Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Alleen oem schijven zijn goed op een bmw . De rest trekt vroeg of laat krom en dan heb ik het ook over merken als bosch , brembo .....
Als je dan toch voor niet oem schijven gaat zou ik éérder voor ate gaan.
Remblokken kun je wel aftermarket kopen en ja dat is inderdaad wel vaak gissen . Merk x van land x is niet hetzelfde als merk x van land y .
Mijn OEM M sportremmen zijn van Brembo, staat er zelfs gewoon op. Als je niet weet waarover je praat, zwijg dan gewoon.
Mijn OEM M sportremmen zijn van Brembo, staat er zelfs gewoon op. Als je niet weet waarover je praat, zwijg dan gewoon.
Hier moet ik Blackhorse toch gelijk geven,ook al staat er Brembo op,toch hebben deze meer coatings tegen hitte en kromtrekken gekregen,vandaar ook de meerprijs,vraag maar aan de wandelende encyclopedie op BB,en Zimmerman is bucht,kromtrekken en indien geperforeerd,barsten ze .
Weet ik niet en interesseert me ook niet. Ik zeg gewoon dat het Brembo's zijn.
Dat is zowat evenveel als zeggen dat je in een huis woont...
De Brembo's die op jouw BMW zitten zijn mogelijk/waarschijnlijk op maat én naar specificaties van BMW gemaakt, en kan je waarschijnlijk niet aftermarket bestellen.
Dus botweg zeggen dat iemand moet zwijgen omdat hij er niets van kent (maar wel correcte info verschaft) terwijl jij droogweg repliceert "dat interesseert me niet"... Proper! Goed gedaan Jakkel!
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Hier moet ik Blackhorse toch gelijk geven,ook al staat er Brembo op,toch hebben deze meer coatings tegen hitte en kromtrekken gekregen,vandaar ook de meerprijs,vraag maar aan de wandelende encyclopedie op BB,en Zimmerman is bucht,kromtrekken en indien geperforeerd,barsten ze .
De meerprijs die je betaalt voor OEM is omdat het alom begeerde stempeltje erop staat. OEM onderdelen worden gemaakt door een bepaalde toeleverancier, als Brembo bijvoorbeeld een bepaald type remblokken maakt met OEM opschrift, dan zit daar geen bal verschil op tegenover datzelfde type remblokken met Brembo opschrift. De rest is commerciële praat. Een Leo koek is ook identiek dezelfde als een olé koek van den aldi (weet ik uit heel dichte bron). Maar toch eten de meesten liever die Leo. Da's een vergelijkbaar iets.
Voor mijn moto ben ik ook op zoek naar andere remblokken. Triumph biedt Brembo blokken aan met 'Triumph' logo, Brembo biedt ook blokken voor mijn Triumph aan zonder Triumph logo. Ze zijn nochtans 100% identiek. Alles is Brembo, schijven, klauwen,... . Denk je nu echt dat ze andere blokken gaan maken speciaal voor Triumph, terwijl de rest allemaal 100% Brembo is? Zijn trouwens identiek dezelfde remmen als de BMW S1000R.
Dat is zowat evenveel als zeggen dat je in een huis woont...
De Brembo's die op jouw BMW zitten zijn mogelijk/waarschijnlijk op maat én naar specificaties van BMW gemaakt, en kan je waarschijnlijk niet aftermarket bestellen.
Dus botweg zeggen dat iemand moet zwijgen omdat hij er niets van kent (maar wel correcte info verschaft) terwijl jij droogweg repliceert "dat interesseert me niet"... Proper! Goed gedaan Jakkel!
Het gaat er over dat als je ze aftermarket zou kunnen bestellen, dat het identieke zouden zijn.
Btw, proficiat Timothy, proper gedaan. Je mag gaan solliciteren bij de marketingafdeling van BMW! Precies een reclamefoldertje van BMW dat ik aan het lezen ben.
Hier moet ik Blackhorse toch gelijk geven,ook al staat er Brembo op,toch hebben deze meer coatings tegen hitte en kromtrekken gekregen,vandaar ook de meerprijs,vraag maar aan de wandelende encyclopedie op BB,en Zimmerman is bucht,kromtrekken en indien geperforeerd,barsten ze .
Ook die schijven met 'extra coatings' kan je van Brembo aftermarket bestellen. In aftermarket heb je gewoon veel soorten en afwerkingen die allemaal hun eigen prijs hebben.
Het is ook niet altijd gezegd dat de schijven volgens BMW afwerking bij Brembo zelf goedkoper zijn. Vaak zijn er afspraken waardoor Brembo die rechtstreeks niet goedkoper aan mag bieden (of dit niet wil). Maar ze zijn wel altijd beschikbaar in een minstens even goede variant. Daarom ook niet overal. In de standaard aftermarket shops (zoals mister auto) hebben ze vaak enkel de goedverkopende en dus meer betaalbare artikelen. Die zijn wel vaak van mindere kwaliteit. Maar aftermarket is verre van altijd minder van kwaliteit.
Vergeet ook niet dat een eigen merk vast zit aan een bepaalde omzet van onderdelen. Denken we bijvoorbeeld aan de versnellingsbak van de Esprit. Rotslechte bak van de R25, maar er waren er zoveel besteld en er moeten er zoveel afgenomen worden. Pas wanneer ze allemaal opgebruikt zijn, kunnen ze kijken voor een beter exemplaar.
Ook bij kleine onderdelen is dat. Op de eerste generatie BMW R1200GS zag je dit. Daar waren het de originele remschijven die kromtrokken. Aftermarket kon je betere exemplaren krijgen die dit probleem niet meer hadden, maar bij BMW zelf heeft het jaren geduurd alvorens de betere exemplaren in de rekken lagen. En zo zijn er nog veel voorbeelden.
En Jakkel heeft dus wel gelijk. Wat je van het merk kan kopen, kan je ook op een ander kopen. Bijvoorbeeld zowat iedere PSA-BMW koppeling is er eentje van Valeo en kost aftermarket een pak minder dan origineel en ze zijn effectief identiek. Dito voor de vliegwielen. Daar zie je ook maar al te vaak dat je aftermarket een enkel vliegwiel kan krijgen dat nooit meer stuk gaat ipv het BMW dubbelmassavliegwiel dat binnen zoveel kilometer weer voor problemen zal zorgen.
In zo gevallen ben je dan echt wel beter om voor de aftermarket oplossing te gaan. Goedkoper en toch meer duurzaam.
Het grootste probleem van aftermarket stukken is dat velen het té goedkoop gaan zoeken. If you pay peanuts, you get monkeys.
En bovendien willen ze ook geen hol betalen voor de installatie. Bij plaatsing remschijven worden dan soms geen andere remblokken gestoken of worden de remklauwen niet treffelijk gereinigd waardoor de zuigers niet netjes teruglopen en de blokken en de schijven contact blijven houden. Op die wijze is het niet moeilijk dat de schijven snel kromtrekken.
Zoals gezegd ,heb ik geen zin om dat ergens op te zoeken,wil je het weten,vraag het aan Kraftbayer op BB hoe of wat,trouwens je moet niet altijd alles in vraag stellen om uw gelijk te halen hoor.Soit,eigelijk zal het me worst wezen ,ik koop OEM,wat de rest doet boeit me niet,nu weet ik weer wrm ik hier zelden vertoef;
Comment