Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kilometervreter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    V70 ziet er anders uit binnenin.

    Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

    Comment


    • #42
      Inderdaad, mijn model ziet er bv zo uit;

      Comment


      • #43
        Ik zeg: Citroen C5 met een mooie diesel onder de kap. Die dingen blijven gaan, rijden prima (niet sportief, wel comfortabel) en onderhoud kost je niet de hoofdprijs. Dat is bij de meeste Japanners de achilleshiel: onderhoud is er relatief duur (nou ja, als je het met de grote drie Duitsers vergelijkt valt het misschien wel mee).

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
          Ik zeg: Citroen C5 met een mooie diesel onder de kap. Die dingen blijven gaan, rijden prima (niet sportief, wel comfortabel) en onderhoud kost je niet de hoofdprijs. Dat is bij de meeste Japanners de achilleshiel: onderhoud is er relatief duur (nou ja, als je het met de grote drie Duitsers vergelijkt valt het misschien wel mee).
          Heh? Onderhoud is toch juist relatief goedkoop bij Mazda, Toyota, ed.
          Toch al verschillende onderzoeken ed. van tegengekomen die dit aantonen.

          Edit : Ik had het eerst elders tegengekomen, maar vond nu iets gelijkaardigs terug van test aankoop :


          GEMIDDELDE KOSTEN VAN HET RECENTSTE ONDERHOUD

          DACIA 194
          MAZDA 253
          TOYOTA 270
          HYUNDAI 277
          FIAT 278
          NISSAN 278
          PEUGEOT 285
          CITROËN 300
          FORD 300
          RENAULT 300
          SUZUKI 300
          KIA 303
          CHEVROLET/DAEWOO 325
          HONDA 328
          MITSUBISHI 334
          SKODA 339
          MINI 340
          OPEL 340
          VW 345
          ALFA ROMEO 348
          SEAT 350
          MERCEDES 410
          BMW 425
          VOLVO 450
          AUDI 500
          Alleszins duidelijk, de franse EN japans/koreaanse merken zijn het goedkoopste. Duits en Zweeds is duur.
          Last edited by Phate; 17/04/2016, 17:03.

          Comment


          • #45
            als je geen pollenfilter hebt, moet die natuurlijk ook nooit vervangen worden...

            verder, gemiddelde prijs van het recentste onderhoud... was dit enkel een olie+filterwissel of ook remmen erbij? je kan dat gewoon niet vergelijken.

            Comment


            • #46
              Gemiddelde prijs... waarom zou dit niet vergelijkbaar zijn?
              Als je gewoon één onderhoud met één ander onderhoud gaat vergelijken, ok, zal weinig representatief zijn. Maar het gaat hier over een gemiddelde...

              Comment


              • #47
                Akkoord, maar dan is het onderhoud toch goedkoper hee.
                Ook de benodigde olie zal de prijs sterk bepalen (hoeveelheid en soort)

                Comment


                • #48
                  Kan je alle kanten mee uit met die cijfers van Test Aankoop.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Kan je alle kanten mee uit met die cijfers van Test Aankoop.
                    Hoe bedoel je?

                    Comment


                    • #50
                      "Gemiddelde" zonder meer is een zéér ruim en rekbaar begrip, niet ?

                      Comment


                      • #51
                        Gemiddelde over 100.000km, dan wordt het al meer representatief. Maar dan nog moet je die wagens eruit halen dat onderhoud krijgen omwille van een tijdslimiet.

