Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330i (of 340i ) , Audi A4 2.0 TFSI Quattro of Mercedes C300aan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    analoge tellers blijven da shit

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
      Alsof een lapje leder over het dashboard zo veel verschil maakt.
      Eigenlijk wel hoor, ik denk niet dat er nog een andere optie is die het interieur meer transformeert dan dat? Ook de bovenkanten van de deuren zijn dan mee bekleed. Neem nog een upgrade van 't stuurwiel, het type leder, inlegplaatjes, deurdrempels, sportstoelen, voetsteun, pedalen, dakbekleding, ... dan is er niet veel meer standaard, op de bedieningsknoppen na.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        Nu ik met een macan rijd heb ik t mij nog geen seconde beklaagd dat ik de 330d heb moeten afstaan.. Behalve in VAA.

        Nog een ergernis : Het interieur van een 3 is echt dat van een speelgoed auto als je vergelijkt met een 5/a6/XF.

        Zal wel beter zijn met volleder, maar bv. in die klasse nog een klassieke handrem?
        Appelen en peren!
        Ken je de Nieuw-Zeelander Nick Murray, dat is een kiwi.
        Bekend geworden met de pech die hij had met z'n Porsche 991.1. Maar hij rijdt nu een M4 en je hoort hem echt niet klagen over de afwerking van de wagen.

        En je snapt toch waarom een klassieke handrem nuttiger is dan een elektronische voor de gemiddelde autoliefhebber, niet?

        Comment


        • #64
          https://www.youtube.com/watch?v=zsp1i73z4Po Hier een LIJST met de issues met zijn Porsche 991. Vooral dat fluitend geluid via de passagierskant op 1:38 moet je checken (naast ALLE andere problemen zoals verwarming die uitviel, auto die niet startte).

          op 4:55 begint hij over rammeltjes uit dashboard en deuren etc etc

          Moet nu zeggen dat mijn F30 duidelijk beter afgewerkt is..........
          Last edited by ; 14/05/2016, 21:06.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            https://www.youtube.com/watch?v=zsp1i73z4Po Hier een LIJST met de issues met zijn Porsche 991. Vooral dat fluitend geluid via de passagierskant op 1:38 moet je checken (naast ALLE andere problemen zoals verwarming die uitviel, auto die niet startte). op 4:55 begint hij over rammeltjes uit dashboard en deuren etc etc
            Nu ik die video terugzie valt mij op hoe depressed hij toen was ivm nu. De BMW is precies plezanter.
            Nee, dat soort problemen zijn ook wel uitzonderlijk denk ik, te hopen dat hij met de 991.2 meer geluk heeft.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Nu ik die video terugzie valt mij op hoe depressed hij toen was ivm nu. De BMW is precies plezanter.
              Nee, dat soort problemen zijn ook wel uitzonderlijk denk ik, te hopen dat hij met de 991.2 meer geluk heeft.
              Voila. Met m'n posts en al die "........" erachter wil ik maar duidelijk maken dat de ene auto de andere niet is en dat je zelfs in een Porsche rammels kan hebben. Een andere met dezelfde Porsche heeft er dan geen (of veel minder).

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                De vanafprijs voor een F30 330d sportautomaat is 47.675.

                Een F10 530d sportautomaat heeft als vanafprijs 56.300 euro.

                Je kan natuurlijk een 330d zo hard aankleden dat je een 530d met minder opties benadert.
                Klopt, maar ze deden op dat moment een actie dat je het exclusief plus pakket kreeg voor de prijs van het exclusief pakket, vandaar het kleine prijsverschil.
                Wij kopen onze auto altijd zo goed als full option en dat kwam op 65k voor een 330d touring. Voor die 2000 euro verschil heb je met de 5 een totaal andere wagen e.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                  Klopt, maar ze deden op dat moment een actie dat je het exclusief plus pakket kreeg voor de prijs van het exclusief pakket, vandaar het kleine prijsverschil.
                  Wij kopen onze auto altijd zo goed als full option en dat kwam op 65k voor een 330d touring. Voor die 2000 euro verschil heb je met de 5 een totaal andere wagen e.
                  Ja in die situatie zou je gek moeten zijn.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Appelen en peren!
                    Ken je de Nieuw-Zeelander Nick Murray, dat is een kiwi.
                    Bekend geworden met de pech die hij had met z'n Porsche 991.1. Maar hij rijdt nu een M4 en je hoort hem echt niet klagen over de afwerking van de wagen.

