Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 Hybride vs Cayenne Hybride

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
    1) Die nieuwe q7 is lelijk vind ik,
    2 ) 3 liter diesel 275pk tov 3 liter naft en batterijen 418pk.
    3) vaa persoonlijk is de helft minder
    4) meer verbruik een hogere aankoop is niet persoonlijk maar ten laste van firma
    5) extra problemen los je op door verlengde waarborg te nemen ( dus who cares)

X5 hybrid is maar 2 liter , en het systeemvermogen vind ik persoonlijk aan de lage kant.
    puntje vier is toch zever. Uiteindelijk wie is de firma? Dat ben je toch zelf. En van de extra kosten die je maakt zie je toch maar een zeer klein percentage terug in het minder moeten betalen van belastingen.
    Snap dan ook niet dat vele zaakvoerders met plezier 100.000€ uitgeven voor een hybride wagen terwijl er wss nog goedkopere alternatieven zijn.

Comment

Ik wist niet dat die etron al verkrijgbaar was in de q7.

Het nadeel van Een hybride is als uw batterijen leeg zij ge enkel maar de verbrandingsmotor hebt.
      Als dat dan een 2.0 is valt dat wel tegen in zo een wagen vind ik. Zeker als je na een stadsrit enkele lichten hebt waar je je eens wil laten gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
        puntje vier is toch zever. Uiteindelijk wie is de firma? Dat ben je toch zelf. En van de extra kosten die je maakt zie je toch maar een zeer klein percentage terug in het minder moeten betalen van belastingen.
        Snap dan ook niet dat vele zaakvoerders met plezier 100.000€ uitgeven voor een hybride wagen terwijl er wss nog goedkopere alternatieven zijn.
        Het is niet omdat uw firma geld heeft dat je persoonlijk ook geld hebt.

Geld van de bvba of privegeld hebben niks met elkaar te zien.

Comment

Het is niet omdat uw firma geld heeft dat je persoonlijk ook geld hebt.

Geld van de bvba of privegeld hebben niks met elkaar te zien.
          zever hé !
          Als je eigenaar bent van een firma kan je het geld van de firma toch ook beschouwen als je "privé" geld. Weet ook wel dat het "eigedom is van de onderneming, maar als je 100% eigenaar bent van de firma, waar ligt dan de scheiding privé geld en bedrijfsgeld. Weet ook wel dat het je nog aardig wat belastingen kost om er effectief privé geld van te maken, tenzij je vijf jaar wacht, dan is het een beke voordeliger.
          ps mijn madam is accountant en heb zelf een economische achtergrond, weet hoe het werkt hoor.

Comment

Ik wist niet dat die etron al verkrijgbaar was in de q7.

Het nadeel van Een hybride is als uw batterijen leeg zij ge enkel maar de verbrandingsmotor hebt.
            Als dat dan een 2.0 is valt dat wel tegen in zo een wagen vind ik. Zeker als je na een stadsrit enkele lichten hebt waar je je eens wil laten gaan
            Daarmee dat je eerst moet informeren voor je je oordeel geeft
            Inderdaad en hier is de diesel echt in zen voordeel en val je niet op een 2l benzine die 2 ton moet meetrekken

Comment

zever hé !
              Als je eigenaar bent van een firma kan je het geld van de firma toch ook beschouwen als je "privé" geld. Weet ook wel dat het "eigedom is van de onderneming, maar als je 100% eigenaar bent van de firma, waar ligt dan de scheiding privé geld en bedrijfsgeld. Weet ook wel dat het je nog aardig wat belastingen kost om er effectief privé geld van te maken, tenzij je vijf jaar wacht, dan is het een beke voordeliger.
              ps mijn madam is accountant en heb zelf een economische achtergrond, weet hoe het werkt hoor.

zoals je zelf zegt

Weet ook wel dat het je nog aardig wat belastingen kost om er effectief privé geld van te maken, tenzij je vijf jaar wacht, dan is het een beke voordeliger.

dus waarom zou je het privé maken?

dus koop op uw firma een VAA vriendelijke bak, ipv met privegeld een goedkopere niet VAA vriendelijke bak.

Comment

XC90 T8 is ook een 2 liter en die verkoopt als zoete broodjes (levertijden van meerdere maanden)

Comment

dus koop op uw firma een VAA vriendelijke bak, ipv met privegeld een goedkopere niet VAA vriendelijke bak.
                  Ik snap die redenering enerzijds wel maar vind het toch een kwalijke evolutie dat autokeuze steeds meer bepaald wordt door fiscale aftrekbaarheid

Ik vind als je met iets wil rijden dat écht je goesting is dat het dan ook wat meer mag kosten.
                  Vroeger heb ik nog een 1.6 diesel firmawagen geweigerd in ruil voor een schamele loonsverhoging om me privé een roadster te kopen. Iedereen verklaarde met zot maar ik heb wel 4j. elke dag met de wagen van mijn goesting gereden ipv met die van mijn portemonnee zijn goesting...

Comment

(..)
                    Ieder doet waar hij zich goed bij voelt.
                    Van Tesla kreeg ik 'n Excel om de total cost of ownership te berekenen, daarin wordt uiteraard rekening gehouden met de fiscale voordelen, zo merk je meteen hoeveel zo'n wagen "goedkoper" is. Het grappige is echter dat de TCO ook daalt wanneer die Tesla duurder en duurder wordt, omdat het belasting voordeel stijgt... en daar zit dus de scheve kronkel. Aan het einde van de rit staat er geen geld meer op de rekening maar is uw auto wel een "goeie koop".

