Mijn ex W204 c250cdi vond ik ook wel fijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kilometervreter
Collapse
X
-
En mijn grootvader is 95 jaar geworden en rookte elke dag een pakje sigaretten
Dooddoener van jewelste: ge kunt met elke wagen chance of pech hebben.
Ik ken iemand met een W211 (één van 2003 note bene) die nooit problemen heeft gehad, niet mechanisch, niet electronisch. Ik heb een 204 -bulletproof naar het schijnt- maar ik heb er toch al enkele prullen mee aan de hand gehad. We kennen allemaal zo wel iemand. Iemand die problemen heeft met een betrouwbaar merk of andersom.
Maar het zijn de statistieken die tellen. Japanners staan altijd bovenaan de lijstjes als het gaat over betrouwbaarheid over langere periode.
PS: over dat olie zuipen: Mijn A6 heeft er indertijd persoonlijk voor gezorgd dat de olieprijzen de hoogte inschoten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk BerichtenWe kennen allemaal zo wel iemand. Iemand die problemen heeft met een betrouwbaar merk of andersom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenNooit geen A6/3.0l gehad zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri145km/dag, 200dagen per jaar, komt al op minimum 30 000km.
4jaar daarmee rijden is 120 000km.
nu ken ik dacia niet, maar ik heb hopen firmawagens gehad vroeger en GEENENKELE franse haalde de 100 000km zonder problemen (dacia is nog altijd onderdeel van renault groep). let dus zeker op als je in het 'goedkopere' segment van dat type wagens terecht komt.
mijn firmawagens waren er ook altijd uit de goedkope klasse.
-renault kangoo 1.5dci 69pk, ik reed daar rustig mee verbruikte 4.2L/100km, na 60 000km versnellingsbak 1kapot, op 90 000km versnellingsbak 2 kapot en rond de 100 000km waren er weer problemen waarbij mijn baas die auto retour naar leasemaatschappij heeft gestuurd. heb er een 8maand mee gereden
-renault clio 1.5dci 85pk: pakweg 30-40 000km gehad en retour leasemaatschappij. t begon al heel vroeg met allerhande boodschappen op het scherm: 'panne de freinage', 'abs a controller', 'panne de l'injection' (en toen viel de auto aan 120km/h op de autosnelweg stil). stuk voor stuk allemaal foutmeldingen die NIET in de manual stonde. heb alles doorgegeven bij het eerste onderhoud op 20 000km en de garage vond er niks van in de ECU.
-renault megane: 11keer in de garage op 1jaar tijd, 5keer voor onderhoud, 6keer voor problemen. gaande van versnellingsbak die niet wou schakelen, ruiten die niet omhoog gingen, storigen op het dashboard van de deuren, airco die 2x niet werkte (1e probleem op 19 000km)
je moet dan al eens beginnen denken of je je kan veroorloven om zo regelmatig eens op werk veel te laat toe te komen. dit was bij mijn baas altijd doorslaggevend om de autos terug te sturen en een nieuwe te vragen. privé komt er NOOOOIT een fransoos binnen bij mij, en al zeker geen nieuwe wagens. garantie of niet, ik wil liever iets betrouwbaars. er zullen natuurlijk verschillen zijn tussen de goedkoopste lease fransoos, en de duurdere segmenten zoals DHL hier op het forum mee rijd.
ik zou dus al zeker eens gaan horen naar mensen die een dacia als firmawagen hebben en er VEEL kilometers mee doen. zij kunnen u zeggen welke problemen voorvallen. van de 11firmawagens die ik heb gehad, heb ik het minste problemen gehad met de opel combo en de citroen berlingo. ik heb daarnaast nog met een opel astra gereden, ford fiesta, citroen jumpy, paar peugeot partners, korte termijn zelf een dacia logan en vw caddy (ik vond die logan in geladen toestand OERTRAAG).
daarbij was ik ook grote liefhebber van een grote platte diesel (1.9D) en heb ik het minder voor turbo blokjes (1.7dti, 1.5dci). ze reden allen wel goed als je leeg reed, maar in zware geladen toestand verkies ik toch een platte diesel (en ik reed veel geladen rond, en ook 10-20% van de tijd overladen).
