Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betaalbaar>eigen auto als student?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Betaalbaar>eigen auto als student?

Hallo

Ik ben student 21 jaar en doe ongeveer 20.000km tot 30.000km in een jaar.

Ik zou zeer graag een eigen auto hebben, maar dan wel onmiddelijk een degelijke en mooie auto.

ik dacht aan een bmw 320d (E46 model) of een audi A4 bv. het mag ook iets anders zijn, maar ik heb het niet zo voor een peugeot,opel,citroën,renault en dergelijke in 2dehands.

ik heb eens geinformeerd bij de verzekering en daar kom ik voor een auto van bv. 130pk uit op een 1000€ per jaar (met alle promoties die ik ooit kan krijgen) daarbij dannog eens de taksen 300 tot 600€ beetje afhankelijk van de fiscale pk's...

nu ik denk dus jaarlijkske kosten > +-2000€ als de kosten van de auto een beetje meevallen, is dit een realistisch bedrag?

Zijn er nog studenten met een eigen auto, die alles uit hun eigen zak betalen?

Andere voorstellen voor degelijke auto's?

enige vereisten:

-Diesel
    -Degelijk,stevig,mooi,volledige personenwagen
    -in occasie liefst niet hoger dan 7000-8000€
    -niet al te veel jaarlijkske kosten aan slijtage..
    -liefst 10 fiscale pk's of minder vanaf 11 begint het zo mooi te klimmen (alhoewel de 320d er al 11 heeft maargoed)
    -verbruik is niet zo heeel belangrijk,daar hebk misschien toch een sponsor voor..

En wat krijg je er nog voor terug? als je bv. een auto met 150.000km koopt, wat kan je daarnog bijrijden zonder overdreven kosten? Wat krijg je daar nog voor als je die dan verkoopt.. enz...

Ik hoop dat iemand mijn dilemma ietwat snapt en mijn nuttige informatie kan verschaffen.

Bedankt!
    Pieter
    Last edited by ; 01/02/2007, 20:18.

als je maar genoeg werkt kan dat allemaal

alleen vind ik het wat dom om slaaf van je auto te worden
    er zijn goeie alternatieven die je ook in stijl voor minder centen voert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetyoost Bekijk Berichten