Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330i (of 340i ) , Audi A4 2.0 TFSI Quattro of Mercedes C300aan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Een 320d met een kapotte turbo dan. 184 paarden zijn 184 paarden hé.
    Moest het echt een kapotte turbo zijn ... Quasi nieuwe wagen ...
    Begrepen het ook niet. 320d zou toch moeten "vliegen". Ofwel lagen er verkeerde papieren in en was het effectief een 316/318d maar dan nog, vrolijk werd je van deze wagen niet.

    Comment


    • #42
      Ik rij met een F31 320d (sportautomaat), buiten het wat vage stuurgevoel en de iets te zachte ophanging (ook al is het de sportophanging) ben ik er echt wel super tevreden van! Zeer goede prestaties voor een tweelitertje diesel, solide afwerking, weinig rolgeluiden,... . En ja, ik kan ook kritisch zijn tegenover BMW.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik rij met een F31 320d (sportautomaat), buiten het wat vage stuurgevoel en de iets te zachte ophanging (ook al is het de sportophanging) ben ik er echt wel super tevreden van! Zeer goede prestaties voor een tweelitertje diesel, solide afwerking, weinig rolgeluiden,... . En ja, ik kan ook kritisch zijn tegenover BMW.
        kleurstelling van het interieur doet ook wel veel naar beleving toe. Collega heeft een beige interieur met lederen zetels, komt veel beter over tov de vervangwagen met compleet zwart interieur en standaard stoffe zetels.
        Rolgeluiden waren wel duidelijk aaanwezig maar kan aan de (winter?)banden gelegen hebben.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
          Wij zijn van een 325da, e91 naar een 530da f11 gegaan, wat ons in der tijd over de streep getrokken heeft om voor een 5 te gaan, was het kleine prijsverschil tov een 330d, dat was 2000 euro geloof ik, en de mindere afwerking van de f31. Soms spijt het mij dat ik niet voor een 330d of 335d gegaan ben.

          Wij hebben comfortzetels in de 5 en ik denk dat met comfortzetels je achteraan in een 5 niet ruimer zit dan in een 3. Blijkbaar zou je 10 cm beenruimte verliezen door de comfortzetels.

          Onze 5 is nu dik 2 jaar oud en er staan 40000 km op, mss volgende keer een 340i of 335d, we zien wel...(met de facelift van de 3 ziet hij er terug fris uit)
          Hoor ik u goed? 2.000 euro verschil tussen een 530d en 330d? Misschien heb ik iets gemist?
          Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
          overlaatst nog eens in een 3-reeks gezeten. als je zo overal de reacties, ervaringen leest van eigenaars en dergelijke, denk je van waaaaw dat moet een fantastische wagen zijn. Eerste indruk was echter bedroevend. Had een zwart sport dashboard, werd je niet echt vrolijk van. Mij broer was hiermee aant rijden, trok paar keer serieus op, dachten dat dit een 316d was maar na het bekijken van de papieren bleek het een 320d te zijn. Motorgeluid was ook niet echt alles. De persoon die hem als vervangwagen had (eigenaar van een nieuwe X5 en E93) was er ook niet echt lyrisch over.

          ken mijn inbeelden dat iemand met een topmotorisatie, lederen dashboard daar iets anders over denkt.
          Ja het standaard interieur met dat zwarte stuur is niet alles. Kleed het wat aan met het M stuur, groot Navi, mooi leder etc en je hebt een totaal andere auto.

          Een 320d heeft een lineaire afgifte en is in de praktijk best snel.

          Ik heb nog nooit iemand in m'n auto gehad die direct begon te klagen over vanalles.

          Comment


          • #45
            De vanafprijs voor een F30 330d sportautomaat is 47.675.

            Een F10 530d sportautomaat heeft als vanafprijs 56.300 euro.

            Je kan natuurlijk een 330d zo hard aankleden dat je een 530d met minder opties benadert.

            Comment


            • #46
              Alsof een lapje leder over het dashboard zo veel verschil maakt.

              Ik zou geen klasse lager gaan maar iets heel anders nemen : de f pace.... Al zalige auto

              Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

              Comment


              • #47
                De afwerking van de F pace binnen ligt dan wel weer niet op het niveau van de rest

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ik rij met een F31 320d (sportautomaat), buiten het wat vage stuurgevoel en de iets te zachte ophanging (ook al is het de sportophanging) ben ik er echt wel super tevreden van! Zeer goede prestaties voor een tweelitertje diesel, solide afwerking, weinig rolgeluiden,... . En ja, ik kan ook kritisch zijn tegenover BMW.
                  Dit kan ik bevestigen, een vriend heeft een witte 320d zf8 en als ik uit mijn cupra kom en in zijn wagen kruip heb ik niet direct het gevoel van:amai, dit is het? Ik vind dat die zeer goed presteert! Vlot en toch snel

                  Comment


                  • #49
                    ik zou voor de C gaan met luchtveren

                    Comment


                    • #50
                      BMW 330i (of 340i ) , Audi A4 2.0 TFSI Quattro of Mercedes C300aan

                      Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                      Wij zijn van een 325da, e91 naar een 530da f11 gegaan, wat ons in der tijd over de streep getrokken heeft om voor een 5 te gaan, was het kleine prijsverschil tov een 330d, dat was 2000 euro geloof ik, en de mindere afwerking van de f31. Soms spijt het mij dat ik niet voor een 330d of 335d gegaan ben.