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenGarantie is geldig op gebreken, en niet op vroegtijdige slijtage...
Die gebreken komen meestal na 1 jaar al aan het licht... Al de rests noemen ze normale slijtage...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pietersl Bekijk BerichtenWaarom gebruiken niet meer leasemaatschappijen die als die zo betrouwbaar en comfortabel is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk BerichtenIk denk het ni.. dieje met 645.000 km is verkocht aan een Pool e
Die weten tenminste dat die nog 250dzd meegaan.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenComfortabele reiswagen, dan denk ik aan volvo.
Tweedehands wel voor die prijs te vinden. Een V70 heeft heel aangename lederen zetels en rijdt smooth.
Zonder zever, voor een comfy betrouwbare km vreter gaat een V70 echt geen slechte koop zijn.
Voor 15k vind ge dik uitgeruste, 5 jaar oude V70's met deftige motorisatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenRond de € 13500 voor een V70 D3 van 2011 ... die zit dan nu rond de 150.000 km, dus binnen 4 jaar zit die op een kleine 300.000 km.
Heb voor mijn V70 D5 Summum '10 een klein jaar geleden 14,5k betaald, met 120k km op de klok.
Hij zou beter een D5 zoeken, zet je er met gemak een half miljoen km's op.
En als je mooi 127km/u bolt op de autostrade, verbruik je een 6,5L.
Comment
-
In 1982 heeft mijn vader de eerste Renault gekocht. Via hem ook met Renault/Dacia begonnen. Nu zijn we 34 jaar en heel veel Renaults en 1 Dacia verder en 1 slechte wagen ertussen: een R19 TXE. Verder nooit of nooit enige panne of probleem gehad.
Iets wat mijn schoonbroer met zijn VW Vento's, Passats en A4/A6 niet kan zeggen...
En zo kan je dus elke pro omdraaien in een contra al naar wie je voor je hebt. Slechte auto's worden niet meer gemaakt. Goeie en betere mss wel, maar de prijs is daarvoor al zeker geen indicatie.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Hier staat in het verkoopstopic een Saab 9-3 diesel te koop. Betrouwbaardere kilometervreter voor dat geld ga je moeilijk vinden2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprivan de zowat 20 auto waar ik al mee gereden heb (13tal leasewagens en 7tal privé), was het overgrote deel franse wagen van leasemaatschappijen. en buiten die berlingo was ik van GEENENKELE leasewagen tevreden.
de beste autos die ik ook heb gehad heb waren mijn opel ascona (eerste wagen) en mijn huidige golf diesel.
toen ik veranderde van job had ik geen leasewagen meer, en het enige wat ik wou was een oerdegelijke wagen ZONDER enige electronica in. en dat werd een golf 2.
sinds een jaar rijd mijn vrouw een benz en ik krijg het al op de zenuwen van al die electronica in die auto
Zoals Barie zegt, ik heb eens een Toyota gehad en die boite is vast gelopen. Is Toyota nu slecht?
Ik zou bvb gerust een Franse tweedehands met 2.0 dci motor durven kopen. Zeer sterke motor die plezierig rijdt. En meestal te vinden met groot waardeverlies. Bvb een Laguna 3 met 2.0 dci. Zeer betrouwbaar en betaalbaar...
Comment
-
Komen spontaan in mij op: Peugeot 308, Nissan Pulsar, Ford Focus, Mazda 3, Renault Megane, Citroen C4, Opel Astra. Zijn allemaal auto's die binnen je budget vallen (jong occasie). En ik denk dat geen één van deze karren een miskoop zou zijn.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
Comment