Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plateauwagen + loof + motorsteun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Plateauwagen + loof + motorsteun

    Beste mensen,

    ik kom nog eens advies vragen over een aanhangwagen. Er zijn hier al enkele discussies over geweest , met goede en slechte ervaringen uiteraard, maar wat ik op het oog heb, is echter de revue nog niet gepasseerd.

    Ik zoek iets dat voor verschillende eisen kan gebruiken en ook effectief geschikt is om het comfortabel te vervoeren, want je ziet soms een moto dwars geduwd in een klein bakaanhangwagentje en zo'n stoten wil ik dus niet.

    Wat wil ik kunnen vervoeren:
    1. op vlakke laadvloer plaatmateriaal van 153cm op 305cm
    2. 2 moto's, degelijk en veilig gemonteerd (Condor SC2000?)
    3. lange balken, keepers of ladders, dus vooraan zo'n rek moet er ook op (kunnen)
    4. laden en lossen van pallet


    Voor naar het containerpark te gaan met snoeiafval en naar oud ijzer wordt ie uiteraard ook gebruikt. Dus loofrekken moeten erbij kunnen en bij voorkeur dan ook nog een met zeil erover, als bv. de moto's erin zitten, dit al niet direct opvalt.

    Nu ben ik sowieso zeker dat ik een plateau wil deze keer ipv een bak. De breedte is echter vaak maar 150 en niet 153cm, dus ik zou al een scheve laadvloer moeten inleggen om mijn platen te kunnen vervoeren. http://www.pts.be/index.php/14

    Wel ben ik gebotst op deze fabrikant, Brian James en die hebben een model wat me wel aanstaat: http://www.multi-trailer.eu/nl/model...cargo-compact/
    Maar ik ken dit merk niet en vind er ook niet veel over terug. Winkel is bovendien voor mij andere kant van het land, dus is niet zoiets om eens binnen te springen.
    Bij Atec vond ik ook wel wat ik zocht, maar onlangs iemand gesproken met een 6jaar oude Atec en als je dan zag in wat staat het gegalvaniseerd metaal was, liep dit niet over van kwaliteit in mijn ogen.

    Buitenlengte bak van die Brian James is 3m40, dus mijn binnenlengte van 305 moet wel lukken, en laadbreedte is 164cm. Ideaal dus voor mijn platen en ook 2 moto's naast elkaar (waarvan één Pan European) zou moeten lukken.
    Ik heb dit systeem gevonden, Condor SC2000. Hiermee lijkt het me mogelijk om dit in de trailer te monteren en zo kunnen de moto's mee op vakantie en erna met systeem eruit te halen, lijkt me 4bouten, is de laadvloer weer vlak. Iemand toevallig ervaring met dit systeem? Of een goed alternatief hiervoor?

  • #2
    Ik heb een nugent. Zeer tevreden over kwaliteit. Die hebben bij de flatbeds wat je zoekt. Oerdegelijk en ligt als een trein achter de wagen. Enige nadeel is het gewicht. Mijn aanhangwagen is maar 250cm op 120cm met loofrekken en oprijklep en weegt al leeg 580kg. Er zit een verdeler in Lovendegem. http://www.nugentengineering.com/products/flatbed-2/

    Comment


    • #3
      Brian James is een heel gekende britse fabrikant van aanhangers. google effe op brian james trailers

      Comment


      • #4
        Als je pallet wil kunnen laden, zorg dan zeker dat je gaat voor exemplaar zonder oprijplaat klep.

        Wij hebben zo eentje en daar een pallet in zetten is echt een ramp. Met heftruck gaat het niet en met transpallet is het héél lastig en zeer slecht voor de wieltjes van de transpallet.

        Voor de moto's of de kruiwagen is zo een oprijplaat natuurlijk wel makkelijk.



