Mededeling

Collapse
No announcement yet.

audi 80 1.8s - rode keuringskaart; doen of niet doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• audi 80 1.8s - rode keuringskaart; doen of niet doen?

Hallo beste mensen!

Ik ben de voorbije dagen bij veel audi 80's rond gaan kijken omdat ik deze als eerste auto op het oog heb, ik ben samen met een kameraad die zelf in het zwart auto's opmaakt gaan kijken. De diesels spraken mij totaal niet aan, maar ik ben overtuigd dat ik een benzine moet hebben.

Nu heb ik er 2 gevonden die ik eventueel wil hebben, 1tje kost 2000 euro maar wordt wel gekeurd vvk 220.000 km professionele verkoper (geen garantie uiteraard), is wel een 2.0.

De andere (1.8s, 120.000 km, nette staat interieur, goed geluid motor, wel geen testrit kunnen maken, gewoon zo'n 30 tal meter kunnen rijden (we zaten ingesloten tussen auto's) koste maar zo'n 700-800 euro, maar had wel een rode keuringskaart. De man in kwestie gaf me wel een eerlijke indruk,hij had zelf een stuk of 10 auto's in zijn tuin staan (eigen garage)

De auto in kwestie: rode keuringskaart inbegrepen, afgekeurd op:
    - subframe silent block vooraan rechts
    - draagarmen silent blocks vooraan links (zal dus ook rechts vervangen)
    - wielgeleidingsstangen - silent block achteraan rechts
    - dimlichten

Nu was mijn vraag, wat denken jullie van de reparaties die gedaan moeten worden, is dit makkelijk / duur om te doen of te laten doen? Mijn kameraad in kwestie wist niet of hij alles zelf kon doen.
    Ook; wat zou de reden kunnen zijn dat hij de auto niet gewoon zelf opmaakt en doorverkoopt voor 1500-2000 euro?

Link auto: http://www.2dehands.be/autos/audi/80...283780864.html

Alle advies is welkom, er zijn geen foute reacties

Waarschijnlijk maakt hij dat niet op omdat je de investering niet terug krijgt bij de verkoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Waarschijnlijk maakt hij dat niet op omdat je de investering niet terug krijgt bij de verkoop.
      oh dat klinkt redelijk logisch, bedankt!

Comment

Hoe lang staat deze wagen al stil?
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

heb ik eigenlijk niet gevraagd, zal het vragen bij mijn volgende afspraak om de reparatiekosten te bespreken.

Ik heb hem vandaag wel al gebeld en hij kon eventueel de 4 dingen die vermeld staan repareren + distributieriem vervangen & hem naar de keuring brengen voor 700 euro extra (dus 1450 totaal). Een voorschot van 500 euro zou ik moeten betalen.

Wat denken jullie?

P.S. wat is precies het belang van kennis over hoe lang de wagen stil staat?

Comment

als deze geen servo heeft, en de meeste van die krengen (want hun eigenaars destijds wisten niet beter en dachten dat dat allemaal stukging) hebben dat niet, laten staan

Comment

Nooit een voorschot betalen voor de wagen in orde is en een groene kaart heeft.

Comment

Ooit bij een Passat al die bussen eens vernieuwd van de subframe. Gaat allemaal mits een goede pers, de mijn 40 T. Motor hang je dan naar omhoog en subframe eronder uit.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

De auto kan wel eens veel meer kosten hebben door lang stil te staan. Ik zou ook geen voorschot betalen voor de auto in orde staat. Mijn gevoel zegt me om eentje te zoeken dat nog in het verkeer is...
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ah oké ik begrijp het ik moet zeggen dat het niet eenvoudig is om een degelijke gekeurde audi 80 te vinden zonder onvermelde mankementen onder de 3000 euro ...
                    Last edited by ; 24/04/2016, 22:06.

Comment

Je maakt het jezelf ook moeilijk omdat het absoluut een Audi 80 moet zijn he

Echt niet mogelijk om ook andere merken eens te overwegen?
                      Wat vindt uw kameraad ervan?

Comment

Mijn plan was om een oldtimer als eerste auto te kopen en na een paar jaar (3-5) te investeren in een duurdere recentere wagen en hem te houden als oldtimer (oldtimerverzekering) om er zelf nog aan te kunnen werken, toen ik jonger was reden er veel van deze wagens rond die mijn interesse opwekten, bij deze mijn interesse voor de ringen :p vind het ook prachtige wagens om naar te kijken

Mijn kameraad vond de deal goed klinken, hij komt ook mee bij de volgende afspraak (moet nog bellen) voor verdere inspectie & vragen / contracten / facturen te bekijken .

Comment

Waarom zoveel betalen voor een audi 80.

Comment

Als het absoluut uw goesting is, dan moet je ervoor gaan he.

Check eventueel wel nog uw verzekering : oldtimer mag je, als ik mij niet vergis, niet gebruiken voor woon-werkverkeer. Omdat je zegt dat het uw eerste wagen is.

Comment

ja weet ik, ik ga geen oldtimerverzekering aangaan, de extreem lage BIV & taks is dan weer mooi meegenomen

Comment

Da's meteen topic nummer 3 over een mogelijke aankoop:

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                Hoe lang staat deze wagen al stil?
                                Van december 2015.

Comment

als die op papier een overeenkomst maakt dat die voor die prijs de auto verkoopt MET geldige keuring, sta je wel zeker hoor. als er dan ineens nog meer mankementen zijn, is het de verkoper zijn probleem.
                                  ongekeurd met die mankementen nog aan, zou ik zeker afbieden. 500€ is meer dan genoeg zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                    als die op papier een overeenkomst maakt dat die voor die prijs de auto verkoopt MET geldige keuring, sta je wel zeker hoor. als er dan ineens nog meer mankementen zijn, is het de verkoper zijn probleem.
                                    ongekeurd met die mankementen nog aan, zou ik zeker afbieden. 500€ is meer dan genoeg zo
                                    Welkom terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                      Welkom terug.
                                      Dacht net hetzelfde

Comment

Waarom geen Audi 90???

Hier vind je een tweedehands Audi 90 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

ook leuker om bij te houden als oldtimer (en deze zijn het al, dus een zwaardere naft voor lage taksen)

of een coupé ???

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Last edited by Tigra; 25/04/2016, 09:22.

Comment

Working...
                                        X