Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 2008 1.2 82pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 2008 1.2 82pk

Hallo!

Ik ben aan het kijken voor een Peugeot 2008, tweedehands.

Ben naar Peugeot garage geweest en ze hebben een jonge tweedehands auto, maar het is een 1.2 met 82pk/60kw.
    Ik heb nu een Ford Fiesta, 1.4 TDCi met 68pk/50kw. Kwestie van optrekken e.d. ben ik tevreden met mijn 1.4.

Wij gaan in de zomer regelmatig naar de Ardennen en ook op die hellingen gaat m'n autootje goed mee, trekt naar behoren op.
    Mijn vader heeft ook een Ford Fiesta, maar een 1.2, weet de pk niet, en die moet dus serieus pompen om die hellingen op te raken, en bij zijn auto gaat het niet vlot genoeg naar m'n zin.

Ik heb dus een beetje schrik dat ik met die Peugeot 1.2 82pk hetzelfde probleem ga hebben als met m'n pa zijn Fiesta en de berg niet ga opraken..

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dankjee!

Die peugeot heeft meer pk en waarschijnlijk ook meer koppel, dus ik zie het probleem niet.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      Die peugeot heeft meer pk en waarschijnlijk ook meer koppel, dus ik zie het probleem niet.

Die fieste is een diesel, die peugeot benzine. Die fiesta zal veel meer koppel hebben en dus makkelijker in de rdennen rijden, ik zou die eugeot niet nemen met die motor, gaat achteruitgang zijn;

Comment

Bwah, als de overbrengingsverhoudingen versnellingsbak van die 1.2 goed zijn zal deze zeker niet onderdoen in de ardennen. De 1.2 is ook een 3 cilynder die normaal zijn bruikbaar koppel lager in de toeren haalt.. testrijden id de boodschap!

Comment

Er staat nergens dat de pug een benzine is. Ik kan dat jammer genoeg niet rieken.

Comment

Ja, sorry.. De Peugeot is een benzine..

Comment

Dat is een belachelijk motor . Buiten kinderen naar school te brengen heb je niets aan zou een wagen.

Comment

bedenk dat de 2008 zo'n 200kg zwaarder is als je huidige fiesta, en je verliest het koppel van je diesel. Hoeveel koppel produceert zo'n atmosferische 1.2? Ik schat zo'n 120 Nm... Je zal de motor behoorlijk wat toeren moeten laten maken bergop om met een vergelijkbare snelheid als jouw fiesta naar boven te gaan. Dat is op zich geen enkel probleem natuurlijk. Anders gaat het idd lijken op de Ford van je vader, of zelfs nog erger door het hogere gewicht.

Comment

Er bestaat ook eentje met 110 pk en zelf 130 als het benzine moet zijn, 82 is idd wat weinig en al zeker als het voor Ardennen ritten zijn.
                  Maar er is ook een 1.6 diesel met 100 pk, zou dit geen betere keuze zijn? Er is er zelf eentje met 116.
                  Heb zelf een 1.6 diesel met maar 90 pk en ben daar zeer tevreden van, verbruikt ook weinig.
                  Last edited by ; 16/05/2016, 15:38.

Comment

Ik vind dat altijd bijzonder om te lezen. Wij vinden altijd alles te weinig om mee op reis te gaan of mee naar de ardennen te trekken, terwijl ze in de bergen en in de ardennen bijna allemaal rondsjezen met de kleinste motorisaties, zonder morren of zonder problemen. Maar als een Vlaming 2 keer per jaar naar zo een streek zou trekken, dan moet er minstens 150pk onder de kap of ie geraakt de berg niet op...
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                      Ik vind dat altijd bijzonder om te lezen. Wij vinden altijd alles te weinig om mee op reis te gaan of mee naar de ardennen te trekken, terwijl ze in de bergen en in de ardennen bijna allemaal rondsjezen met de kleinste motorisaties, zonder morren of zonder problemen. Maar als een Vlaming 2 keer per jaar naar zo een streek zou trekken, dan moet er minstens 150pk onder de kap of ie geraakt de berg niet op...
                      Ik geef u volledig gelijk. Met minder geraak je er ook wel. Maar 82 pk is toch een beetje weinig. 150pk is nu ook weer ni nodig.

Comment

Ik vraag alleen maar raad eh, ik hoef ook geen auto met 150pk onder mij te hebben. t Is niet dat ik met mijn Fiesta de berg op "vlieg", maar hij heeft t niet moeilijk om aan 120km/u zo'n bergje te doen, mijn pa zijn Fiesta (benzine) dan weer wel ..
                        En omdat de Peugeot dan toch wel iets meer weegt, lijkt het me dan ook reëel dat die hetzelfde gaat voor hebben (op zelfs nog erger).

Comment

Zie net op carbase dat de turboloze 1.2 3650 toeren bij 120 draait...of die gegevens correct zijn weet ik niet, die van de turbo staan er niet bij....maar das toch niet meer 2016

Ben zelf rustig chauffeur en 82 pk volstaat...moest die ook turbo zijn...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Ik ben nu nog eens aan t kijken op de officiele site van Peugeot, voor tweedehands.
                            Er staan twee 1.4 diesels op, met dezelfde pk (6 als mijn auto.

Zou ik dan beter gaan voor 1.4 gaan? De motor van een 1.4 gaat toch ook langer mee dan een 1.2?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ciskaa Bekijk Berichten
                              Ik ben nu nog eens aan t kijken op de officiele site van Peugeot, voor tweedehands.
                              Er staan twee 1.4 diesels op, met dezelfde pk (6 als mijn auto.

Zou ik dan beter gaan voor 1.4 gaan? De motor van een 1.4 gaat toch ook langer mee dan een 1.2?
                              Dat een 1.4 langer meegaat als een 1.2 is nonsens. Ik ken heel veel gevallen waar de 'lichtere' motorisaties vaak zelfs betrouwbaarder zijn. Het is gewoon heel afhankelijk van het blok zelf. Kan goed zijn dat die 1.2 betrouwbaarder is dan de 1.4

Comment

En los van de betrouwbaarheid van de motor dan.. 1.4 diesel met 68pk of 1.2 benzine met 82pk?
                                Last edited by ; 16/05/2016, 18:46.

Comment

En los van de motor dan.. 1.4 diesel met 68pk of 1.2 benzine met 82pk?
                                  Doe je vaak korte afstanden? En hoe vaak denk je naar de Ardennen te gaan? Als dat 2 keer per jaar is zou ik je beslissing daar niet op afstemmen.

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

Door de week rond de 50 km per dag ongeveer.. We gaan in de zomer naar de Ardennen, de weekends dat het goei weer is.

Nu weet ik het dus helemaal niet meer ..

En kwestie van verzekering, rijtaks e.d. dan?

Comment

Door de week rond de 50 km per dag ongeveer.. We gaan in de zomer naar de Ardennen, de weekends dat het goei weer is.

Nu weet ik het dus helemaal niet meer ..

En kwestie van verzekering, rijtaks e.d. dan?
                                      Misschien eens gaan testrijden? Dan weet je misschien al beter welke motor je het leuks vindt rijden.

Comment

Ik vind mijn 1.4 diesel fijner dan de 1.2 benzine van mijn pa.. Rij niet graag bij zijn auto, die is zo "nerveus" ..

Comment

Working...
                                        X