                    En je snapt toch waarom een klassieke handrem nuttiger is dan een elektronische voor de gemiddelde autoliefhebber, niet?
                    Aan allen met een f30 die hun handrem voor iets anders hebben gebruikt dan waar je een
                    Elektronische handrem voor kan gebruiken.. Please raise your hand
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • #70
                      BMW 330i (of 340i ) , Audi A4 2.0 TFSI Quattro of Mercedes C300aan

                      Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Eigenlijk wel hoor, ik denk niet dat er nog een andere optie is die het interieur meer transformeert dan dat? Ook de bovenkanten van de deuren zijn dan mee bekleed. Neem nog een upgrade van 't stuurwiel, het type leder, inlegplaatjes, deurdrempels, sportstoelen, voetsteun, pedalen, dakbekleding, ... dan is er niet veel meer standaard, op de bedieningsknoppen na.
                      Ondetussen ben je dan wel een klein fortuin kwijt voor je 3 reeks natuurlijk terwijl het een 3 reeks blijft. Het is wel zo dat dit een heel ander beeld in de wagen geeft maar dan wordt die D segmenter wel heel duur. Dan heb ik het ook over aankleden gewone motorisaties, bij een M ligt dit anders (of die dan 80 of 90 kost so be it je hebt iets speciaals).

                      Mijn insziens is een bmw nog altijd iets bovengemiddeld afgewerkt qua materialen maar staat deze niet gelijk met de andere twee. Zelfs een passat is stukken beter afgewerkt.
                      Op zich vind ik dat ook niet belangrijkste, een XE staat ook net niet op dat niveau maar zou hem resoluut boven al die duitsers kiezen, een Lexus IS eveneens.
                      Het is wel zo dat ik de lay out van het interieur gewoon bagger vind in de BMW, ik zie het niet graag maar ook dat is smaak.

                      Ieder zen ding, als TS zou ik ook stapje terug qua segment overwegen als je de plaats niet nodig hebt. Met een boot rijden is comfortabel maar om enkel de bestuurder te plezieren... Het is maar wat je wil zeker.

                      Oja ik zou voor de Audi gaan tussen deze 3.
                      Last edited by SteakFriet; 15/05/2016, 10:43.

                      Comment


                      • #71
                        Ben gisteren eens gaan kijken naar de F-Pace en is werkelijk een prachtige wagen.
                        Binnen vind ik wat minder met veel plastics.
                        Wel nog geen testrit mee gedaan maar ik neem hem toch mee in mijn lijstje. Ik had anders wel mijn zinnen gezet op een meer krachtige benzinemotor en die is in de F-Pace boven mijn budget.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                          Ondetussen ben je dan wel een klein fortuin kwijt voor je 3 reeks natuurlijk terwijl het een 3 reeks blijft. Het is wel zo dat dit een heel ander beeld in de wagen geeft maar dan wordt die D segmenter wel heel duur. Dan heb ik het ook over aankleden gewone motorisaties, bij een M ligt dit anders (of die dan 80 of 90 kost so be it je hebt iets speciaals).

                          Mijn insziens is een bmw nog altijd iets bovengemiddeld afgewerkt qua materialen maar staat deze niet gelijk met de andere twee. Zelfs een passat is stukken beter afgewerkt.
                          Tgoh ja. Je kan dan ook zeggen dat mensen met een Renault espace met de 200 pk motor en alle opties ook nog altijd maar met een Renault rijden. Ze hadden dan beter de basisbenzine genomen en niets van opties?