        Gesloten, met klein klepje en zeil hadden we ook.
        Let wel dat het verbruik een PAK hoger ligt als je met zo eentje op de baan bent. Ook de zijwindgevoeligheid neemt toe.
        Voor de moto's vind ik het niet handig om ze erin te zetten, je moet met oprijplanken werken, wat altijd minder vertrouwen geeft. Daarnaast kan je van de buitenzijde niet aan de moto's, waardoor vastleggen een moeilijker gegeven is. Wanneer het warm is, is het al helemaal een hel om daar iets vast in te proberen leggen. Zweten en puffen.



        Zelf zou ik in uw geval gaan voor een aanhanger die wat meer op maat is.
        Ik zou maw voor de bovenste gaan, maar met de optie om er een zeil over te kunnen leggen (voor wanneer de moto's erin staan). Het zeil moet dan ook niet hoger komen dan de loofrekken normaal zijn (=niet recht kunnen staan en minder wind vangen).

        Het laadbert zou ik verwisselbaar maken. Standaard een kleine neervallende klep + 2 opendraaiende deuren. Alles demonteerbaar en een extra oprijplaat (zoals op de eerste foto), voor als je met de motoren op schok gaat of geen pallet moet kunnen laden.

        Wij gingen met al ons aanhangers (5stuks) bij JS trailers in Schelderode. Absolute aanrader.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Als je pallet wil kunnen laden, zorg dan zeker dat je gaat voor exemplaar zonder oprijplaat klep.

          Wij hebben zo eentje en daar een pallet in zetten is echt een ramp. Met heftruck gaat het niet en met transpallet is het héél lastig en zeer slecht voor de wieltjes van de transpallet.
          Idd, maar bij een plateau kan hij aan de zijkant open en kan de heftruck ze er van opzij opzetten.

          En dan inderdaad de oprijplaat voor de moto's of eens een tuinmachine lijkt me wel een must deze keer, heb al genoeg gehoffen.
          Dat zeil zou idd enkel zijn voor als de moto's mee op vakantie gaan om onderweg erover te doen, ze laden met het zeil was ik niet van plan, ben ik veel te groot voor en sowieso gevoelig aan hitte, dus ik was niet van plan daarin te gaan zwoegen

          Ga eens mijn licht bij JS gaan opsteken alvast, is in de buurt. Bedankt alvast.

          Comment


          • #6
            Hou er wel rekening mee dat loofrekken op en afbouwen een behoorlijk werkje is... Wij hebben dat ook al eens gedaan, en dat doe je niet voor de fun. Tenzij je een hoge 'garage' hebt waar je de gehele constructie doormiddelvan een elektrische takel de hoogte in kan trekken. Dan is het gewoon een paar bouten lossen, omhoog trekken en wanneer je ze weer nodig hebt laten zakken en monteren.

            Een andere optie is kijken of er geen optie is om een zij deurtje te hebben langswaar ze een pallet binnen kunnen steken, zo kan je achteraan wel met een oprijklep werken.

            allé ja, alles is mogelijk, de vraag is natuurlijk wat je eraan wil geven.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • #7
              Aja, en als je er echt mee op reis wilt gaan, dan zou ik toch zeker opteren voor een exemplaar met minimum 15" wielen, zoals die op mijn eerste post. Qua stabiliteit scheelt dat toch een pak. Door de grote wielen en de lage laadvloer kan je daar makkelijk een kruissnelheid van 160 km/h mee aanhouden. Mag uiteraard niet, maar lukt wel zonder probleem.
              Met kleinere wielen en een laadvlak boven de wielen, zal je met 2 moto's erop toch wat voorzichtiger moeten rijden en de aandacht erbij houden.

              Edit :

              Wat nog (heel) goed is aan die eerste (hieronder nog een foto ervan) is dat de wielen wat verder uit elkaar staan. Daarbij staan ze ook nog eens iets verder naar achter dan bij de meeste aanhangers. Allemaal zaken die ze een pak stabieler doet rijden. Das echt een plezier om mee op baan te zijn!