                        Comment


                        • #52
                          Waarom eigenlijk zo moeilijk aan het doen? Het is toch niet de bedoeling om tot een exact bedrag te komen. Dat varieert inderdaad heel hard van gebruik. Oorspronkelijk was ik gelijkaardige bedragen tegengekomen, opgesplitst naar groot en klein onderhoud per merk. Dus zonder extra's. En daar was eenzelfde lijn zichtbaar. Als je een onderzoek met 71000 auto's minder betrouwbaar vind dan buikgevoel, mij niet gelaten. Maar bovenstaande bedragen geven wel zeer goede indicaties.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                            Waarom eigenlijk zo moeilijk aan het doen? Het is toch niet de bedoeling om tot een exact bedrag te komen. Dat varieert inderdaad heel hard van gebruik. Oorspronkelijk was ik gelijkaardige bedragen tegengekomen, opgesplitst naar groot en klein onderhoud per merk. Dus zonder extra's. En daar was eenzelfde lijn zichtbaar. Als je een onderzoek met 71000 auto's minder betrouwbaar vind dan buikgevoel, mij niet gelaten. Maar bovenstaande bedragen geven wel zeer goede indicaties.
                            moeilijk doen...
                            sommigen gaan om de 20.000 km of jaarlijks op onderhoud, anderen om de 40.000 km of 2 jaar...
                            scheelt toch wel in prijs.... Als de eerste €250 betaalt en de Andere €500. Dan betalen ze even veel...

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              moeilijk doen...
                              sommigen gaan om de 20.000 km of jaarlijks op onderhoud, anderen om de 40.000 km of 2 jaar...
                              scheelt toch wel in prijs.... Als de eerste €250 betaalt en de Andere €500. Dan betalen ze even veel...
                              Zoek ne keer op wat "gemiddeld" betekent.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                als je geen pollenfilter hebt, moet die natuurlijk ook nooit vervangen worden...

                                verder, gemiddelde prijs van het recentste onderhoud... was dit enkel een olie+filterwissel of ook remmen erbij? je kan dat gewoon niet vergelijken.
                                Zelfs op mijn logan van 7000euro zit een pollenfilter hoor. En dat is de goedkoopste volgens de lijst.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Zoek ne keer op wat "gemiddeld" betekent.
                                  Leer jij dan lezen...Er staat gemiddelde van de merken... Van het laatste onderhoud. En niet het gemiddelde van alle onderhouden...
                                  Last edited by ; 17/04/2016, 23:38.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Zullen prijzen van standaard onderhoud zijn.. Zonder remblokjes laat staan remschijven zijn.. Ken mensen die inderdaad om het jaar gaan met bv een ford fiesta en betalen dan een 250 euro. Ik ga om de 35.000 en betaal wel een pak meer maar per km is het goedkoper, wat logisch is he.

                                    Ik stel me de vraag wat heden ten dage uberhaupt het nut van een onderhoud is ( buiten olie wissel ) als de wagen minder dan 150.000 km heeft.. Buiten remblokken en banden zou er niets mogen vervangen worden, toch ?
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

                                    Comment


                                    • #58
                                      Luchtfilter en pollenfilter
                                      Ik vind het wel nuttig in die zin dat we anders nog veel meer auto's met 1 brandende koplamp tegen komen, veel meer auto's met versleten banden ed. Gewoon omdat sommigen erg nonchalant zouden zijn.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Die cijfers van testaankoop liggen in lijn met wat ik gewoon ben. Natuurlijk speelt het interval ook een grote rol. Bij BMW heb ik idd 450 betaald voor m'n laatste groot onderhoud (60000 km). Buiten olie was daar ook luchtfilter en nieuwe bougies (benzine) bij.
                                        Klein onderhoud op 30000 km was 250. Dus in totaal 700 euro onderhoudskosten op 60000km.
                                        2 dagen na het groot onderhoud echter draaide m'n motor van de ene moment op de andere in de soep. Vervangen onder coulance, met nog iets van een 450 euro kosten voor mezelf (vloeistoffen, waterpomp en een poelie waren voor mijn rekening).

                                        Comment


                                        • #60
                                          Persoonlijk vind ik een onderhoud (olie-oliefilter) om de 30000 km te weinig. Gerust zou ik daar niet in zijn. Om de 10-12000 km gaat er nieuwe olie op bij mijn wagens, of jaarlijks als ik dat niet haal.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X