Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe auto betalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe auto betalen

Hallo,

gisteren eerste auto gekocht... hoe betaal ik die het beste?

overschrijving en cheque zijn ok voor de garage, cash willen ze niet
    maar wat is de beste manier?

overschrijving is de minste moeite denk ík
    maar heeft zo een cheque voordelen?

hoe doen jullie dit?

Bankcheque lijkt me het handigst.

Je doet een laatste controle, alles ziet er ok uit, en je overhandigt de cheque. Iedereen content, garage heeft een cheque door de bank uitgeschreven, dus weten ook dat ze goed zitten.

Zo kan je meteen de transactie doen.

Comment

Ik heb het twee keer met bankcheque gedaan.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Misschien ook best, in geval van bankcheque, je factuur laten aftekenen met voldaan met daarop de nummer van de cheque. Het is de eerste niet die dat vergeet, en achteraf in discussie komt. Zeker bij tweedehands wagens.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Misschien ook best, in geval van bankcheque, je factuur laten aftekenen met voldaan met daarop de nummer van de cheque. Het is de eerste niet die dat vergeet, en achteraf in discussie komt. Zeker bij tweedehands wagens.
          Ook zo gedaan met de E81 bij Vanderstraeten, toen hebben ze zelf de nummer genoteerd op de factuur.

Comment

ik dacht de MX5 gewoon te betalen met overschrijving, gaat denk ik het makkelijkst zijn...
            Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
              ik dacht de MX5 gewoon te betalen met overschrijving, gaat denk ik het makkelijkst zijn...
              Makkelijkst wel, maar zoals Vitus zegt, stel dat je toch nog iets van foutje of mankement opmerkt, dan heb je al betaald...
              Nu ja, gij koopt toch alleen maar nieuwe wagens dus in uw geval zou het al straf zijn moest er een mankement zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                Makkelijkst wel, maar zoals Vitus zegt, stel dat je toch nog iets van foutje of mankement opmerkt, dan heb je al betaald...
                Nu ja, gij koopt toch alleen maar nieuwe wagens dus in uw geval zou het al straf zijn moest er een mankement zijn
                haha, ja ik dacht dat het over een nieuwe wagen ging
                occasie zou ik zeker niet per overschrijving doen, idd eerst controleren dan
                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Ik heb altijd met een overschrijving betaald. Op de verkoopovereenkomst heb ik wel altijd tot in detail beschreven hoe de wagen eruit zag. Met alle minpunten erop.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Indien echt noodzakelijk, kan je ook een officiele beschrijving laten doen door een expert. Gaat dan wel over klassiekers die in de +100k zitten. Te tekenen door beide partijen op de verkoopovereenkomst.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik betaal mijn wagens gewoon met overschrijving, is het gemakkelijkste. Aan een betrouwbare garage natuurlijk
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Maar dan op voorhand, vooraleer ge de wagen gaat halen?

Comment

Je hebt de wagen gezien, gecontroleerd en je bent tot een overeenkomst gekomen, dan zie ik bij een (betrouwbare) garage geen probleem om te betalen met een overschrijving... of met een bankcheque.

Vertrouwen is iets dat in twee richtingen werkt, als jij later je wagen laat herstellen krijg je toch ook de kans om te betalen met een overschrijving... of ter plaatse met de kaart of...
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

In dat geval inderdaad ja. Ik denk vooral bij tweedehandsverkopen, ook bij een onbekende garage.

Comment

Als je een overschrijving doet, kan het wel 2-3 dagen duren eer het geld op de verkoper zijn rekening staat. Tenzij je een dringende overschrijving laat uitvoeren maar dan moet je naar het bankkantoor.

Ik heb reeds 2 tweedehandswagens gekocht, steeds bij een particulier en steeds betaald met een bankcheque. Persoonlijk vond ik dat het veiligste want de wagens werden nog even gebruikt. Bij mijn 1 coupe had de verkoper de auto nog een 3-tal weken nodig tot als zijn nieuwe geleverd werd. Ik was daar mee akkoord maar had opgenomen in de overeenkomst welke minpunten aan de wagen waren en dat het gebruik van de wagen op risico van de verkoper was. Dus voor overdracht van de cheque de wagen nog eens nagekeken.

Bij een garage ligt het anders aangezien die wagen niet meer gebruikt wordt, tenzij om naar de keuring voor verkoop te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                Als je een overschrijving doet, kan het wel 2-3 dagen duren eer het geld op de verkoper zijn rekening staat. Tenzij je een dringende overschrijving laat uitvoeren maar dan moet je naar het bankkantoor.

Ik heb reeds 2 tweedehandswagens gekocht, steeds bij een particulier en steeds betaald met een bankcheque. Persoonlijk vond ik dat het veiligste want de wagens werden nog even gebruikt. Bij mijn 1 coupe had de verkoper de auto nog een 3-tal weken nodig tot als zijn nieuwe geleverd werd. Ik was daar mee akkoord maar had opgenomen in de overeenkomst welke minpunten aan de wagen waren en dat het gebruik van de wagen op risico van de verkoper was. Dus voor overdracht van de cheque de wagen nog eens nagekeken.

Bij een garage ligt het anders aangezien die wagen niet meer gebruikt wordt, tenzij om naar de keuring voor verkoop te gaan.
                                Dringende overschrijving kan perfect via internetbankieren ook hoor, alé toch bij ING. Kan je gewoon selecteren indien je dat wenst.

Comment

En op welke termijn staat dat dan effectief op die andere rekening?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                    Dringende overschrijving kan perfect via internetbankieren ook hoor, alé toch bij ING. Kan je gewoon selecteren indien je dat wenst.
                                    Ik heb het nog niet moeten gebruiken maar bij BNP heb ik dat nog niet zien staan op PC Banking dus denk ik dat het via een kantoor dient te gebeuren.

Comment

Betaal altijd mijn wagens met bankcheque. Laatste keer wel particulier en die mens stond daar niet voor te springen. Zijn bankagent had hem bang gemaakt met verhalen van vervalsing. Zelf mijn wagen onlangs verkocht en de koper heeft wel via overschrijving betaald. Echter wel het nieuw inschrijvingspapier gemaild op het moment dat het geld op mijn rekening stond.

Mss paar tips om geen slachtoffer te worden van oplichting tussen particulieren: indien de koper per overschrijving betaalt, zorg ervoor dat het geld eerst op uw rekening staat vooraleer je iets van officiele documenten geeft. Indien cash, spreek in de week af met de koper zodat je met de koper naar jouw bank kan gaan en in de bank het geld overhandigen en laten controleren door bankbediende. Idem dito voor bankcheque. Tijdens de week afspreken, en betaling regelen in de bank. Weet je met 1000% zekerheid dat er geen bedrog in het spel is.

Bij garages wordt er meestal met bankcheque betaald. Er zijn nu wel meer en meer garages(meestal grote merkendealers) dien eisen dat er op voorhand via overschrijving betaald wordt. En je lag er pas achterkomen als het geld effectief op de rekening staat, sommige zijn al content met een betalingsbewijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                        Ik heb het nog niet moeten gebruiken maar bij BNP heb ik dat nog niet zien staan op PC Banking dus denk ik dat het via een kantoor dient te gebeuren.
                                        De koper van mijn wagen heeft ook via spoedoverschrijving de wagen betaald, was ook via internetbankieren. Zijn bank vroeg daar wel een extra kost voor. En effectief, dag erachter stond het geld al op mijn rekening (betaling tussen twee verschillende banken)

Comment

Working...
                                        X