Comment

zoals je zelf zegt

Weet ook wel dat het je nog aardig wat belastingen kost om er effectief privé geld van te maken, tenzij je vijf jaar wacht, dan is het een beke voordeliger.

dus waarom zou je het privé maken?

heb toch ook niet gezegd dat je er privé geld van moet maken. Snap het gewoon niet van veel zaakvoerders dat zij met plezier meer geld uitgeven omdat het toch maar "van de zaak is".

maar soit laten we maar terug ontopic gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Minibmw Bekijk Berichten
                        Dat moet een grap zijn dat kan niet anders
                        Toch is het zo. Geef mij dan maar dat van een RRS of ML.
                        Het lijstje ziet er nu zelfs als volgt uit:
                        -RRS
                        -Q7 (ondanks zijn lange wielbasis)
                        -ML
                        -X5 (gebaseerd op 2j terug)
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          En dan klagen de Belgen maar dat ze te veel belastingen betalen, maar gij krijgt er precies niet genoeg van. Als ge wilt moogt ge mijne ook nog elk jaar betalen hoor
                          Wat jij 100% kan aftrekken, haalt de overheid dan wel bij een ander. Dus ja, we betalen het uwe al.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                            Ik snap die redenering enerzijds wel maar vind het toch een kwalijke evolutie dat autokeuze steeds meer bepaald wordt door fiscale aftrekbaarheid
                            Dit bedoel ik dus. Uw goesting breken omdat het niet mag kosten. Dat zal ik nooit begrijpen. Uw keuze laten afhangen door de voorwaarden die de staat oplegt. Een dikke auto willen, maar het mag allemaal niet kosten. En waarom dan niet gewoon wat meer VAA betalen? Als liefhebber zal ik dat nooit begrijpen. Voor mij mag een hobby wel wat kosten, ik zit daar niet mee. Maar ik heb natuurlijk ook wel interesse in de technische kant rond hybrides. Maar die voldoen voorlopig niet.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Mocht iedereen zijn goesting doen en minder naar t financiele plaatje kijken, zouden er veel minder diesels rijden (jaren interessant gemaakt door de overheid). Toch kopen er velen, zowel bedrijven als particilieren, een dure kar en dan in diesel omdat het goedkoper is.
                              Helaas is het blijkbaar des mensen om zich te laten leiden door hun portemonnee. Ik hou ook altijd serieus rekening met VAA en aftrekbaarheid.. Maar neem tenminste wel altijd een naft . En de volgende wss hybride of CNG.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Wat jij 100% kan aftrekken, haalt de overheid dan wel bij een ander. Dus ja, we betalen het uwe al.
                                Mooi gezegd. Totaal onwaar maar toch, mooi gezegd.

Comment

Hierbij kort mijn bevindingen.
                                  Huidige wagen X5 30d -12mnd oud

Getest: Porsche Hybride en BMW x5 40e
                                  Duur testrit Posche: +/-1u – BMW ½ dag

Beiden zijn prachtige wagens, moet wel toegeven dat de Posche iets minder soepel rijdt, vooral het schakelen tussen de elektrisch en benzinemotor voel je echt en is op termijn zelfs vervelend te noemen. De BMW is daarin veel vlotter en als je niet naar je toerenteller kijkt weet je zelfs niet in welke modus deze aan het rijden is. Ik kan de 40E goed vergelijken met de 30D die ik nu heb en merk geen verschil in kracht tussen beiden ondanks de 4 cilinder van de 40E. Dan komt het erbij dat de Cayenne “end of life” is met een nieuw model in 2017. Ga je al snel met een verouderd voertuig rondrijden die de herverkoopbaarheid aantast.

De ontvangst bij Porsche was ook veel koeler te noemen, kon enkel op afspraak, bellen niet terug, offerte is was het is enz .. Als ik dan nog eens kijk naar de overname die beiden merken me aanboden op de huidige X5 was deze van Posche lachwekkend. 12000 euro minder dan BMW.

De keuze is snel gemaakt en heb de X5 40e besteld. Leverbaar in november. De reden dat ik zo snel een nieuwe wagen koop is dat het VAA al 7K per jaar scheelt, de wagen 90% aftrekbaar is ipv 70% nu en tegenwoordig kortere afstanden zal rijden. Een laadpaal thuis laat installeren en 1 op mijn kantoor zal hebben. De staat wilt in 2017 de prijs van diesen en benzine naar elkaar toebrengen dus zal de meerkost wel meevallen.

Comment

Zelfde mening als Proxistar.

De Porsche heeft veel meer power en geeft ook bij hogere snelheid een forse duw in de rug bij versnellen. In de X5 is dit wel wat minder.

Naar soepelheid is effectief de X5 de betere, je voelt effectief geen schokken tijdens het wisselen van de motor.

De X5 Xdrive40e heeft mij aangenaam verrast. Voor mij was de keuze dan ook makkelijk, zeker omdat we ook de M135i hebben als "fun car".

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Porsche zou ik niet nemen omwille van serieuze kwaliteits problemen met hybride systeem. Ok,het is allemaal garantie maar je staat toch wel elke keer in panne hé
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

moet dit perse een Duits zijn?

ik zou eens kijken bij Lexus
                                        Z4 M40i

Comment

Working...
                                        X