                      Wij hebben comfortzetels in de 5 en ik denk dat met comfortzetels je achteraan in een 5 niet ruimer zit dan in een 3. Blijkbaar zou je 10 cm beenruimte verliezen door de comfortzetels.

                      Onze 5 is nu dik 2 jaar oud en er staan 40000 km op, mss volgende keer een 340i of 335d, we zien wel...(met de facelift van de 3 ziet hij er terug fris uit)
                      De comfort stoelen in de 5
                      Zijn zoveel beter dan de stoelen in een 3..

                      Het grote verschil tussen een 5 en 3 ( naast betere afwerking en betere materialen ) zijn echt wel de rolgeluiden die bij de 3 hard doorkomen. Als er bij de 3 wat water op de baan ligt valt het des te harder op..

                      Nu ik met een macan rijd heb ik t mij nog geen seconde beklaagd dat ik de 330d heb moeten afstaan.. Behalve in VAA.

                      Nog een ergernis : Het interieur van een 3 is echt dat van een speelgoed auto als je vergelijkt met een 5/a6/XF.

                      Zal wel beter zijn met volleder, maar bv. in die klasse nog een klassieke handrem?
                      Last edited by germinal; 14/05/2016, 12:03.
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Ik heb nog nooit iemand in m'n auto gehad die direct begon te klagen over vanalles.
                        Misschien omdat ze niet durven

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          De comfort stoelen in de 5
                          Zijn zoveel beter dan de stoelen in een 3..

                          Het grote verschil tussen een 5 en 3 ( naast betere afwerking en betere materialen ) zijn echt wel de rolgeluiden die bij de 3 hard doorkomen. Als er bij de 3 wat water op de baan ligt valt het des te harder op..

                          Nu ik met een macan rijd heb ik t mij nog geen seconde beklaagd dat ik de 330d heb moeten afstaan.. Behalve in VAA.

                          Nog een ergernis : Het interieur van een 3 is echt dat van een speelgoed auto als je vergelijkt met een 5/a6/XF.

                          Zal wel beter zijn met volleder, maar bv. in die klasse nog een klassieke handrem?
                          Ja van jouw standaard interieur in je 3 reeks werd ik ook niet blij.

                          Hier wordt serieus overdreven. Heb een paar dagen met een 520d vervanger gereden en om dan te beweren dat het interieur van een 3 reeks speelgoed is, dan ben je serieus aan het overdrijven.

                          Comment


                          • #53
                            ....en niks mis met een klassieke handrem.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              ....en niks mis met een klassieke handrem.
                              In de jaren '80 niet nee...

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                In de jaren '80 niet nee...
                                Ja ik heb net hetzelfde met een manuele versnellingsbak. Heel jaren 80. Behaarde mannen.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Ja van jouw standaard interieur in je 3 reeks werd ik ook niet blij.

                                  Hier wordt serieus overdreven. Heb een paar dagen met een 520d vervanger gereden en om dan te beweren dat het interieur van een 3 reeks speelgoed is, dan ben je serieus aan het overdrijven.
                                  Eigen kind, schoon kind zeker

                                  Materiaal blijft toch hetzelfde of je nu een sportstuur, grote navi en dergerlijke hebt of niet. Het is daar dat een 5 stukken beter scoort en dan tov de 3 geen 1 maar een paar trappen hoger staat. Daarmee dat ik ook vind dat TS zeker best nog dezelfde klasse in zijn lijstje zet. Eens je iets gewoon bent, is het moeilijk om terug te gaan.

                                  Comment


                                  • #57
                                    vind zelf ook nix mis met een klassieke handrem, alle auto's zijn toch autobak en die hebben dat niet nodig

                                    ik vind evezogoe niet dat audi er bovenuit steekt, op persfoto's wel maar in realiteit is hun interieur 1 grote stofnest, hun plastics lijken mij veel te weinig antistatisch en de trekzak op van de stuurkolom-verstelling is van de jaren 70

                                    Comment


                                    • #58
                                      Collega van me heeft een 2015 Mercedes GLK. Ik vind de afwerking van het interieur wat op gelijke hoogte als dat van m'n F31. Het artico (nep)leder van de Mercedes lijkt me van mindere kwaliteit en meer nep aanvoelen als het sensatec (nep)leder dat ik in m'n 3 heb.

                                      Comment


                                      • #59

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          vind zelf ook nix mis met een klassieke handrem, alle auto's zijn toch autobak en die hebben dat niet nodig

                                          ik vind evezogoe niet dat audi er bovenuit steekt, op persfoto's wel maar in realiteit is hun interieur 1 grote stofnest, hun plastics lijken mij veel te weinig antistatisch en de trekzak op van de stuurkolom-verstelling is van de jaren 70
                                          Nu je het zegt idd. Schoonbroer had een A3 en dat interieur zag er idd stoffig uit. Net hetzelfde bij de buurman z'n A4.

                                          Hoe zou dat komen?

                                          Sinds audi de digitale tellerpartij voor de gewone man heeft gelanceerd, zal de rest wel snel volgen. Benieuwd hoe snel onze analoge tellers antiek zullen lijken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X