Mededeling

Collapse
No announcement yet.

demo wagen verkocht als nieuwe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• demo wagen verkocht als nieuwe?

hallo allemaal,
    ik ben nieuw op het forum en het direct al een vervelende vraag.

Wij hadden dringend een nieuwe auto nodig en hebben een toonzaalmodel gekocht dat direct beschikbaar was.
    Nu blijkt er reeds 600 kms mee gereden te zijn geweest (bij aflevering wagen, nadat hij al betaald was dus), volgens de verkoper bij aflevering van de wagen waren dat “test-kilometers” om zeker te zijn dat alles in orde was met de auto. Dit is niet gezegd geweest bij de aankoop van de wagen en de verkoper ging er heel luchtig over dat deze wagen al gereden had. Hoe langer ik er over denk hoe meer ik vind dat dat niet kan en voel me beduveld dat ik een demowagen gekocht heb aan de prijs van een nieuwe.
    Wat kan ik doen? Kan ik een AS schrijven aan de garage en een compensatie eisen?
    Alvast bedankt voor jullie goede raad

Om de “goede” relatie met de garage niet te beschadigen zal ik voolopig geen naam of merk bekend maken !
    Als de garage niet met een compensatie over de brug komt zal ik daar anders over beginnen denken ;-)

Je hebt jezelf gefopt door die auto mee te nemen bij levering. Nu valt alles nog moeilijk hard te maken ik had de verkoper bij levering aangesproken, en ofwel korting gevraagd (moest ik die wagen dan nog willen) ofwel die auto laten staan. Je kan nu nog altijd proberen natuurlijk...
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Direct (vandaag nog) een aangetekende brief sturen, en de auto niet verder gebruiken.

Je moet natuurlijk weten wat je wil:
      - ofwel eis je een nieuwe, en dat betekent dus dat je vraagt om de koop te niet te doen.
      - ofwel wil je de auto houden, en dan vraag je een compensatie. Je staat natuurlijk niet echt sterk omdat je de auto aanvaardt hebt en meegenomen hebt. Hoe veel je dan kan vragen is onduidelijk, en ik zou niet rekenen op meer dan een paar honderd euro of een gratis onderhoudsbeurt.

Er schijnen niet direct normen te zijn, maar 600km is te veel.
      Bij de meeste auto's kunnen ze ook één keer resetten, maar dat lukt niet meer met 600km op de teller.

Lees dit ook maar eens.

Comment

Denk dat ge ondertussen geen poot meer hebt om op te staan. Ge had de auto niet mogen meenemen en zeker uw saldo niet mogen betalen.

Ge hebt hem meegenomen en nu kan de garagist zeggen dat gij die 600km hebt gereden.
        brute pech. Vrees dat het gewoon een lesje gaat zijn voor de volgende keer. Het is echt klote zo bedot zijn, maar een ramp is het niet. Tenzij ze 600km rally gereden hebben ermee.

Betalen en meenemen, staat gelijk aan 'aanvaarden'.
        Last edited by ; 18/05/2016, 13:39.

Comment

Het is toch nog steeds een nieuwe wagen, wagen is (veronderstel ik) niet ingeschreven geweest en op Z-platen gereden geweest. Natuurlijk niet mooi dat ze het u niet gezegd hebben, maar heb je de wagen niet bekeken/gereden voor de aankoop?
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Als je een nieuwe auto koopt zal deze 1 kms tot mss 10 kms gereden hebben maar zeker geen 600... Wellicht is de auto een tijdje gebruikt als proefritwagen op garageplaten? Of is de wagen van de ene vestiging overgenomen door de andere?

Ik zou de garage vragen voor een commerciële oplossing in de vorm van een gratis trekhaak of winterbanden of...
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik zou eerst eens de aankoopfactuur bekijken.
              Als daar op staat VERKOOP DEMOWAGEN of VERKOOP NIEUWE WAGEN ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Ik zou eerst eens de aankoopfactuur bekijken.
                Als daar op staat VERKOOP DEMOWAGEN of VERKOOP NIEUWE WAGEN ?
                als de verkoper zei dat het test-km waren, zal er wel verkoop nieuwe wagen op staan.

denk dat je het er best gewoon bij laat. Effe frustraties wegroepen en verder genieten van je wagen.

