Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reële kilometerstand via VIN-decoder?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Reële kilometerstand via VIN-decoder?

Beste mensen,

ik heb onlangs een auto met kilometerstand 120.000 km aangekocht (oldtimer) bij een garage.

Nu heb ik het chassisnummer op http://www.vindecoderz.com/ ingetikt en kwam daar tot de verschrikking dat de website 400.000 aangaf.

Hoe nauwkeurig zijn deze decoders?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Helemaal niet betrouwbaar.

De kilometerstand wordt - volgens mij - puur berekend aan de hand van de leeftijd van de auto.

Heb de test gedaan met twee auto's waarvan ik de historiek volledig ken; voor de oudste wagen (15 jaar) zit de decoder er heel ver naast.

Geen reden om je ongerust te maken, dus.
    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Er is nog 1 iets.

Ik heb de code van het chassisnummer bestudeerd en de "M" stond voor het jaar 1991, nu staat er op het contract dat de auto in 1990 werd gefabriceerd, maar dan moest deze M een L zijn.

Dit is redelijk belangrijk omdat ik anders de BIV + verkeersbelasting volle pot zal moeten betalen :s

Alvast bedankt voor je bericht, goed voor mijn gemoedsrust

Comment

Bouwjaar van het voertuig is van geen tel. Het is de datum van (eerste) inschrijving die bepaalt wanneer een auto 'oldtimer' wordt.

Maar een auto kan natuurlijk nooit worden ingeschreven voordat hij is geproduceerd ...

Wat staat er op het inschrijvingsbewijs?

Comment

Dat bedoel ik juist, datum van eerste inschrijving is 14/12/1990, maar de vin decoder zegt dat het geproduceerd is in 1991

Comment

Dan hoef je je geen zorgen te maken.

Is de letter in de VIN (M of L) geen aanduiding van het modeljaar, eerder dan de datum van productie?
            Een auto die in december 1990 is ingeschreven kan perfect modeljaar 1991 zijn.

Comment

Kan inderdaad heel goed zijn,

ik weer met mijn overbezorgdheid , is de eerste keer dat ik een tweedehands auto koop, ben nog wat nat achter de oren

Thanx!

Comment

Als ik op die site mijn chassisnummer ingeef geeft die bouwjaar 2002 terwijl de mijne van 2000 is, en de km stand is idd een schatting van die site (bij mij zit die er maar 9000km naast )

Comment

Als ik het chassisnummer van eentje hier in de garage opgeef dan is het merk, de commerciële benaming en het bouwjaar juist ... daar stopt het: er wordt een 4-deurs aangegeven ipv een break, motorisatie en km-stand zijn fout.

Wat ik het rare aan de ganse zaak vind is het feit dat je één en ander begint op te zoeken NA de aankoop ... VOOR de aankoop en via betrouwbaardere wegen lijkt me een logischere aanpak en gang van zaken te zijn.

Comment

Gaf net het Vin in van mijn bijna oldtimer: merk verkeerd, model onbekend, bouwjaar 13 jaar later...

Dan maar eens met de daily geprobeerd: Merk verkeerd, motor onbekend, bouwjaar 11 jaar vroeger, km stand meer dan 3 keer hoger

laat dat maar voor wat het is, denk ik dan...

Comment

Ben ik nu de enige die zijn vragen heeft bij het ingeven van het vin nummer op zo een onbekende site...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Ben ik nu de enige die zijn vragen heeft bij het ingeven van het vin nummer op zo een onbekende site...
                        Als dat uw vin is heb ik daar geen problemen mee maar persoonlijk zou ik dat ook niet doen, hoewel tegenwoordig het vin in veel (de meeste?) nieuwe wagens leesbaar is vanaf de buitenkant...
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Als dat uw vin is heb ik daar geen problemen mee maar persoonlijk zou ik dat ook niet doen, hoewel tegenwoordig het vin in veel (de meeste?) nieuwe wagens leesbaar is vanaf de buitenkant...
                          Klopt, maar nu geef je ze gewoon... Moeten ze nog niet eens buiten komen...

Comment

Net even voor onze Mazda 2 geprobeerd. Bouwjaar klopt niet, zegt 2005 terwijl het 2011 is. Km's kloppen ook niet, volgens site 165.395 terwijl het er 57.000 zijn..
                            Klopt ook iets niet aan de site, bij 'extra information' staat er modeljaar 2007 (wat klopt), staat ook de juiste afbeelding van de auto bij maar bij bouwjaar staat er 2005 terwijl het 'nieuw' model er pas was vanaf 2007.
                            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Klopt, maar nu geef je ze gewoon... Moeten ze nog niet eens buiten komen...

iedereen kan die zo samenstellen, staan geen geheimen in.

Comment

Working...
                              X