Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330i (of 340i ) , Audi A4 2.0 TFSI Quattro of Mercedes C300aan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 330i (of 340i ) , Audi A4 2.0 TFSI Quattro of Mercedes C300aan

Ik mag tegen het einde van't jaar een nieuwe lease wagen kiezen en ben al aan't rondkijken . Ik rij momenteel met een BMW 520D en zeer tevreden over deze geweldige wagen . Mijn nieuwe wil ik iets kleiner gaan en naar benzine overstappen . Ik zou bij BMW willen blijven , een 330i of eventueel een 340i , maar de 3-reeks wordt vernieuwd eind 2017. Daardoor twijfel ik om misschien voor de nieuwe Audi A4 2.0 TFSI Quattro te gaan of de Mercedes C300.

Wat denken jullie ?

Kzou toch ook dezelfde klasse mee vergelijken. Eens je de grootte van een 5 gewoon bent, is het toch serieus wennen aan een maatje kleiner. Denk ook in de klasse dat een trapje hoger nog steeds beter afgewerkt is en betere materialen heeft. Het zijn dergelijke zaken die autoliefhebbers op termijn gaan ergeren(zijn toch al zo een paar voorbeelden hier op het forum). Nieuwe E-klasse is anders wel knap en nagelnieuw.

maar eigenlijk is er maar 1 raad: testen en ondervinden. En probeer een testrit van enkele dagen te versieren, zeker als je een klasse lager gaat "shoppen".

Comment

Ik weet dat ik natuurlijk ga inleveren naar ruimte en misschien comfort , daartegenover wil ik eens een wagen met een echt krachtige motor.
      De nieuwe 5reeks komt natuurlijk ook nog in aanmerking , misschien de nieuwe 530! ( met wat minder opties )

Comment

Hangt er een beetje vanaf of je de plaats van een 5 nodig hebt. Bvb met kinderen en om te reizen is de plaats echt wel meegenomen. Komende van een 3 was de 5 voor ons een verademing (2kids). Ook de afwerking en het comfort is beter! Een 535i (nu 540i ) is wel een erg leuke en multifunctionele motor). Dat zal in de nieuwe 5 niet minder zijn . Een 3 reeks is daarentegen iets wendbaarder.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik zou ook resoluut voor het comfort kiezen.
          Wat ben je überhaupt nog met een veel krachtigere auto in België vraag ik me meer en meer af?

Of het moet zijn om te stoefen aan de toog ;-)

Als je voor zo'n budget kan shoppen zou ik dan ook eerder voor een nieuwe E klasse gaan.

Comment

Ik heb ook die keuze gemaakt, kleiner en een potentere benzine, waardoor ik van een 530d naar een C450 ben gegaan.
            Het comfort is minder in die zin dat de ophanging veel stugger is, en dat je meer rolgeluiden hebt. Windgeruis is hetzelfde omdat ik gekozen heb voor de akoestische beglazing. Ik mis alleszins niet het comfort van de 5, want in de plaats heb ik nu wel een sportiever rijdende auto omdat 'm krachtiger is, maar ook omdat 'm kleiner en lichter is.
            Het enige dat me stoort in deze C is de minder goede bouwkwaliteit van het interieur, want de stugge ophanging zorgt voor een rammelend interieur op slechte wegen.
            Kom maar eens rijden met mijn C...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Rammelend geluid ? En dat voor een Mercedes !?
              In mijn BMW 5 heb ik werkelijk niets van rammelend geluid.
              Ik wil een kleinere wagen nu de kinderen niet veel meer thuis zijn .
              Ik zal binnenkort wat gaan test rijden met een 330i en de Audi A4 2.0 tfsi quattro. In september komt de nieuwe 5 uit dus dit is eventueel ook nog een optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                Ik wil een kleinere wagen nu de kinderen niet veel meer thuis zijn .
                Voila, dat is relevante info
                In jouw geval zou ik zelfs eens kijken bij de 135i en de 235i. Dat zou ik als daily wss kiezen indien er geen kids meer in huis zouden zijn.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Waarom moet dit voor velen altijd een Duitser zijn?

Ik zou het wel weten moest ik een sedan willen, of een coupé.

