Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 Hybride vs Cayenne Hybride

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW X5 Hybride vs Cayenne Hybride

Hallo,

Ik kan wel even wat hulp gebruiken. Aangezien ik op mijn vennootschap een nieuwe auto wil kopen ben ik uitgekomen op de Hybride SUV markt.

Mijn eerste gedacht was om voor de BMW X5 Hybride te gaan. Ik kan bij BMW genieten van een forse fleetkorting (ongeveer 15%) en heb eveneens een enorm interessant voorstel gekregen qua financiële renting. Het is niet mijn bedoeling de wagen over te nemen na 4 jaar dus ik wil zo'n hoog mogelijke restwaarde in de renting.

Maar... het begon toch ook te kriebelen om voor een Porsche te gaan. Een mens wil eens iets anders. Met de Platinum edition van de Cayenne dacht ik dat ik de schade nog een klein beetje beperkt zou kunnen houden. Helaas viel de offerte al vrij duur uit. Al moet gezegd dat de 3% korting tegen de giga korting bij BMW ook wel meespeelt.

Mijn grootste kater moest nog komen toen ik een financiële renting aanvroeg bij Porsche. Ik viel bijna achterover toen ik het zag. Ze geven qua restwaarde voor de Cayenne na 4 jaar en 80.000 KM nog maar slechts 17.000 EUR. Ik heb meteen m'n offerte van de X5 gechecked en daar is de restwaarde bijna het dubbele (32.000 EUR) voor een wagen die 25.000 EUR minder kost ?!?

Gevolg is dat de renting belachelijk duur is en dat ik na 4 jaar 90% betaald heb van een wagen die ik nadien inlever. Dat is te zot om waar te zijn natuurlijk. Bij BMW heb ik na 4 jaar 66% betaald via renting. Zotte cijfers vind ik dat qua vergelijking...

Ik heb Porsche hiermee geconfronteerd en ze beweren dat D'ieteren Lease "voorzichtig" is geworden met de Hybride wagens. Ik vind dit niet voorzichtig, dit is pure afzetterij. Eigenlijk zou ik al lang mijn conclusies moeten getrokken hebben maar ik heb helaas mijn gedacht op de Cayenne staan.

Zijn er hier nog andere mensen die een financiële renting hebben op de Cayenne. Hebben jullie ook zo'n belachelijk lage restwaarde voorgesteld gekregen ?

Kan er eventueel iemand een bank/instantie aanbevelen waar je ook een financiële renting kan bekomen aan een degelijke restwaarde zonder aankoop verplichting na 4 jaar ? Als ik een realistische renting kan krijgen voor de Cayenne zou ik ervoor willen gaan maar ik begin er serieus voor te vrezen. Porsche beweert doodleuk dat ze niks kunnen doen en dat BMW renting nu eenmaal veel beter is.

Koop een dacia duster

Comment

Als je toch een cayenne wilt, waarom neem je dan niet een formule waar je hem wel kan kopen en na vier jaar verkoop je hem gewoon zelf of laat je hem over aan de garage? Op die manier zal het wel goedkoper kunnen zeker of niet?

Comment

Koop gewoon een x5 hybride rijdt super en ik betaal slechts 45% van het bedrag op 4 jaar.
        Volle garantie en onderhoud voor 4 jaar voor 38 euro per maand.
        Porsche volgend jaar nieuw model en veel klachten over hybride.
        Zult wel geduld moeten oefenen bijna jaar wachttijd bij bmw.
        Wil je een porsche koop de 911 anders gaat het enkel om de badge.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
          Als je toch een cayenne wilt, waarom neem je dan niet een formule waar je hem wel kan kopen en na vier jaar verkoop je hem gewoon zelf of laat je hem over aan de garage? Op die manier zal het wel goedkoper kunnen zeker of niet?
          Dat is inderdaad een piste en het zal zeker goedkoper uitkomen dan de renting van Porsche. Maar ik zat te hopen dat er toch een vrij "normale" renting formule te vinden valt zoals dat bij BMW het geval is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Minibmw Bekijk Berichten
            Koop gewoon een x5 hybride rijdt super en ik betaal slechts 45% van het bedrag op 4 jaar.
            Volle garantie en onderhoud voor 4 jaar voor 38 euro per maand.
            Porsche volgend jaar nieuw model en veel klachten over hybride.
            Zult wel geduld moeten oefenen bijna jaar wachttijd bij bmw.
            Wil je een porsche koop de 911 anders gaat het enkel om de badge.
            Ik kan u geen ongelijk geven. De BMW offerte is enorm aantrekkelijk.
            Maar persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de X5 qua look & feel.
            Maar zoals de kaarten er nu voorliggen stijgen de kansen toch wel enorm... Maar die levertijd is wel een enorm drama en dat is bij de Cayenne niet het geval.

