Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 Hybride vs Cayenne Hybride

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Die VAA toestand, ik begrijp het eigenlijk allemaal niet, dat gedoe. Voor mij is het simpel, ik kan een dikke auto betalen, ofwel niet. Heb al mijn auto's altijd prive betaald, van klein naar groot. Koop die wagen gewoon prive, en je bent van al die miserie en twijfel vanaf .
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Minibmw Bekijk Berichten
      Diesel zal enkel vaa een 20000 euro privé verschil zijn op 4 jaar.
      En die rijdt zeker niet beter.
      Hij rijdt tenminste wel....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Die VAA toestand, ik begrijp het eigenlijk allemaal niet, dat gedoe. Voor mij is het simpel, ik kan een dikke auto betalen, ofwel niet. Heb al mijn auto's altijd prive betaald, van klein naar groot. Koop die wagen gewoon prive, en je bent van al die miserie en twijfel vanaf .
        Dat is wel heel simpel en wat kort door de bocht. Waarom zou gij meer aan de staat willen geven dan nodig? Als ik mijn autokosten 100% (of 90%) met zo ne hybride kan aftrekken, waarom moet ik dat dan privé de volle pot betalen?
        En dan klagen de Belgen maar dat ze te veel belastingen betalen, maar gij krijgt er precies niet genoeg van. Als ge wilt moogt ge mijne ook nog elk jaar betalen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Dat is wel heel simpel en wat kort door de bocht. Waarom zou gij meer aan de staat willen geven dan nodig? Als ik mijn autokosten 100% (of 90%) met zo ne hybride kan aftrekken, waarom moet ik dat dan privé de volle pot betalen?
          En dan klagen de Belgen maar dat ze te veel belastingen betalen, maar gij krijgt er precies niet genoeg van. Als ge wilt moogt ge mijne ook nog elk jaar betalen hoor
          Daar gaat het niet over he Ik heb gewoon geen boodschap aan die toestanden, ik koop gewoon wat ik wil/kan prive. Geen gezeik van : "die niet, want die VAA wil/kan ik niet betalen".
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Dus, jij laat de staat bepalen wat je mag kopen... Communisme noem ik dat...

Comment

Als je niet te veel belanstingen wil betalen, dan rij je op de zaak met een 100% aftrekbare LV (en er zijn veel erg comfi of leuke LV's - die zelf 5plaatsen aan kunnen bieden) en neem je er privé nog iets kleins/leuks bij.
              Zo dien je normaal ook geen VAA te betalen.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

+1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Dus, jij laat de staat bepalen wat je mag kopen... Communisme noem ik dat...

De staat bepaald dat toch helemaal niet.
                  De keuze heb je nog altijd zelf toch ?
                  Bij communisme heb je helemaal geen keus

Comment

Is de q7 ook geen optie?

Comment

+1 helemaal mee eens, heb mij om dezelfde reden ook een hybride gekocht.

misschien ben je daardoor volgens anderen hier geen autoliefhebber maar alles heeft financieel zijn grenzen vind ik.

ik ga met het gespaarde geld liever es meer op vakantie of gaan eten, ipv de bodemloze put in Brussel te voeden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
                        Is de q7 ook geen optie?
                        dat vind ik nu es echt een lelijk hok, vorige was toch 10 keer mooier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
                          Is de q7 ook geen optie?
                          De meesten hebben nog niet door dat ie met diesel is. ;-)
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                            dat vind ik nu es echt een lelijk hok, vorige was toch 10 keer mooier
                            Rijdt toch heerlijk en stuurt bovendien een pak beter dan die X5.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Rijdt toch heerlijk en stuurt bovendien een pak beter dan die X5.
                              Dat moet een grap zijn dat kan niet anders

Comment

Zie bij jou collectie nog geen grote wagen staan welke bedoel je

Comment

+1 helemaal mee eens, heb mij om dezelfde reden ook een hybride gekocht.

misschien ben je daardoor volgens anderen hier geen autoliefhebber maar alles heeft financieel zijn grenzen vind ik.

ik ga met het gespaarde geld liever es meer op vakantie of gaan eten, ipv de bodemloze put in Brussel te voeden.
                                  Laat me binnen 3-5 jaar weten wat je gespaard hebt met de Porsche hybride tov. De q7 diesel... :-)

echt sparen doe je niet met meer uit te geven, en dan te verwachten dat de overheid het teruggeeft...

Comment

Eigenlijk heb je gelijk. VAA kan echter uw keuze in één of andere richting gaan beïnvloeden... het kan u doen afwijken van hetgeen je écht wil rijden, in die zin is het VAA wel vervelend. Moest de jaarlijkse taks in België in dezelfde grootorde als de VAA zijn, dan zou je dat beter snappen.

Ik word er anderzijds echt niet gelukkiger van om mijn uitgaven zoals een boekhouder onder de loep te nemen, zoveel weet ik ondertussen wel.

On topic, alles stuurt u richting de X5, easy choice. ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      Laat me binnen 3-5 jaar weten wat je gespaard hebt met de Porsche hybride tov. De q7 diesel... :-)

echt sparen doe je niet met meer uit te geven, en dan te verwachten dat de overheid het teruggeeft...
                                      1) Die nieuwe q7 is lelijk vind ik,
                                      2 ) 3 liter diesel 275pk tov 3 liter naft en batterijen 418pk.
                                      3) vaa persoonlijk is de helft minder
                                      4) meer verbruik een hogere aankoop is niet persoonlijk maar ten laste van firma
                                      5) extra problemen los je op door verlengde waarborg te nemen ( dus who cares)

X5 hybrid is maar 2 liter , en het systeemvermogen vind ik persoonlijk aan de lage kant.
                                      Last edited by BARTVDS; 05/05/2016, 23:12.

Comment

1) Die nieuwe q7 is lelijk vind ik,
                                        2 ) 3 liter diesel 275pk tov 3 liter naft en batterijen 418pk.
                                        3) vaa persoonlijk is de helft minder
                                        4) meer verbruik een hogere aankoop is niet persoonlijk maar ten laste van firma
                                        5) extra problemen los je op door verlengde waarborg te nemen ( dus who cares)

X5 hybrid is maar 2 liter , en het systeemvermogen vind ik persoonlijk aan de lage kant.
                                        1) is veel mooier dan de vorige
                                        2) waarom allleen q7 diesel vergelijken zonder batterijen en bij porsche wel met batterijen?
                                        3) hoeveel gram co2 heeft de porsche?
                                        4) hoe kan een diesel meer verbruiken dan een naft in da model?
                                        5) er zijn nooit problemen in de automobiel

2l in zo'n spel is onverantwoord

Comment

Heb nog nooit met een Cayenne gereden, wel met de nieuwe Q7 3.0TFSI.
                                          Voor het motorgeluid moet je het niet doen want de cabine is zodanig geïsoleerd dat het geluid in de verte aanwezig is. Ik denk dat die als diesel (etron) zeker zo prettig zal rijden, zoniet prettiger, omdat er meer koppel onderin aanwezig is wat voor dit soort auto wel mooi meegenomen is.
                                          Q7 vind ik langs buiten ook niet mooi (vind enkel een XC90 of een Range Rover sport in deze klasse echt mooi).
                                          Maar interieur is wel knap in de Q7.

Een 2.0 is niet onverantwoord als er genoeg elektromotor assisteert.
                                          Als ik zoiets utilitair moest kopen zou het eerder de Volvo zijn.

Comment

Working...
                                          X