Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betaalbaar>eigen auto als student?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Betaalbaar>eigen auto als student?

Hallo

Ik ben student 21 jaar en doe ongeveer 20.000km tot 30.000km in een jaar.

Ik zou zeer graag een eigen auto hebben, maar dan wel onmiddelijk een degelijke en mooie auto.

ik dacht aan een bmw 320d (E46 model) of een audi A4 bv. het mag ook iets anders zijn, maar ik heb het niet zo voor een peugeot,opel,citroën,renault en dergelijke in 2dehands.

ik heb eens geinformeerd bij de verzekering en daar kom ik voor een auto van bv. 130pk uit op een 1000€ per jaar (met alle promoties die ik ooit kan krijgen) daarbij dannog eens de taksen 300 tot 600€ beetje afhankelijk van de fiscale pk's...

nu ik denk dus jaarlijkske kosten > +-2000€ als de kosten van de auto een beetje meevallen, is dit een realistisch bedrag?

Zijn er nog studenten met een eigen auto, die alles uit hun eigen zak betalen?

Andere voorstellen voor degelijke auto's?

enige vereisten:

-Diesel
    -Degelijk,stevig,mooi,volledige personenwagen
    -in occasie liefst niet hoger dan 7000-8000€
    -niet al te veel jaarlijkske kosten aan slijtage..
    -liefst 10 fiscale pk's of minder vanaf 11 begint het zo mooi te klimmen (alhoewel de 320d er al 11 heeft maargoed)
    -verbruik is niet zo heeel belangrijk,daar hebk misschien toch een sponsor voor..

En wat krijg je er nog voor terug? als je bv. een auto met 150.000km koopt, wat kan je daarnog bijrijden zonder overdreven kosten? Wat krijg je daar nog voor als je die dan verkoopt.. enz...

Ik hoop dat iemand mijn dilemma ietwat snapt en mijn nuttige informatie kan verschaffen.

Bedankt!
    Pieter
    Last edited by ; 01/02/2007, 20:18.

als je maar genoeg werkt kan dat allemaal

alleen vind ik het wat dom om slaaf van je auto te worden
    er zijn goeie alternatieven die je ook in stijl voor minder centen voert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetyoost Bekijk Berichten
      Hallo

Ik ben student 21 jaar en doe ongeveer 20.000km tot 30.000km in een jaar.

Ik zou zeer graag een eigen auto hebben, maar dan wel onmiddelijk een degelijke en mooie auto.

ik dacht aan een bmw 320d (E46 model) of een audi A4 bv. het mag ook iets anders zijn, maar ik heb het niet zo voor een peugeot,opel,citroën,renault en dergelijke in 2dehands.

ik heb eens geinformeerd bij de verzekering en daar kom ik voor een auto van bv. 130pk uit op een 1000€ per jaar (met alle promoties die ik ooit kan krijgen) daarbij dannog eens de taksen 300 tot 600€ beetje afhankelijk van de fiscale pk's...

nu ik denk dus jaarlijkske kosten > +-2000€ als de kosten van de auto een beetje meevallen, is dit een realistisch bedrag?

Zijn er nog studenten met een eigen auto, die alles uit hun eigen zak betalen?

Andere voorstellen voor degelijke auto's?

enige vereisten:

-Diesel
      -Degelijk,stevig,mooi,volledige personenwagen
      -in occasie liefst niet hoger dan 7000-8000€
      -niet al te veel jaarlijkske kosten aan slijtage..
      -liefst 10 fiscale pk's of minder vanaf 11 begint het zo mooi te klimmen (alhoewel de 320d er al 11 heeft maargoed)

En wat krijg je er nog voor terug? als je bv. een auto met 150.000km koopt, wat kan je daarnog bijrijden zonder overdreven kosten? Wat krijg je daar nog voor als je die dan verkoopt.. enz...

Ik hoop dat iemand mijn dilemma ietwat snapt en mijn nuttige informatie kan verschaffen.

Bedankt!
      Pieter
      Als "student" heb je wel hoge eisen moet ik zeggen, waarom een grote auto als student ????
      Meestal verblijf je als student in grotere steden en meer dan de helft van de tijd staat je auto ergens langs een straat.
      De kans op blutsen, krassen etc... is redelijk hoog.
      Koop je (zeker als eerste auto) een kleinere auto zoals een Ford Fiësta, Toyota Starlet of dergelijke.
      Kosten zijn niet hoog en als er iets gebeurd is het niet zo erg.
      Met al dat geld dat je daarme uitspaart kun je na je studies een mooie grote auto kopen zoals een Audi of BMW
      Last edited by E90N; 01/02/2007, 20:19.
      Sintruin till I die

Comment

voor 7a8000 ga je geen propere e46 320d vinden denk ik.