Select your preferred language and country to continue to the site.
                  Z4 M40i

Comment

Ik heb nu 2 jaar een 3-reeks F30 en eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit BMW onwaardig. Rolgeluiden & windgeluiden, rammels in het dashboard, de preset knoppen op het dashboard hebben barstjes (ik ga er nochtans voorzichtig mee om), een paar maand geleden is mijn motor vervangen moeten worden, en sinds vorige week sluit mijn tankklepje niet meer goed.
                    BMW gebruikt blijkbaar dunne/goedkope/lichte materialen om de kosten en het gewicht van de wagen te drukken.
                    De F30 is eerder een grote 1-reeks als je gaat kijken naar afwerking/kwaliteit.
                    De nieuwe Audi A4 is smetteloos en lijkt eerder een kleine A6.
                    Het rijgedrag van de F30 is wel prima. Maar een A4 met quattro zal daar niet of nauwelijks voor onder doen.
                    De A4 is ook een nieuw model (met extra snufjes zoals een digitaal dashboard).

Ik ben geen VAG fan maar zou in dit geval toch voor de A4 kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Ik heb nu 2 jaar een 3-reeks F30 en eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit BMW onwaardig. Rolgeluiden & windgeluiden, rammels in het dashboard, de preset knoppen op het dashboard hebben barstjes (ik ga er nochtans voorzichtig mee om), een paar maand geleden is mijn motor vervangen moeten worden, en sinds vorige week sluit mijn tankklepje niet meer goed.
                      BMW gebruikt blijkbaar dunne/goedkope/lichte materialen om de kosten en het gewicht van de wagen te drukken.
                      Het rijgedrag van de F30 is wel prima. Maar een A4 met quattro zal daar niet of nauwelijks voor onder doen.

Eindelijk eens iemand die met een BMW rijdt die het durft te zeggen dat het verre van een perfecte (goede) wagen is.
                      Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                        Eindelijk eens iemand die met een BMW rijdt die het durft te zeggen dat het verre van een perfecte (goede) wagen is.
                        Eerlijk gezegd schrik ik hier wel van. Was 2j geleden ook van plan mss een 3 te kopen. Als ik het zo hoor ben ik blij dat het dat niet geworden is. Blijkt toch veel veranderd tov een E46, die was toch goed van algemene kwaliteit. Ik vond de afwerkingsmaterialen in mijn E90 ook inferieur aan de E46.
                        Zelf ben ik een BMW rijder omwille van de algemene rijkwaliteiten. Weinig merken kunnen dat evenaren. Als ze rommel maken mag het ook gezegd worden, ben zeker geen fanboy , maar jij precies wel van US cars .

Comment

De reden dat ik in eerste instantie voor een 330i wil/wou gaan is omdat ik 200% tevreden ben van mijn 520D Touring. Ik heb nu 140000 km op de teller en nog 0,0 EUR kosten gehad. Rijdt nog steeds fantastisch.
                          Ik heb al eens meegereden met een 320D en schrok inderdaad van de rolgeluiden.
                          De A4 Quattro staat eigenlijk bovenaan mijn lijstje maar is wel kostelijker dan een 330i , zeker de opties bij Audi swingen de pan uit. Standaard ook minder dan een BMW , zelfs voor een automatisch anti-verblinding spiegel moet je betalen op een A4 !?
                          Ik heb ook nog niet gereden met een A4 2.0TFSI Quattro , ben eens benieuwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Ik heb me onlangs ook een F30 (320i) aangeschaft, maar van rol -en windgeluiden heb ik toch (nog) niets van gemerkt? Was dit van in het begin al? Ik hoor dit redelijk veel over dit model, heeft dit te maken met de banden (banden, grote/kleine velg).. want ik ervaar juist het tegenovergestelde... h??l stil tijdens het rijden, enkel op hoge snelheid (autosnelweg) hoor je iets van de banden. Op mijn wagen liggen bredere banden op 18" velgen dus ik zou verwachten dat andere maten(bvb kleinere velg en hogere band) het nog comfortabler (en dus stiller) zouden ervaren?