                          M'n buur heeft de nieuwe passat. "Stukken beter" afgewerkt? Ik vind van niet. Voor de rest ook pokkesaai, FWD en gewoon een dure en kleinere superb. Die passat met opties is belachelijk duur. Het blijft maar een VW, nietwaar?

                          Van een basis audi interieur zonder de minste optie word ik ook niet blij. Dat is met alles zo.

                          Bmw blinkt nog altijd uit in andere zaken, of gaat een passat ook "stukken beter" rijden?

                          Comment


                          • #73
                            BMW 330i (of 340i ) , Audi A4 2.0 TFSI Quattro of Mercedes C300aan

                            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

                            Van een basis audi interieur zonder de minste optie word ik ook niet blij. Dat is met alles zo.

                            Bmw blinkt nog altijd uit in andere zaken, of gaat een passat ook "stukken beter" rijden?
                            Nee hoor hier heb je gelijk in. Ik zeg dan ook altijd dat bmw in andere zaken sterk is. Qua prestaties (vermogen-verbruik) bv zijn ze moeilijk te evenaren en een bmw rijdt gewoon goed, beter dan meeste concurrenten. Dit ontkracht ik ook nergens. De vraag is of dat genoeg is om het merk aan te schaffen. Wel voor de ene wel en de andere niet, ik bekijk het totaalpakket en dan zou ik bv eerder voor een Jag XE kiezen ipv een 3. Wil niet zeggen dat jij geen redenen hebt om voor de bmw te gaan he.

                            Het ging over materialen, degelijkheid e.d. Daar vind ik bmw niet goed in scoren tov directe concurrenten. Ook staat gewoon de indeling van het interieur me totaal niet aan.
                            Voor mij is dat niet superbelangrijk want een XE is ook niet de maatstaf. Ik kijk eerst naar de looks van een wagen, dan prestaties e.d. en vervolgens ga ik aan de plastiekjes voelen.
                            Als materiaalkeuze echter belangrijk is moet je gewoon een audi of merc kiezen. Van een standaardinterieur bij een Audi niet blij worden... Tja het is alleszins al beter dan het standaardinterieur van een bmw over het algemeen al moet je ze beide aankleden meestal.

                            Over Initiale en Renault, idd klopt blijft een Renault. Enkel kost de opties bij zulke merken meestal stuk minder.
                            Last edited by SteakFriet; 15/05/2016, 14:34.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                              Nee hoor hier heb je gelijk in. Ik zeg dan ook altijd dat bmw in andere zaken sterk is. Qua prestaties (vermogen-verbruik) bv zijn ze moeilijk te evenaren en een bmw rijdt gewoon goed, beter dan meeste concurrenten. Dit ontkracht ik ook nergens. De vraag is of dat genoeg is om het merk aan te schaffen. Wel voor de ene wel en de andere niet, ik bekijk het totaalpakket en dan zou ik bv eerder voor een Jag XE kiezen ipv een 3. Wil niet zeggen dat jij geen redenen hebt om voor de bmw te gaan he.

                              Het ging over materialen, degelijkheid e.d. Daar vind ik bmw niet goed in scoren tov directe concurrenten. Ook staat gewoon de indeling van het interieur me totaal niet aan.
                              Voor mij is dat niet superbelangrijk want een XE is ook niet de maatstaf. Ik kijk eerst naar de looks van een wagen, dan prestaties e.d. en vervolgens ga ik aan de plastiekjes voelen.
                              Als materiaalkeuze echter belangrijk is moet je gewoon een audi of merc kiezen.

                              Over Initiale en Renault, idd klopt blijft een Renault. Enkel kost de opties bij zulke merken meestal stuk minder.
                              Ik ga zelf ook niet ontkennen dat een Mercedes interieur beter is. Mijn keuze voor bmw kwam door het rijgedrag van rwd, het agressieve uiterlijk met M pakket en nu die M Performance aero onderdelen en vooral een potente 6 cilinder diesel. Mercedes biedt niet eens een 6 cilinder diesel aan dacht ik.... Bij audi heb je dan Quattro en een steriel rijgedrag.

