Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste auto: seat ibiza 1,4l of 1,2l tsi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eerste auto: seat ibiza 1,4l of 1,2l tsi

Hallo

Ik zou voor augustus dit jaar moeten zien dat ik een autoke heb gekocht. Dit word mn eerste auto dus heb een klein beetje advies nodig.

Ik heb enkele Ibiza's gezien 2de hands (3deurs), maar nu is mijn vraag het volgende. Zou ik gaan voor een gewone 1,4l (dus zonder turbo), of een 1,2l TSI? Of is het echt de moeite om nog wat verder te sparen en een 1,4l TSI te kopen?

Is het een groot verschil tussen een 1,4l en een 1,2l tsi? Want die 1,4l benzine's zijn nogal moeilijk te vinden precies. Die dat ik al heb zien staan hebben ofwel veel te veel kilometers, zijn te oud (ik zoek iets van rond de 2006) of hebben mankementen en geraken niet door de keuring. (als iemand hier een 1,2tsi, 1,4l of 1,4l tsi te koop heeft staan van 2006 of later of iemand die iemand kent die er een verkoopt mag je altijd een prive bericht sturen)

Het verschil in verbruik dat trek ik me niet zo veel aan. Het voornaamste is dat hij goed rijd (en dat je niet plankgas moet geven bij wijze van spreken als je 120 wil rijden op de autostrade).

Ik denk dat een benzine het beste is, dit omdat de taks dan wat lager ligt en ik doe waarschijnlijk toch niet zo veel kilometers per jaar. Of zouden jullie toch voor een diesel kiezen?

Alvast bedankt!
    Last edited by ; 30/04/2016, 23:19.

Over wat de beste motor is, etc kan ik mij niet uitspreken.
    Maar let er wel op dat het vermogen niet te hoog is ivm verzekering. Als je weet dat ik voor een 1.3 met 90pk op mijn naam al tegen de 1500 euro zou betalen.
    Dat kan misschien ook een rol spelen in de keuze.
    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Ik heb de ibiza 1.4 gehad.

85pk, dus niet zo veel maar oke.

Je moet wel fan zijn van het atmo karakter en toeren maken. Verbruik was niet min, zat er mee rond de 9 a 10ltr..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      BMW X5 45e

Comment

Zie net dat een 1.2 69pk heeft en een 1.4 84pk.
        Daarvoor moet je het al niet doen. Het enige wat ik nog kan zeggen is dat ik onlangs met een Chevrolet Spark 1.0 69pk heb gereden en dat ding was gewoon een ramp op de snelweg, op een gegeven moment zat ik 120 te rijden in 3e om toch maar iets vooruit te komen. De ibiza 1.2 zal misschien wat vlotter zijn maar verwacht geen wonderen.
        1.4tsi zou ik eerst voor informeren bij je verzekeraar. ik denk persoonlijk dat een 1.4 de 'gulden middenweg' is vlotter dan een 1.2 en goedkopen in gebruik dan een tsi.
        Nu is het aan de kenners om te zeggen welke motoren betrouwbaarder zijn en de gekende problemen.

Comment

Bedankt voor de reacties. Maar is het vermogen van een 1.2 tsi niet ongeveer hetzelfde als die van een 1.4 zonder turbo? Want de 1.2l TSI is waarschijnlijk goedkoper in verkeersbelasting dan of niet? Plus je hebt een hogere koppeling dus in de stad gaat het dan allemaal wat vlotter...

Comment

1.2tsi is 105 als ik mij niet vergis.

Comment

Dus dan is het interessanter voor een 1.2tsi te kopen? Dan is de verkeersbelasting toch al wat lager niet?

Comment

Dat kan, dat kun je zelf berekenen. Maar hetgeen dat je bij een tsi (misschien) uitspaart aan verkeersbelasting betaal je extra aan verzekering.

Comment

Pas wel op met de tsi motoren. Daar zijn een hoop problemen geweest met de distributieketting. Vooral bij de 1.4 en 1.2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                    Dat kan, dat kun je zelf berekenen. Maar hetgeen dat je bij een tsi (misschien) uitspaart aan verkeersbelasting betaal je extra aan verzekering.
                    Ja das waar, maar zo'n hoge koppeling is wel erg leuk voor in de stad

Comment

hoge koppeling?

Comment

Bedoelt waarschijnlijk hoog koppel...
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Het enige wat ik nog kan zeggen is dat ik onlangs met een Chevrolet Spark 1.0 69pk heb gereden en dat ding was gewoon een ramp op de snelweg, op een gegeven moment zat ik 120 te rijden in 3e om toch maar iets vooruit te komen.
                          Als die in derde echt niet sneller meer gaat, kan een versnelling hoger schakelen soelaas bieden
                          70 pk, daarmee moet je 150 zeker halen hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Als die in derde echt niet sneller meer gaat, kan een versnelling hoger schakelen soelaas bieden
                            70 pk, daarmee moet je 150 zeker halen hoor.
                            Het was 90-120 dat ik in derde 'moest' doen in vierde of vijfde duurde dat een eeuwigheid. 150 haalt hij inderdaad.

Comment

los van de vermeende (on)betrouwbaarheid van de tsi's rijdt dat toch wel een stuk moderner (lager in de toeren) dan zo'n atmo 1.4
                              en als je er rustig mee omspringt zul je ook nog eens een verbruiksvoordeel halen

maar de 2006-ers hebben ze helemaal nog niet en 1200 tsi, das pas vanaf 2012

Comment

Het was 90-120 dat ik in derde 'moest' doen in vierde of vijfde duurde dat een eeuwigheid. 150 haalt hij inderdaad.
                                Was een grapje zulle

Comment

De 1.2 benzine van 2006 kan je best laten staan.
                                  Die rijdt nerveus hoog in de toeren, gaat niet vooruit en drinkt desondanks veel.

De 1.4 rijdt dan een stuk beter maar verbruik ligt hoog.

Ergens zou ik toch de 1.4 tdi overwegen.
                                  Heeft geen dpf en kan tegen een stootje.
                                  Verbruik ergens rond 5.5 ltr.

De 1.2 tdi kan je ook best mijden, zeker voor autostrade.

Comment

Moet het per se een Ibiza zijn? Indien niet, hoeveel bedraagt het budget (excl inschrijving/verzekering/...)?
                                    Kunnen we helpen meezoeken

Comment

De auto zelf zou max. €5000 mogen kosten. En ja ik ben zot van die Ibiza 6L's . En liefst eentje dat in Belgie staat, maar als het nu net vlak over de grens is is nu geen probleem.

Dus een 1.4l Ibiza 6L benzine is wat ik zoek (3deurs of 5 deurs)

Comment

Alstublieft

Zijn wel moeilijk te vinden.

Comment

Working...
                                        X