Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330i (of 340i ) , Audi A4 2.0 TFSI Quattro of Mercedes C300aan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
    Ik heb me onlangs ook een F30 (320i) aangeschaft, maar van rol -en windgeluiden heb ik toch (nog) niets van gemerkt? Was dit van in het begin al? Ik hoor dit redelijk veel over dit model, heeft dit te maken met de banden (banden, grote/kleine velg).. want ik ervaar juist het tegenovergestelde... h??l stil tijdens het rijden, enkel op hoge snelheid (autosnelweg) hoor je iets van de banden. Op mijn wagen liggen bredere banden op 18" velgen dus ik zou verwachten dat andere maten(bvb kleinere velg en hogere band) het nog comfortabler (en dus stiller) zouden ervaren?
    is het een facelift? Misschien is daar al wat verbeterd. Mogelijk zijn in de loop van de productiejaren er ook verbeteringen geweest (mijne is van 09/2013).

    Comment


    • #22
      Ohja ik zeg hier niet dat BMW per se brol is en Audi goed, maar de TS twijfelt tussen een A4, C en een 3 komende van een 5, en dan zou ik op dit moment de A4 kiezen, net omdat het een nieuw model is dat net weer wat beter is, en mijn persoonlijke ervaring is dat de 3 niet is om over naar huis te schrijven op kwalitatief vlak, hoewel de wagen ook veel toffe eigenschappen heeft.

      Comment


      • #23
        Hoe goed de A4 ook wel kan zijn, het neemt niet weg dat ik het geen mooie auto vind. Enkel het interieur kan ik wel smaken, maar de buitenkant is weinig of niks veranderd, en is vandaag saaier dan bij de voorstelling van het vorige model 7 jaar geleden. Dan is de Mercedes C veel knapper.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • #24
          Is de 330e trouwens geen kanshebber?

          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          is het een facelift? Misschien is daar al wat verbeterd. Mogelijk zijn in de loop van de productiejaren er ook verbeteringen geweest (mijne is van 09/2013).
          Hmmm. Mijne is ook van 2013 (Maart), heeft +/-25.000km, dus ik denk dat daar de originele nog op liggen denk ik (zijn toch bridgestone potenzas). Ik zal er op letten naarmate de km's oplopen, en eventueel volgende winter vergelijken met de winterbanden (deze winter niet nodig gehad).

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Hoe goed de A4 ook wel kan zijn, het neemt niet weg dat ik het geen mooie auto vind. Enkel het interieur kan ik wel smaken, maar de buitenkant is weinig of niks veranderd, en is vandaag saaier dan bij de voorstelling van het vorige model 7 jaar geleden. Dan is de Mercedes C veel knapper.
            Smaken verschillen, ik vind bijvoorbeeld dat de achterkant van de C eruit ziet alsof die gesmolten is, kontje is veel te kort en in profiel gezien kloppen de proporties van die wagen echt niet

            (CLA is op dat vlak nog een stuk erger zelfs)
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • #26
              C krijgt eind dit jaar of begin volgend jaar ook een facelift.

              Ik zou niet twijfelen en kiezen voor een 340i.

              Comment


              • #27
                Nog vergeten te vermelden , het moet een break zijn dus de 330e is geen optie.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Ik heb nu 2 jaar een 3-reeks F30 en eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit BMW onwaardig. Rolgeluiden & windgeluiden, rammels in het dashboard, de preset knoppen op het dashboard hebben barstjes (ik ga er nochtans voorzichtig mee om), een paar maand geleden is mijn motor vervangen moeten worden, en sinds vorige week sluit mijn tankklepje niet meer goed.
                  BMW gebruikt blijkbaar dunne/goedkope/lichte materialen om de kosten en het gewicht van de wagen te drukken.
                  De F30 is eerder een grote 1-reeks als je gaat kijken naar afwerking/kwaliteit.
                  De nieuwe Audi A4 is smetteloos en lijkt eerder een kleine A6.
                  Het rijgedrag van de F30 is wel prima. Maar een A4 met quattro zal daar niet of nauwelijks voor onder doen.
                  De A4 is ook een nieuw model (met extra snufjes zoals een digitaal dashboard).