              Als ik dat vergelijk met onze grootste... Die is echt een RAMP om mee te rijden...
              Wielen staan te centraal en ook te dicht bij elkaar. Dit in combi met het gigantische oppervlak zorgt voor een levensgevaarlijk weggedrag. Met de pickup volgetankt (bijna 2.8 ton) en 150 kilo extra op de neus in de aanhanger, kan je ermee op de snelweg, maar leeg en achter de Range Rover haal je amper 70km/h alvorens ze alle kanten uit gaat slingeren.

              Last edited by Tjeu; 20/04/2016, 11:59.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • #8
                Brian James trailer zeer aangenaam om met te rijden. Wel niet goedkoop.
                Polo 6n 1.4

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  Aja, en als je er echt mee op reis wilt gaan, dan zou ik toch zeker opteren voor een exemplaar met minimum 15" wielen, zoals die op mijn eerste post. Qua stabiliteit scheelt dat toch een pak. Door de grote wielen en de lage laadvloer kan je daar makkelijk een kruissnelheid van 160 km/h mee aanhouden. Mag uiteraard niet, maar lukt wel zonder probleem.
                  Met kleinere wielen en een laadvlak boven de wielen, zal je met 2 moto's erop toch wat voorzichtiger moeten rijden en de aandacht erbij houden.

                  Edit :

                  Wat nog (heel) goed is aan die eerste (hieronder nog een foto ervan) is dat de wielen wat verder uit elkaar staan. Daarbij staan ze ook nog eens iets verder naar achter dan bij de meeste aanhangers. Allemaal zaken die ze een pak stabieler doet rijden. Das echt een plezier om mee op baan te zijn!



                  Als ik dat vergelijk met onze grootste... Die is echt een RAMP om mee te rijden...
                  Wielen staan te centraal en ook te dicht bij elkaar. Dit in combi met het gigantische oppervlak zorgt voor een levensgevaarlijk weggedrag. Met de pickup volgetankt (bijna 2.8 ton) en 150 kilo extra op de neus in de aanhanger, kan je ermee op de snelweg, maar leeg en achter de Range Rover haal je amper 70km/h alvorens ze alle kanten uit gaat slingeren.

                  Is wel een magnifiek zicht zo een grote trailer achter een pick-up!
                  Een paar keer per jaar huur ik een autotrailer om met mijne rocky te gaan crossen, en dat is altijd weer genieten om met die combinatie de straat op te gaan

                  Heb je dan al de 5 trailers nodig voor professionele activiteiten?

                  En op het vlak van taxen en verzekering voor een geremde aanhagnwagen +750kg, is dit een serieus bedrag of eerder verwaarloosbaar TOV de verzekering van bv de pick-up zelf?

                  Comment


                  • #10
                    Spring eens binnen bij Tack aanhangwagens te Aarsele ( t is bij uw deur )

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                      Is wel een magnifiek zicht zo een grote trailer achter een pick-up!
                      Een paar keer per jaar huur ik een autotrailer om met mijne rocky te gaan crossen, en dat is altijd weer genieten om met die combinatie de straat op te gaan

                      Heb je dan al de 5 trailers nodig voor professionele activiteiten?

                      En op het vlak van taxen en verzekering voor een geremde aanhagnwagen +750kg, is dit een serieus bedrag of eerder verwaarloosbaar TOV de verzekering van bv de pick-up zelf?
                      Trailers is van de vorige job. Daar hadden we er 3 die veel op de baan waren en 2 die als werfwagen gebruikt werden en zelden verplaatst dienden te worden. Die laatste is daar eentje van, al gingen we die soms eerst laden en dan vol op de werf gaan zetten. Dan bleef die daar paar maanden staan, tot werf gedaan was en ging die meestal direct naar een andere werf.

                      Tis idd een leuk zicht, maar wel gigantische combinatie. Totale lengte 12m60 en aanhanger is 2m70 breed. Je moet al goed weten wat je aan het doen bent...