                              Lexus vind ik ook de moeite, alleen krijg ik buikkrampen van die verschrikkelijke CVT. Anders zou ik dat nog overwegen.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                Nee hoor hier heb je gelijk in. Ik zeg dan ook altijd dat bmw in andere zaken sterk is. Qua prestaties (vermogen-verbruik) bv zijn ze moeilijk te evenaren en een bmw rijdt gewoon goed, beter dan meeste concurrenten. Dit ontkracht ik ook nergens. De vraag is of dat genoeg is om het merk aan te schaffen. Wel voor de ene wel en de andere niet, ik bekijk het totaalpakket en dan zou ik bv eerder voor een Jag XE kiezen ipv een 3. Wil niet zeggen dat jij geen redenen hebt om voor de bmw te gaan he.

                                Het ging over materialen, degelijkheid e.d. Daar vind ik bmw niet goed in scoren tov directe concurrenten. Ook staat gewoon de indeling van het interieur me totaal niet aan.
                                Voor mij is dat niet superbelangrijk want een XE is ook niet de maatstaf. Ik kijk eerst naar de looks van een wagen, dan prestaties e.d. en vervolgens ga ik aan de plastiekjes voelen.
                                Als materiaalkeuze echter belangrijk is moet je gewoon een audi of merc kiezen. Van een standaardinterieur bij een Audi niet blij worden... Tja het is alleszins al beter dan het standaardinterieur van een bmw over het algemeen al moet je ze beide aankleden meestal.

                                Over Initiale en Renault, idd klopt blijft een Renault. Enkel kost de opties bij zulke merken meestal stuk minder.
                                Ik voel echt niet aan een auto...

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Ik voel echt niet aan een auto...
                                  Hahaha ik wel. Ik stap in een auto, en kijk direct naar de kwaliteit van de plastics. Neen, zelfs niet, het valt mij gewoon op. Dan voel ik er eens aan en tik ik er eens op. Tik of tok, harde plastic. Ik heb het er niet mee. Bopbop of geen geluid : zachte plastic. Zalig
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #77
                                    De Jaguar XE kan ik ook nog toevoegen aan mijn lijstje. Gisteren één zien rijden en ziet er toch wel goed uit. Maar welke motorisatie ?
                                    De XE S lijkt me ook wel leuk maar ik moet zeker een trekhaak hebben en deze is niet te configureren op de XE S.

                                    Iemand al mee testgereden ?

                                    Comment


                                    • #78
                                      BMW 330i (of 340i ) , Audi A4 2.0 TFSI Quattro of Mercedes C300aan

                                      Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                                      De Jaguar XE kan ik ook nog toevoegen aan mijn lijstje. Gisteren één zien rijden en ziet er toch wel goed uit. Maar welke motorisatie ?
                                      De XE S lijkt me ook wel leuk maar ik moet zeker een trekhaak hebben en deze is niet te configureren op de XE S.

                                      Iemand al mee testgereden ?
                                      Yup, heerlijke machine met veel potentieel. Staat bij mij nog steeds op numero uno als hebbeding en wat prijs betreft een "koopje" als je kijkt naar die V6 wat je ervoor krijgt maar... ik veronderstel dat een Giulia Quadrifoglio nog een trapje hoger staat op rijbeleving. Dat zal een volgende test moeten uitwijzen.
                                      Inderdaad geen mogelijkheid voor een trekhaak op een -S





                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Wel mooi zo die zwarte met Black Pack...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                          Wel mooi zo die zwarte met Black Pack...
                                          een zwarte wagen is oh-zo-mooi, maar ik koop het nooit meer
                                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                          16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                          Comment

                                          Working...
                                          X