                  Ik ben geen VAG fan maar zou in dit geval toch voor de A4 kiezen.
                  Raar. Ik heb al bijna 3 jaar m'n F30 en heb nergens last van. Je zal een maandagmodel hebben.

                  Misschien moet je hem per direct wegdoen en een ander merk kopen?

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Raar. Ik heb al bijna 3 jaar m'n F30 en heb nergens last van. Je zal een maandagmodel hebben.

                    Misschien moet je hem per direct wegdoen en een ander merk kopen?
                    Dacia Sandero incoming.

                    Topwagen!







                    Ik snap niet waarom het altijd over die kraakjes gaat. Ik heb geen kraakjes in mijn wagen en het is Frans!

                    Maar men uitlaat komt sowieso boven de kraakjes

                    Conclusie: deze uitlaat en je hoort geen kraakjes meer!







                    Maar even serieus. Ik zou een 330i (of 340i) kiezen. Vind ik toch wel een pak leuker dan een a4. Mercedes zegt me over het algemeen weinig.
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Ik zou niet twijfelen en kiezen voor een 340i.
                      +1
                      Over dat interieur en de kwaliteit ervan, ik kom van een recente A6 en vind het allemaal niet zo schabouwelijk als hier voorgesteld wordt, zeker als je een paar opties aan vinkt. Natuurlijk zal die A4 beter zijn op dat vlak... maar als de motor ook nog enigszins een aandeel in uw keuze heeft, dan is dit een gemakkelijke keuze IMHO.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Raar. Ik heb al bijna 3 jaar m'n F30 en heb nergens last van. Je zal een maandagmodel hebben.

                        Misschien moet je hem per direct wegdoen en een ander merk kopen?
                        Tje je kan geluk hebben en je kan pech hebben. Ben wel niet de enige met klachten. Maar er zijn er even goed die met Audi/MB/VW niets als miserie hebben.
                        Per direct wegdoen lijkt mij stom want voor het geld dat ik er nog van krijg kan ik zeker niks beter kopen. Ik kan er nog wel mee leven voorlopig en als het toch serieus misgaat is BMW wel behoorlijk coulant.

                        Comment


                        • #32
                          Vandaag de nieuwe Autogids aangekregen en er staat een eerste test in van de Jaguar F-Pace. Ook wel nen dikke bak.
                          Is natuurlijk iets volledig anders dan een 330i of A4 maar ongeveer hetzelfde budget. Ga ik ook maar eens naar kijken

                          Comment


                          • #33
                            De F Pace moet naar 't schijnt zeer goed rijden, en is dus zeker te overwegen.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • #34
                              Yep, een van de laatste wagens met hydraulische stuurbekrachtiging.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                Nieuwe A4 is trouwens net uit, tuurlijk is dat weer een stap omhoog, dat is bij elk merk met elke generatie.
                                Zoals bij de BMW E46 - E90 - F30, altijd weer een stapje omhoog?
                                Smilin' Jack - Speed Pilot

                                Comment


                                • #36
                                  Ik ben van F11 530d naar F31 335 XD gegaan. Nu 78.000 km op 2 jaar. Ook met 2 jonge kinderen al 4 x mee op reis geweest. Enkele reis min. 900 km. Ja, koffer iets kleiner. Maar ook gaan skiën zonder dakkoffer en zonder probleem (wel geen ski's mee natuurlijk). Ruimte achterin ? Is idem als bij mijn E61.

                                  Natuurlijk is voor een lange autosnelweg rit de F11 superieur. En voor al de rest... Is de F31 beter (afwerking F11 is beter). Laat het me zo stellen, ik reed met m'n F11 al met een smile rond. Met mijn F31 is die smile er tot achter mijn oren. Vroeger nam ik de mini van mijn vrouw voor stadsverkeer, nu geef ik mijn. F31 niet meer af ????

                                  En tot nu toe enkel een lekkende "bourage" gehad. En knopje cruise controle vervangen. En yup, ook licht krakende deur, garage wou het aanpakken maar eerlijk gezegd heb de moeite niet eens gedaan...

                                  Testrit doen. Na uurtje of 2 F31 testen wist ik dit ik met het andere compromis kon leven.