                      Verzekering is 30 euro, jaarlijkse keuring is 30 euro en taksen zal ook niet veel meer zijn. Dacht dat je op een 100 tot 140 euro per stuk per jaar mag rekenen. Is dus echt wel weinig in vergelijking met wat al de rest in België kost.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        Trailers is van de vorige job. Daar hadden we er 3 die veel op de baan waren en 2 die als werfwagen gebruikt werden en zelden verplaatst dienden te worden. Die laatste is daar eentje van, al gingen we die soms eerst laden en dan vol op de werf gaan zetten. Dan bleef die daar paar maanden staan, tot werf gedaan was en ging die meestal direct naar een andere werf.

                        Tis idd een leuk zicht, maar wel gigantische combinatie. Totale lengte 12m60 en aanhanger is 2m70 breed. Je moet al goed weten wat je aan het doen bent...

                        Verzekering is 30 euro, jaarlijkse keuring is 30 euro en taksen zal ook niet veel meer zijn. Dacht dat je op een 100 tot 140 euro per stuk per jaar mag rekenen. Is dus echt wel weinig in vergelijking met wat al de rest in België kost.
                        Amai 2m70 breed! ik dacht zelf dat een vrachtwagen maar 2,55m, of 2,6m indien vriesvervoer, mocht zijn.
                        Als de taxen en verzekering zo goed meevallen misschien toch eens nadenken voor een eigen autotrailer, onder het motto "we leven maar 1 keer"

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                          Amai 2m70 breed! ik dacht zelf dat een vrachtwagen maar 2,55m, of 2,6m indien vriesvervoer, mocht zijn.
                          Als de taxen en verzekering zo goed meevallen misschien toch eens nadenken voor een eigen autotrailer, onder het motto "we leven maar 1 keer"
                          Tis al een oud beestje, van uit tijden dat dit bij uitzondering nog mocht Kan ook zijn dat ze maar 2.6m is, zou het eens moeten nameten... Laadruimte is alleszins 2.5m x2.5m x 6m. That's huge
                          Is trouwens ontworpen als racetrailer. Zaten oprijplaten bij (die onderin passen en zat een volledige werkbank in + verlichting en stopcontact voor bandenmachine in te zetten.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Hou er wel rekening mee dat loofrekken op en afbouwen een behoorlijk werkje is... Wij hebben dat ook al eens gedaan, en dat doe je niet voor de fun. Tenzij je een hoge 'garage' hebt waar je de gehele constructie doormiddelvan een elektrische takel de hoogte in kan trekken. Dan is het gewoon een paar bouten lossen, omhoog trekken en wanneer je ze weer nodig hebt laten zakken en monteren.

                            Een andere optie is kijken of er geen optie is om een zij deurtje te hebben langswaar ze een pallet binnen kunnen steken, zo kan je achteraan wel met een oprijklep werken.

                            allé ja, alles is mogelijk, de vraag is natuurlijk wat je eraan wil geven.
                            Bij mijn nugent is oprijklep wisselen door gewoon klepje een kwestie van 3 pennen los te maken. Loofrekken is ook maar 4 bouten de rest zijn ook pennen op minder dan 10min ben je er klaar mee. Ik zou niks anders meer willen. Op een goede aanhangwagen mag je niet besparen. Ik zou sowieso gaan voor nugent/brain james etc (de echt degelijke aanhangwagens dus) Als je ziet met wat sommige mensen rondrijden. Maat van mij heeft zo een ongeremde prul met ongeveer zelfde maten en opties als de mijne. Zijn aanhangwagen weegt 250kg en de mijne weegt 580kg. Dat zegt genoeg denk ik. En dat gaat dan nog om relatief kleine aanhangwagens (slechts 2,5m lang)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                              Verzekering is 30 euro, jaarlijkse keuring is 30 euro en taksen zal ook niet veel meer zijn. Dacht dat je op een 100 tot 140 euro per stuk per jaar mag rekenen. Is dus echt wel weinig in vergelijking met wat al de rest in België kost.
                              Verkeersbelasting is 75,24euro tot mtm3500kg

                              Comment

                              Working...
                              X