Mag ik vragen of jouw renting voorstel van BMW Financial Services komt ?

Comment

Komt van bmw financial service.
              Ik heb ze beide test gereden en ik vond de cayenne zeker niet beter rijden.
              Na 1000 km 8 liter per 100km.
              Zia iket de porsche ook niet gebeuren

Comment

De GLE trouwens geen kanshebber?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Minibmw Bekijk Berichten
                  Komt van bmw financial service.
                  Ik heb ze beide test gereden en ik vond de cayenne zeker niet beter rijden.
                  Na 1000 km 8 liter per 100km.
                  Zia iket de porsche ook niet gebeuren
                  Bedankt, interessante info. Kennis van mij heeft hem ook en spreekt van 11.5 L verbruik en rijdt er al enkele maanden mee.

Comment

De GLE trouwens geen kanshebber?
                    Ga ik eens bekijken !

Comment

Zoals hier al gezegd lees je toch veel horror verhalen over de combi Porsche - hybride....
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Koop jezelf de x5 en van het verschil een leuke sportcar

Comment

Mijne baas heeft sinds kort die X5. Qua verbruik nog niets over gehoord, maar hoor hem wel wekelijks klagen dat hij electrisch maar 18 km max eruit haalt en dat dit ver ligt van de opgegeven 31km.

Comment

Kut VAA.

Comment

Als je een cayenne liever wil waarom niet? koop u gewoon een recente tweedehands ( max 6 maand oud) met Porsche approved garantie.
                              Het is meestal een zak goedkoper, dan een nieuwe en wel de garantie gelijk een nieuwe...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                                Als je een cayenne liever wil waarom niet? koop u gewoon een recente tweedehands ( max 6 maand oud) met Porsche approved garantie.
                                Het is meestal een zak goedkoper, dan een nieuwe en wel de garantie gelijk een nieuwe...
                                Net eens gekeken. Er staan er 2 te koop met 15.000 KM op. Even duur of duurder dan mijn offerte waarbij mijn offerte veel meer opties covered.
                                Maar dat heeft te maken met de Platinum editie die net gelanceerd werd.

Comment

Waarom kijk je eigenlijk niet gewoon voor een diesel? Scheelt toch al snel 15.000€, aftrekbaarheid is wel iets lager maar de aanschafwaarde is ook lager. Maandelijkse kosten van de diesel zullen wss nog steeds lager liggen dan de hybrid (blijkbaar maakt geen enkele hybride wagen de verwachtingen waar). En wat met de restwaarde van een hybride? Aangezien ze bij Porsche de restwaarde zo laag houden, is voor mij toch al een teken aan de wand. Je zou aan hybride eigenaars eens moeten vragen of ze terug een hybride zouden kopen? Blijkbaar kent Porsche het antwoord al beter dan de andere merken.

Comment

Waarom kijk je eigenlijk niet gewoon voor een diesel? Scheelt toch al snel 15.000€, aftrekbaarheid is wel iets lager maar de aanschafwaarde is ook lager. Maandelijkse kosten van de diesel zullen wss nog steeds lager liggen dan de hybrid (blijkbaar maakt geen enkele hybride wagen de verwachtingen waar). En wat met de restwaarde van een hybride? Aangezien ze bij Porsche de restwaarde zo laag houden, is voor mij toch al een teken aan de wand. Je zou aan hybride eigenaars eens moeten vragen of ze terug een hybride zouden kopen? Blijkbaar kent Porsche het antwoord al beter dan de andere merken.
                                    Aftrekbaarheid is veel lager en vergeet ook vooral het VAA niet. Dat is helaas een groot verschil.

Je hebt een punt, er is misschien stront aan de knikker met de hybride versie van de Cayenne heb ik het gevoel vanuit Porsche zelf bekeken. Naast het feit dat de hybrides vanuit de regering zouden aangepakt kunnen worden. Maar een restwaarde van 17.000 EUR is toch wel bij de haren getrokken. Worst case kan je het na 4 jaar vergelijken met een beperkte benzine versie, zonder de electromotor, en die hebben toch ook wel een hogere restwaarde na 80.000 KM...

Comment

koop hem zo, verkoop is toch maar binnen 4 jaar en misschien kan je dan wat "regelen"

Comment

Diesel zal enkel vaa een 20000 euro privé verschil zijn op 4 jaar.
                                        En die rijdt zeker niet beter.

Comment

Working...
                                        X