlijk veranderen binnen dit en 2 jaar, maar momenteel zijn de regels zoals hierboven... .

Let wel, als je zo'n 91'er zou kopen, dan moet deze ook effectief 25 jaar zijn (en dus bv. niet een auto die eerst ingeschreven is geweest op 1 september 1991, want dat aanzien ze dan nog als een 24-jarige auto ook al is die van 1991 en dan betaal je veel meer, eerste inschrijvingsdatum terug te vinden op inschrijvingsbewijs vorige eigenaar is hiervoor de referentie)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Een auto van 25 jaar of ouder betaal je momenteel een lage BIV (inschrijvingstaks) van 41 euro en een lage jaarlijkse verkeersbelasting van 35 euro, ongeacht hoe zwaar de motor is (dus voor een 1000 cc of 2500 cc is dit even veel)

Let wel, deze regel gaat waarschijnlijk veranderen binnen dit en 2 jaar, maar momenteel zijn de regels zoals hierboven... .

Let wel, als je zo'n 91'er zou kopen, dan moet deze ook effectief 25 jaar zijn (en dus bv. niet een auto die eerst ingeschreven is geweest op 1 september 1991, want dat aanzien ze dan nog als een 24-jarige auto ook al is die van 1991 en dan betaal je veel meer, eerste inschrijvingsdatum terug te vinden op inschrijvingsbewijs vorige eigenaar is hiervoor de referentie)
                Stel dat ik een audi 80 van 1992 zou kopen, hoeveel zou de BIV "ongeveer~" bedragen? Ik heb er niet echt een beeld over, is het nu rond de 200 euro of rond de 2000? Ik weet dat het heeft te maken met Co2 uitstoot en dergelijken.

Comment

Van 1992, da's dus nog geen 25 jaar ... welke motor ligt erin ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Van 1992, da's dus nog geen 25 jaar ... welke motor ligt erin ?
                    Pak zo'n 1750 cc (75pk) ?

Comment

"pak zo'n" ? ... beschik je niet over de exacte gegevens ?

Comment

ik dacht zoiets als dit http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...043?asrc=st|as

Comment

Die is dan weer > 25 jaar, dan betaal je € 41,99 BIV ongeacht de cilinderinhoud.

Comment

dat type kwam niet standaard met servo, 5.5 omwenteling van aanslag tot aanslag...zeker omdat het een automaat is, is dat erg spijtig en gaat snel enerveren...molenwieken is het woord dat ze speciaal voor dit type 80 hebben uitgevonden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              dat type kwam niet standaard met servo, 5.5 omwenteling van aanslag tot aanslag...zeker omdat het een automaat is, is dat erg spijtig en gaat snel enerveren...molenwieken is het woord dat ze speciaal voor dit type 80 hebben uitgevonden
                              Enig idee welk type audi 80 beter zou zijn? Ik wil het ook verzekerd krijgen, geen idee hoeveel pk ik zou kiezen i.v.m. verzekeringsmaatshappijen :s

Reden waarom ik zoveel vraag i.v.m. de audi 80 is door de lage kosten & mogelijkheid om er zelf aan te sleutelen.
                              Last edited by ; 31/03/2016, 19:03.

Comment

Enig idee welk type audi 80 beter zou zijn? Ik wil het ook verzekerd krijgen, geen idee hoeveel pk ik zou kiezen i.v.m. verzekeringsmaatshappijen :s

Reden waarom ik zoveel i.v.m. de audi 80 is door de lage kosten & mogelijkheid om er zelf aan te sleutelen.

Maar kun je ook zelf sleutelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                                  Maar kun je ook zelf sleutelen?
                                  Ik ken iemand die in het zwart auto's opknapt, hij heeft zelf al veel auto's gefikst voor zeer lage werkuur-prijzen, aangezien hij een goede vriend is ben ik zeker dat we er samen aan kunnen bezig zijn.

Comment

Doe maar dan.
                                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                      audi 80 diesel zijn gewoon oersterk. daar ligt ofwel een 1.6 in, of een 1.9.
                                      de 1.6 heb je in platte diesel met 55pk (let op HEEEEEEEL traag en zeker in zo een grote auto als een audi. zelf in een golfke zijn die niet vooruit te branden. maar ze blijven gaan. kan je zelf frituurolie bijgieten). met die beesten mag je net na het starten al volgas mee vertrekken, krijg je niet stuk.
                                      de 1.6turbo is iets sneller met een 70-80pk maar verwacht ook geen wonderen. die turbos moet je dan wel op t gemak warm rijden.
                                      de 1.9 platte diesel is iets vlotter dan de 1.6 maar met die 69pk hoef je ook geen wonderen te verwachten. het maakt wel niet uit of je er alleen of met 4 in zit. die is even traag.
                                      de 1.9turbo gaat natuurlijk iets beter.

zoals altijd moet je turbo's op gemak warm rijden, en ook voor het stilleggen moet je de laatste km op t gemak hebben gereden.

ik rijd zelf zo een platte 1.6D en die beesten zijn gewoon de max. zalige cruizertjes en superzuinig. je zal ook geen stoplichtsprintjes uitvoeren want je weet dat een fiets je voorbij gaat als die wil .

let op met "ik ken iemand die dat wel fix voor mij". met een beetje geluk helpen je ze de eerste keer, misschien de 2de keer, maar daarna... hebben ze geen tijd, andere plannen, het gerief niet.
                                      meestal zijn er velen die willen helpen, tot je ze effectief opbelt om eens iets te doen.
                                      met een oude wagen is het idd handig als je zelf eens iets kan.
                                      een handremkabel vervangen
                                      remblokjes vervangen
                                      een onderhoud doen
                                      ...

bespaar je veel geld mee. moeilijkere dingen zoals distributieriem en waterpomp laat ik dan ook gewoon door de garage doen
                                      Bedankt voor je inbreng ik stootte onlangs op deze, doen?
                                      Op zoek naar een tweedehands Audi 80? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Comment

Bedankt voor je inbreng ik stootte onlangs op deze, doen?
                                        http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...669?asrc=st|as
                                        Leuke auto, net niet belastingsvrij, maar nog niet de kop eraf (onder de 2000 cc nog betaalbaar), ik heb wel altijd m'n bedenkingen met een verkoper die z'n eigen auto niet kent ('t is een 1.8 maar hij zegt 2000 cc en dan die V6 achteraan... )

stond de ex-80 TD van forumlid Audi_lover onlangs niet terug te koop ???

Comment

Das een 2.0 hoor 1.8 bestond niet bij deze

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X