Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 2008 1.2 82pk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Ciskaa Bekijk Berichten
    Door de week rond de 50 km per dag ongeveer.. We gaan in de zomer naar de Ardennen, de weekends dat het goei weer is.

    Nu weet ik het dus helemaal niet meer ..

    En kwestie van verzekering, rijtaks e.d. dan?
    dan zou ik zeker de diesel al overwegen, zeker omdat je er graag mee rijdt.

    Comment


    • #22
      Hoe veel km doe je per jaar?

      Met een benzinemotor moet je bergop gewoon terugschakelen, en geen schrik hebben om 5000 toeren te draaien.
      Om rond de kerktoren de draaien is die 82pk genoeg, en je geraakt overal wel boven, al is het soms iets trager.

      Koop zeker geen diesel als je minder dan 20k per jaar doet, dat haal je er niet uit.

      Comment


      • #23
        Het wordt de diesel.. Ik doe wel meer dan 20k per jaar..

        Maar nu even iets anders.. Kwestie van nummerplaat..
        Ik heb een nieuwe nummerplaat, moet ik dan een andere nummerplaat aanvragen?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Ciskaa Bekijk Berichten
          Het wordt de diesel.. Ik doe wel meer dan 20k per jaar..

          Maar nu even iets anders.. Kwestie van nummerplaat..
          Ik heb een nieuwe nummerplaat, moet ik dan een andere nummerplaat aanvragen?
          Als je al het Europees model hebt kan je die behouden.
          2012 Abarth 500 'esseesse'

          Comment


          • #25
            Peugeot 2008 1.2 82pk

            Die verkopen goed seg. Heeft wel iets ook. Nog ruim vanbinnen, maar toch ni overdreven groot en vooral betaalbaar. Gisteren nog ne nieuwe uit de garage zien vertrekken.
            Niet beter even wachten nog want er komt ne facelift uit?
            Last edited by ; 21/05/2016, 10:04.

            Comment


            • #26
              De facelift wordt gelanceerd op 11 & 12 juni, dan is er opendeurweekend in de garages. Ik weet niet vanwaar je bent, maar ik werk bij Peugeot Wilrijk, altijd welkom!
              Ik heb reeds meermaals met een 82pk gereden en ie volstaat 90% van de tijd. Die 3650tpm klopt, maar heel erg lawaaiig wordt hij niet. De 110pk is vooral veel soepeler en sneller logischerwijs, maar is ook duurder.
              Als je wat meer info wil stuur me gerust eens een Pm met vragen, kan altijd wel wat zaken doorsturen als je wil

              Comment


              • #27
                Ben zo eens gaan kijken op de site van Peugeot en het aanbod motoren is wel heel karig. Een 1.2 benzine en dan 2 kleine dieseltjes.

                Die 1.2 atmosferische benzine vind ik toch wat ouderwets voor een kleine crossover als de 2008.

                Comment


                • #28
                  de 1.2 is te verkrijgen in atmo, en turbo met 110 of 130 pk

                  en die 1.2 is al verschillende malen uitgeroepen tot motor van het jaar, dus ouderwets is die helemaal niet
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ciskaa Bekijk Berichten
                    Ik vraag alleen maar raad eh, ik hoef ook geen auto met 150pk onder mij te hebben. t Is niet dat ik met mijn Fiesta de berg op "vlieg", maar hij heeft t niet moeilijk om aan 120km/u zo'n bergje te doen, mijn pa zijn Fiesta (benzine) dan weer wel ..
                    En omdat de Peugeot dan toch wel iets meer weegt, lijkt het me dan ook reëel dat die hetzelfde gaat voor hebben (op zelfs nog erger).
                    Onze zware Peugeot Partner met 92 pk (ok een diesel) raakt op reis, dus helemaal volgeladen met 4 personen erin, de bergen op. Ik start ze aan 130-135 en eindig meestal enkele km's verder aan 110, maar dat is bij de meesten zo.

                    Ok, dit is een benzine. Maar voor die paar keer per jaar...
                    Mijn dagelijkse auto is een 206 met amper 60 pk. Dat voldoet ook in 95% van de gevallen.

                    Natuurlijk ga je nooit hele veel overhebben met 92pk en het verbuik zal ook niet echt laag zijn.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #30
                      De facelift maakt hem inderdaad een stuk hedendaagser.
                      Maar ik ben er al enkele keren gaan inzitten in de garage en vind hem toch iets te krap binnenin. Voor die prijs wil ik een ruimere auto.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • #31
                        Ervaring met de 1.2 turbo in een gehuurde 308 en dat rijdt heel vlot! Zal in de 2008 ook wel best ok zijn dan.
                        De atmo-variant staat vooral als budgetkeuze in het aanbod.
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment

                        Working...
                        X