                                  In de ideale wereld heb je een RRS om te reizen of een 535XD of zo en een 911 / Cayman / M4 / M2 of zo als toy. Bij compromis lijkt me iets als 340i ( mijn wens Alpina B3 Touring Allrad) best fun.

                                  Treed BMWMB bij wat betreft A4. Nieuw model doet me qua koetswerk niets. Terwijl een S4 Avant me als concept bekoort..
                                  2014 BMW (F31) 335 d
                                  2011 Mini One D
                                  2007 Kawasaki ZX6R
                                  1997 Honda VFR

                                  1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                                  1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                                  Comment


                                  • #37
                                    Krakende deur is een slechte deurrubber. Zijn bij mij achteraan vervangen (onder regeling BMW daar het probleem gekend is) en sindsdien geen 'kraakjes' meer.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk Berichten
                                      Ik ben van F11 530d naar F31 335 XD gegaan. Nu 78.000 km op 2 jaar. Ook met 2 jonge kinderen al 4 x mee op reis geweest. Enkele reis min. 900 km. Ja, koffer iets kleiner. Maar ook gaan skiën zonder dakkoffer en zonder probleem (wel geen ski's mee natuurlijk). Ruimte achterin ? Is idem als bij mijn E61.

                                      Natuurlijk is voor een lange autosnelweg rit de F11 superieur. En voor al de rest... Is de F31 beter (afwerking F11 is beter). Laat het me zo stellen, ik reed met m'n F11 al met een smile rond. Met mijn F31 is die smile er tot achter mijn oren. Vroeger nam ik de mini van mijn vrouw voor stadsverkeer, nu geef ik mijn. F31 niet meer af ????

                                      En tot nu toe enkel een lekkende "bourage" gehad. En knopje cruise controle vervangen. En yup, ook licht krakende deur, garage wou het aanpakken maar eerlijk gezegd heb de moeite niet eens gedaan...

                                      Testrit doen. Na uurtje of 2 F31 testen wist ik dit ik met het andere compromis kon leven.

                                      In de ideale wereld heb je een RRS om te reizen of een 535XD of zo en een 911 / Cayman / M4 / M2 of zo als toy. Bij compromis lijkt me iets als 340i ( mijn wens Alpina B3 Touring Allrad) best fun.

                                      Treed BMWMB bij wat betreft A4. Nieuw model doet me qua koetswerk niets. Terwijl een S4 Avant me als concept bekoort..
                                      Wij zijn van een 325da, e91 naar een 530da f11 gegaan, wat ons in der tijd over de streep getrokken heeft om voor een 5 te gaan, was het kleine prijsverschil tov een 330d, dat was 2000 euro geloof ik, en de mindere afwerking van de f31. Soms spijt het mij dat ik niet voor een 330d of 335d gegaan ben.

                                      Wij hebben comfortzetels in de 5 en ik denk dat met comfortzetels je achteraan in een 5 niet ruimer zit dan in een 3. Blijkbaar zou je 10 cm beenruimte verliezen door de comfortzetels.

                                      Onze 5 is nu dik 2 jaar oud en er staan 40000 km op, mss volgende keer een 340i of 335d, we zien wel...(met de facelift van de 3 ziet hij er terug fris uit)

                                      Comment


                                      • #39
                                        overlaatst nog eens in een 3-reeks gezeten. als je zo overal de reacties, ervaringen leest van eigenaars en dergelijke, denk je van waaaaw dat moet een fantastische wagen zijn. Eerste indruk was echter bedroevend. Had een zwart sport dashboard, werd je niet echt vrolijk van. Mij broer was hiermee aant rijden, trok paar keer serieus op, dachten dat dit een 316d was maar na het bekijken van de papieren bleek het een 320d te zijn. Motorgeluid was ook niet echt alles. De persoon die hem als vervangwagen had (eigenaar van een nieuwe X5 en E93) was er ook niet echt lyrisch over.

                                        ken mijn inbeelden dat iemand met een topmotorisatie, lederen dashboard daar iets anders over denkt.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Een 320d met een kapotte turbo dan. 184 paarden zijn 184 paarden hé.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X