Comment

Rolgeluiden ligt dat toch meer aan de runflats waarschijnlijk. En hoe mensen barsten krijgen in hun knopjes is mij een raadsel, ik heb vorige week nog in een F30 met 200000km gezeten en die had dat zelfs niet. Als ik dan lees dat ge tankklep problemen en motorproblemen ook nog hebt misschien toch ook eens bij uzelf te rade gaan.
                              Trouwens, een Audi dan? http://www.test-aankoop.be/auto-fiet...s/olieverbruik
                              Dan zou ik eerder een Mercedes aanraden.

Is voor hetzelfde bedrag een Audi beter afgewerkt als een BMW? Want ge kunt natuurlijk bij bmw ook het lederen dashboard en zo nemen.
                              Nieuwe A4 is trouwens net uit, tuurlijk is dat weer een stap omhoog, dat is bij elk merk met elke generatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                Alsof iedereen hier met een BMW komt te vertellen dat het dé perfecte wagen is.

Comment

Is olieverbruik nog steeds een probleem bij Audi ?? Voor mijn BMW5 had ik een Audi A6 2.0 TDI , ik moest steeds olie bijhebben. Ik weet nog , op reis vertrekken naar Italie en onderweg olie moeten bijkappen.
                                  Ik dacht dat dit probleem nu toch al van de baan was.
                                  Het zal weer een moeilijke beslissing worden , maar ja , is eigenlijk een luxe probleem

Comment

Bij de benzines (tsi) nihil de diesels geen gedacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                                      Is olieverbruik nog steeds een probleem bij Audi ?? Voor mijn BMW5 had ik een Audi A6 2.0 TDI , ik moest steeds olie bijhebben. Ik weet nog , op reis vertrekken naar Italie en onderweg olie moeten bijkappen.
                                      Ik dacht dat dit probleem nu toch al van de baan was.
                                      Het zal weer een moeilijke beslissing worden , maar ja , is eigenlijk een luxe probleem
                                      De klacht van testaankoop is van motoren tot 2012 geloof ik, zal ondertussen wel beter zijn zeker? Alhoewel dat echt al lang een euvel is. Ik kreeg in 2006 een nieuwe Audi A4 als bedrijfswagen, daar lag gewoon bij nieuw-aflevering al een buske olie in't koffer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        Rolgeluiden ligt dat toch meer aan de runflats waarschijnlijk. En hoe mensen barsten krijgen in hun knopjes is mij een raadsel, ik heb vorige week nog in een F30 met 200000km gezeten en die had dat zelfs niet. Als ik dan lees dat ge tankklep problemen en motorproblemen ook nog hebt misschien toch ook eens bij uzelf te rade gaan.
                                        Trouwens, een Audi dan? http://www.test-aankoop.be/auto-fiet...s/olieverbruik
                                        Dan zou ik eerder een Mercedes aanraden.

Is voor hetzelfde bedrag een Audi beter afgewerkt als een BMW? Want ge kunt natuurlijk bij bmw ook het lederen dashboard en zo nemen.
                                        Nieuwe A4 is trouwens net uit, tuurlijk is dat weer een stap omhoog, dat is bij elk merk met elke generatie.

Banden spelen inderdaad een rol. De af-fabriek banden (bridgestone 17" RFT) werden enorm luidruchtig naarmate ze versleten, hoewel ze nog wel voldoende profiel hadden. Dus maar laten vervangen door goodyears en die zijn wat stiller. Winterbanden hadden na 2 jaar hetzelfde probleem. Dat er veel van dat geluid binnendringt heeft ook wel met de isolatie van de cabine te maken want bij de 5 is het blijkbaar beter. Er wordt ook afgeraden om non-RFT's te nemen bij bmw omwille van het weggedrag en het ontbreken van een reservewiel (anders zou ik dat wel overwegen).

De andere problemen (motor, rammels, klepje) bij mij zoeken? Ik ben altijd al zorgvuldig met mijn wagens omgesprongen, rijd meestal eerder rustig en zeker als hij koud staat. In 10 jaar autorijden nog nooit een probleem gehad, buiten de laatste maanden met deze wagen (net na het verstrijken van de garantie van 2 jaar).
                                        Last edited by sunking; 11/05/2016, 15:28.

Comment

Working...
                                        X