Comment

das idd wel waar, maar ik studeer in oostende dus een echte studentestad is het al niet... en je hebt er een auto nodig als je je gemakkelijk en op elk uur van de dag wil verplaatsen.

Comment

Veel vragen allemaal, maar das te begrijpen je wil weten of het haalbaar is natuurlijk...

Persoonlijk zou ik een andere richting uitgaan en niet meteen gaan voor een grote/dure wagen, maar klein beginnen...
            Als je bv. een goedkope Japanner op de kop kan tikken voor laat ons zeggen 2 - 3000 € en je kan daar een aantal jaar mee rijden, ben je veel goedkoper uit!

Vergeet zeker niet in je kostenplaatje onderhoud en tankbeurten mee te rekenen. Verzekering en tax zijn 1 ding maar dan heb je nog altijd geen km gereden hè...

Alvast veel succes bij het kiezen
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

een Audi a3 of golf 4 is dat niks voor jou?

Comment

heb je de zekerheid van financiele hulp van thuis als je iets of wat kosten hebt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                  een Audi a3 of golf 4 is dat niks voor jou?

die ga je zeker niet vinden in die prijsklasse ofwel moet die in zeer slechte staat zijn vrees ik
                  Last edited by E90N; 01/02/2007, 20:34.
                  Sintruin till I die

Comment

dus een auto zoeken zoals ik deze hier beschrijf voor 7000-8000€ is niet echt haalbaar of toch al geen auto meer van minder dan 200.000km?

inderdaad veel vragen, maar ik zou graag weten waar ik al dan niet aan begin en of ik er wel moet aan beginnen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                      die ga je zeker niet vinden in die prijsklase ofwel moet die in zeer slechte staat zijn vrees ik
                      voor 8000euro kan je toch al een propere golf 4 kope

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

Zoals bobo het al zo mooi omschreef in de eerste reactie: het is mogelijk mits veel werken. Om met zo een bak te rijden zal je idd slaaf worden van je auto. Ik heb als student 4 jaar met een Toyota Starlet gereden die ik zelf bekostigde en dat kostte mij al veel. Tenminste, als je er nog een studentenleven wilt op nahouden.

Je zal zelf moeten uitmaken wat je er voor over hebt...

Comment

hehe ik zag hem eerst:p
                          nuja zijn ze daadwerkelijk ook goedkoper in duitsland? en gemakkelijk (volgens de beschrijving hier op't forum) in te schrijven?

Als ik nu een degelijke auto koop en er misschien wel wat geld insteek, ga ik er dan binnen 2 jaar geen genot meer van hebben als ik afgestudeerd ben en er kan voor werken?) (zonder te lenen, in't rood te gaan en al die dingen waar ik beter op mijn 21 nog niet aan begin)

Comment

een student moet zuipen, achter de wijven zitten en als de tijd er rijp voor is: blokken en eerste zit halen
                            als je daarnaast u zorgen moet maken over auto, verzekeringen, onderhoud, ...
                            spaar uw centjes maar, je gaat ze nog genoeg moeten gebruiken als de tijd er rijp voor is

Comment

Ik werd met mijn golf ook beetje slaaf van mijn auto. Nu heb ik een Vw polo en alle kosten inclusief afschrijving kost de wagen mij 6000 euro per jaar waarvan 2000 euro rechtstreeks vergoed wordt door kilometervergoeding. De andere 4000 werk ik wekelijks voor.
                              2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                              2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

mijn eerste auto was een peugeot 104 van 60 000 bfr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                  Ik werd met mijn golf ook beetje slaaf van mijn auto. Nu heb ik een Vw polo en alle kosten inclusief afschrijving kost de wagen mij 6000 euro per jaar waarvan 2000 euro rechtstreeks vergoed wordt door kilometervergoeding. De andere 4000 werk ik wekelijks voor.
                                  als je er dan de brandstofkosten afneemt hoeveel schiet er dan over van die 6000€ ? (verzekering,onderhoud,taksen,slijtage,accidentjes (liefst geen)enz..)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetyoost Bekijk Berichten
                                    als je er dan de brandstofkosten afneemt hoeveel schiet er dan over van die 6000€ ? (verzekering,onderhoud,taksen,slijtage,accidentjes (liefst geen)enz..)
                                    dikke 4000
                                    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Working...
                                    X