Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag advies van opel meriva 2006 bestuurders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Graag advies van opel meriva 2006 bestuurders

o!
    Laat ik me alvast even voorstellen. Ik ben astrid, 28 jaar en wonende net over de grens in belgie(Limburg)
    Wegens gezinsuitbreiding is mijn oog gevallen op een tweedehands opel meriva. Ik zou het enorm apprecieren als ik jullie ongezouten mening kan krijgen over de 2 types waartussen we twijfelen:
    1: meriva 1.7 51 kw DT cdti cosmo diesel. Jaar 2006. 150000km. Prijs 2990 euro.
    2: meriva 1.6i 77kw benzine. Jaar 2006. 38000 km. Prijs 3600 euro.

Naar welke zou jullie voorkeur uitgaan? Beide zijn goed onderhouden.
    De auto zou ongeveer 10.000-15.000km per jaar doen. Afstanden van 5 tot 50 km.
    Iemand ook een idee wat betreft verbruiken van deze wagen en taxen? Rijden de merivas van dit jaartal goed? Duurzaam wat betreft onderhoud?
    Ik had ook iets gelezen over een dode hoek door de lijsten vanvoor. Is dit echt zo erg?? Of is het gewoon een kwestie van wennen en is er dn geen probleem?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!!
    Groetjes astrid

Met jullie km patroon zoiso de benzine.

Spiegels gewoon goed afstellen en beetje opletten en dan valt die dode hoek wel mee.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Het dodehoek-probleem hebben heel veel auto's, is niet specifiek voor een Meriva.

Het blijven auto's van >10 jaar oud, zelfs een auto die maar 38.000 km gereden heeft in die periode (3.800/jaar 8D), zal slijtage hebben, en zal niet 'foutloos' zijn. Als je dit weet, en er rekening mee houdt, dan kan er weinig mislopen.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Volgens spritmonitor :

Diesel 5,6L/100km
        Benzine 7,4L100km

Comment

1.6
          Biv: €64,73
          Vb: €265,51

Ben je trouwens zeker van de motorinhoud? Voor zover ik weet is de 1.7 er nooit geweest in 69pk de 1.3 wel.

1.3 69pk
          Biv: €72,75
          Vb: €235,65

Verschil in taks is dus €30.

Edith: wat ik nog kan zeggen is dat de 1.6 een enorm tamme motor is (nonkel heeft er eentje) de 1.3 diesel daarintegen heeft weer last van een turbogat onder 2000rpm. ik zou de benzine aanraden, zeker als je veel stadsverkeer doet. De 1.6 is mss een tamme motor maar heeft wel meer kracht onder in de toeren dan de 1.3 waardoor stadsverkeer veel aangenamer rijden is met de 1.6.
          Last edited by Barie; 13/05/2016, 15:48.
          2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Ik ken iemand die met een 1.6 uit 2006 rijdt, ondertussen al 10 jaar dus.
            Auto heeft wel veel meer kilometers (dan 38.000). Tot hier toe zo goed als probleemloze auto.

A160 heeft gelijk waar hij stelt dat het lage kilometeraantal niet garant staat voor foutloos zijn ...

Mocht ik voor de keuze staan, ik zou resoluut voor de benzine gaan.
            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Neef van mijn vrouw heeft destijds ook de 1.7 cdti gehad en stond er toch meer dan genoeg mee in garage. Kan exemplarisch zijn, maar met uw rijprofiel zou ik ook altijd voor benzine gaan.

Comment

Working...
              X