Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma volvo V60 / BMW 520d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dilemma volvo V60 / BMW 520d

Graag jullie advies over mijn dilemma
    Ik ben van plan om een andere wagen te kopen. Vereiste; vlotte automaat, genoeg ruimte... mijn eerste gedacht ging naar een Volvo V60, sinds kort is er een aanbieding voor een V60, 2 liter, D2, 120pk aan 29970 euro, met ocean race en sensus pack. Maak je daar een automaat van, betaal je 2000 meer ongeveer. Met nog een winter pack en een paar opties kom ik aan 33000 euro, wat me een correcte prijs lijkt. Maar nu verkoopt een goede vriend van mij zijn BMW 520d touring van 2011, full option, exclusieve line, met 87000 km op de teller voor 25000 euro (met winter banden op velg inclusief ) waarvan ik weet dat deze steeds goed onderhouden is... En eerlijk gezegd zou ik liever voor de BMW gaan maar is dat een verstandige keuze volgens jullie?
    Merci voor jullie mening

Ik ben zo'n volvo-fan, maar hier zou ik direct voor de BMW kiezen.
    Je krijgt gewoon veel meer.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Eigenlijk appelen met peren vergelijken he.
      Een 2ehands van een jaar of 4 zal altijd op z'n meest ideale punt zitten om aan te kopen aangezien het grootste waardeverlies dan gepasseerd is.
      Je krijgt zoals Ralphke zegt veel meer wagen voor je geld, al moet je er natuurlijk bij nemen dat die 4 jaar ouder is, 80k km meer heeft en geen garantie...
      Zal qua motorisatie ook wel aangenamer zijn.

Comment

Zoals PM zegt... Beetje kiezen tussen de garantie van een nieuwe of het leukere van de BMW

Comment

Dat is een moeilijke zoals reeds eerder aangehaald. Ga eens met beide wagens rijden en volg je gevoel.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

ook eens de jaarlijkse kosten vergelijken, 'oudere' diesels worden tegenwoordig redelijk benadeeld
            5 serie en v60 kan je idd niet vergelijken
            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Als je van een lelijke hond houd een volvo.

Comment

Trouwens ook altijd oppassen met van vrienden te kopen. Kan goed lopen, maar als ge plots na een maand kosten hebt (ook al wist je vriend er echt niet van), dan kan dat wel eens voor een haar in de boter zorgen. Zou persoonlijk niet van iemand kopen waar ik goed bevriend mee ben.

Comment

Dubbel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Als je van een lelijke hond houd een volvo.
                    En als je niet kan schrijven, overduidelijk een BMW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      En als je niet kan schrijven, overduidelijk een BMW.

Comment

"full option".

Ik zou voor de BMW kiezen. Prijs lijkt me wel nog redelijk stevig.
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Dat ze de D2 motor aanbieden op een V60 is puur om de vanafprijs laag te houden. Deze is eigenlijk te licht, zeker zodra er wat passagiers en/of bagage meegaan.
                          De BMW 5 Touring heeft ook een grotere koffer (560L, de V60 heeft 430L). Eigenlijk is dat de tegenhanger van de Volvo V70 (nu opgevolgd door de V90).
                          Als er nog wat van de prijs van de BMW afkan, zou ik niet twijfelen.

Comment

D2 heeft geen overschot, maar voldoet voor het overgrote deel van de bevolking. Na meer dan 120.000 km met zo'n D2 kan ik zeggen dat ik nog steeds bij de rappere helft van de weggebruikers behoor.

Veertien dagen geleden zijn we nog met vier personen + bagage op en af gereden naar Z.Frankrijk. Kar deed perfect wat je er van vroeg: CC op 145 en blijven bollen. Op de départementales ter plaatse moest ik inderdaad wel hard werken om de C220 van onze reisgenoten bij te houden, maar dan ging het er werkelijk al heel sportief aan toe.
                            Frapant was wel dat de V60 D2 (op 17" met 235-winterbanden), die een eco-versie zou moeten zijn, een liter diesel meer lustte dan de Mercedes (op 16 duim met zomerbanden van 215 breed).

Koffer van een V60 is inderdaad niet-Volvo-ish, maar volstaat voor ons (twee volwassenen, twee tienerdochters).
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                              "full option".

Ik zou voor de BMW kiezen. Prijs lijkt me wel nog redelijk stevig.
                              Awel... dat was ook mijn eerste gedacht. Denk dat er toch minstens 3 k af mag

Comment

Sorry, maar zo'n Passat dat trekt op niks vanbinnen.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Vind die er strak uitzien.

Comment

Met dat budget zou er bij mij het volgende op de oprit komen:
                                    skoda superb
                                    Le plus grand site auto de Belgique avec + de 115 000 véhicules neufs et d'occasion disponibles immédiatement. Vendre sa voiture sans frais et en 24h ? C'est possible avec AutoScout24 !

ruim, nieuw model, niet van de traagste, rijdt vlot, ....

een wagen van 86000km zou ik persoonlijk niet kopen, maja ligt mss aan mij, heb nog nooit een wagen gehad met meer dan 60000km. Vanaf dan kriebelt het voor iets nieuws

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolasdep Bekijk Berichten
                                      Graag jullie advies over mijn dilemma
                                      Ik ben van plan om een andere wagen te kopen. Vereiste; vlotte automaat, genoeg ruimte... mijn eerste gedacht ging naar een Volvo V60, sinds kort is er een aanbieding voor een V60, 2 liter, D2, 120pk aan 29970 euro, met ocean race en sensus pack. Maak je daar een automaat van, betaal je 2000 meer ongeveer. Met nog een winter pack en een paar opties kom ik aan 33000 euro, wat me een correcte prijs lijkt. Maar nu verkoopt een goede vriend van mij zijn BMW 520d touring van 2011, full option, exclusieve line, met 87000 km op de teller voor 25000 euro (met winter banden op velg inclusief ) waarvan ik weet dat deze steeds goed onderhouden is... En eerlijk gezegd zou ik liever voor de BMW gaan maar is dat een verstandige keuze volgens jullie?
                                      Merci voor jullie mening
                                      Zonder twijfel de BMW. Maar de prijs is wel vrij stevig vind ik.

Comment

Working...
                                      X