Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto: Espace vs. X-Trail vs. S-Max

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe auto: Espace vs. X-Trail vs. S-Max

Tijd om een nieuwe leasebak uit te kiezen.
    Vereisten: 7 zitplaatsen, automaat

Overgebleven kandidaten:
    - Renault Espace (Intens, 160 PK EDC)
    - Nissan X-Trail (Tekna CVT)
    - Ford S-Max

- Renault Espace kan ik qua budget de Intens uitvoering nemen zonder bijkomende extra opties
    - X-Trail kan ik full full option nemen. Als ik alle mogelijke accessoires etc selecteer, hou ik nog budget over
    - S-Max: Business Edition +, met nog klein beetje resterend budget

Voor alle drie is 7 zetels een betaalde optie die ik sowieso neem.

Buiten looks, comfort (luxe), en liefst beetje rijprestatie , is voor mij vooral ook belangrijk om nog zo veel mogelijk praktische plaats over te houden met 7 personen, en er ook effectief beetje handig met 7 personen in kunnen zitten, ofschoon de achterste zetels voor kinderen zullen zijn.

Graag jullie gedachten, adviezen en vooral ook ervaringen als jullie die hebben.

Espace
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      Espace
      Waarom?
      Heb jij daar ervaring mee of enkel van een testritje te doen?
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Waarom?
        Heb jij daar ervaring mee of enkel van een testritje te doen?

Comment

Ik vond de koffer in 7-zits formatie bij de Espace niet echt 'ruim'. Zo krijg je er bvb volgens mij niet meer voldoende bagage in om met 7 ook een weekje weg te gaan. Dat zou ik voor alledrie dus zeker eens zelf gaan bekijken.

Aangezien je toch de S-max overweegt, is misschien de Galaxy dan ook mogelijk? Die heeft ineens een pak meer ruimte (enkel verlies je wat sportiviteit). Mijn vader heeft er eentje en die is echt gegeerd bij iedereen als er eens een tripje gemaakt (vakantie, ikea, ...) moet worden!

Desondanks, uit deze 3 gaat mijn voorkeur toch uit naar de Renault!

Comment

Damn. Dat is een moeilijke keuze. Qua uiterlijk zou ik de xtrail verkiezen al weet ik niet hoe ruim hij is. De espace vind ik ook een heel mooie wagen!

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankjacobs Bekijk Berichten
              Ik vond de koffer in 7-zits formatie bij de Espace niet echt 'ruim'. Zo krijg je er bvb volgens mij niet meer voldoende bagage in om met 7 ook een weekje weg te gaan. Dat zou ik voor alledrie dus zeker eens zelf gaan bekijken.

Aangezien je toch de S-max overweegt, is misschien de Galaxy dan ook mogelijk? Die heeft ineens een pak meer ruimte (enkel verlies je wat sportiviteit). Mijn vader heeft er eentje en die is echt gegeerd bij iedereen als er eens een tripje gemaakt (vakantie, ikea, ...) moet worden!

Desondanks, uit deze 3 gaat mijn voorkeur toch uit naar de Renault!
              Met een galaxy of een andere auto van deze grootte zul je ook geen 7 mensen EN de bagage voor een week kunnen meenemen hoor.

Comment

Nee, klopt, ik had de grand espace hiervoor. In 7 zit configuratie bleef er ook maar een heel kleine koffer over. Als je dat wil, kan men beter zo'n afgeleide van een bestelwagen kopen.
                Nissan zou voor mij afvallen wegens CVT. Heb momenteel de nieuwe Espace en ben daar zeer tevreden mee. Over de Smax kan ik me niet uitspreken, enkel, en dat is dan nog eens erg persoonlijk, vind ik het geen mooie wagen meer. De neus vind ik niet mooi, vond het vorige model veel knapper.
                Maar nogmaals, als je echt veel koffer wil en tegelijk zeven personen wil vervoeren, dan is geen van deze wagens geschikt. Moet je bvb richting Renault Passenger gaan of zo. Een echte bus dus.

Comment

No brainer, Espace!
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

X-Trail, maar dat komt door mijn voorliefde voor SUV's en aanverwanten. Ford is helemaal niet mijn ding. Renault ook niet, op de Espace na. Maar uit deze keuze zou ik dan toch de Espace links laten liggen

Comment

Espace is geen ruimtewonder meer zoals vroeger, dat kan niemand tegenspreken.

Vorige S-Max reed echt fantastisch dus de nieuwe zal minstens even goed zijn denk ik.
                      Ford heeft misschien zijn imago wat tegen maar de S Max is echt wel een goede auto.

X Trail is gewoon een verlengde Qashqai
                      2.0 JTDm

Comment

Idd, zat nog met die oude x-trail in mijn hoofd, maar ben net even gaan kijken en gaan cofigureren. S-max blijft ne no go voor mij persoonlijk, maar zou nu toch eerder voor die Espace kiezen. Vroeger was die X-trail ne robuuste SUV, maar nu ne veredelde QQ. En die QQ is helemaal niet mijn ding.

Wat Ford betreft, is dit eerder een haat-haat liefde. Heb er 5 gehad en gene enkele deugde

Comment

Ik ben fan van de Espace in dit segment!
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Is die Xtrail automaat niet enkel in de 110 pk versie te krijgen?

Dan zou ik sowieso voor de Espace gaan enkel en alleen al voor de pk's

Comment

130pk

Comment

Beetje late reactie. Bedankt voor al jullie feedback. De Ford ken ik want heb zelf voor mijn huidige wagen met een Galaxy gereden. Zeer goede auto om mee te rijden, veel praktische plaats. verder niets speciaals. Een praktische ruime monovolume die voor zo een bakbeest erg goed rijdt.

De S-Max kon me toch niet zo bekoren. Nissan X-Trail vind ik qua looks erg mooi en heeft een aangename, doch enigszins achterhaalde cabine. Niets mis mee verder behalve dat de rijprestaties teleurstellen, vooral door de zwakke motor. Voor heel rustig cruisen is hij zeker ok, maar als je ook van iets sportiever en vlotter houdt is die niet voor je weggelegd.

Dus het is geworden: de Espace 160 pk EDC diesel Intens met zeven zetels en een city pack.

Comment

Proficiat ,de beste keuze imo
                                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Proficiat, enjoy the club

Comment

Goeie keuze, proficiat!

Comment

Het wachten kan beginnen, proficiat.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                        X