Aan de eerste reactie van je verkoper lijkt hij het normaal te vinden, dus denk niet dat je op enige compensatie mag rekenen want je hebt een nieuwe wagen met wat test-km gekocht. Dus in zijn ogen heeft hij niets misdaan.
                Aangetekend schrijven? So what? Proces aanspannen? Je hebt de wagen meegepakt en betaald dus ook aanvaard. Geen enkele rechter zal je in je recht stellen. Een echte demowagen heeft een paar duizend km.

Ik zou deze garage nu gewoon mijden als de pest. Als ze zo een streek uithalen wat dan facturen van met onderhouden, herstellingen ed?

Comment

Wat zijn test km's natuurlijk? Als de wagen meegegeven wordt voor een testrit zijn dat dan test km's?

600 km is natuurlijk ook niet overdreven veel (maar meer dan je verwacht op een nieuwe wagen) het is niet zo dat die km's de waarde van je wagen nu veel naar beneden zullen halen, enkel eventueel wat eerder onderhoud en misschien kun je door gewoon te praten met die dealer wel een overeenkomst maken voor dat eerste onderhoud... die niet waagt niet wint.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

op de overeenkomst staat verkoop nieuwe wagen

tot 50 kms vind ik nog normaal nu zijn er demo-kms gereden met die wagen zonder dat dat gezegd geweest is, vind het echt niet kunnen :-( (we waren vrijdag te onderdonderd - hadden idd beter die auto geweigerd!

ga vandaag eens bellen met hoofdkantoor om te vragen wat zij van deze praktijk vinden, of dit past bij het imago van hun merk

Comment

Tja ...

Toen ik een testrit wou en geen demo wagen beschikbaar hadden, heb ik ook een aantal km met een nieuwe verkochte wagen gereden.

De verkoper was wel mee en het was geen 10km

Proper is het niet, maar ik denk dat het vaak gebeurd.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Allez jong, kan toch niet. Zelfs bij mijn premium selections zou ik dat niet willen.
                        Vlaaammemberg zijne schoonpa/pa had een testrit geboekt met mijne AH3 en dat hebben ze gewoon afgebeld toen ik tekende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bono123 Bekijk Berichten
                          op de overeenkomst staat verkoop nieuwe wagen

tot 50 kms vind ik nog normaal nu zijn er demo-kms gereden met die wagen zonder dat dat gezegd geweest is, vind het echt niet kunnen :-( (we waren vrijdag te onderdonderd - hadden idd beter die auto geweigerd!

ga vandaag eens bellen met hoofdkantoor om te vragen wat zij van deze praktijk vinden, of dit past bij het imago van hun merk
                          Staat de kilometerstand ook vermeld op de overeenkomst en bestelbon? Zonee, dan heb je recht om te klagen. Zoja, dan heb je dit normaal gezien getekend en ben je dus ook akkoord gegaan.
                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Mogelijkheden imo:
                            1. Lees bij afhaling de faktuur en vergelijk met de wagen (kilometerstand). Doe ik altijd. Indien dit niet klopt onmiddellijk reageren. Hiervoor is het nu te laat.
                            2. Contacteer de garage, confronteer hun met het probleem en vraag vriendelijk voor een verklaring en compensatie. Dit kan je nog doen.
                            3. Indien bovenstaand niet werkt, roep eens heel hard en berust in je lot. Ik zou wel geen voet meer in de garage zetten ook al is je relatie met hen nu goed.
                            4. Rechtbank. Technisch gezien kan Erendriel hier wel raad geven. Ik zie echter niet in wat je hier kan / wil mee bereiken. Ontbinding van de verkoop? Compensatie? Wat brengt het je op? Volgens mij weinig en veel miserie.

Comment

Het gebeurt heel dikwijls dat met een nieuwe wagen een testritje wordt gedaan door een klant. Maar dat gaat dan om enkele kilometers. 600 Km is er echt wel over. Anderzijds, het is nu zo. Denk dat je weinig verhaal kan maken. Je kan het vragen om te compenseren op één of andere manier. Anderzijds, 600 km zal je niet voelen op de levensduur van je wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Het gebeurt heel dikwijls dat met een nieuwe wagen een testritje wordt gedaan door een klant. Maar dat gaat dan om enkele kilometers. 600 Km is er echt wel over. Anderzijds, het is nu zo. Denk dat je weinig verhaal kan maken. Je kan het vragen om te compenseren op één of andere manier. Anderzijds, 600 km zal je niet voelen op de levensduur van je wagen.

Zou toch helemaal niet mogen? De garage moet zelf maar zorgen voor testwagens, daar moet mijn auto niet voor gebruikt worden. In een deftige garage maar daar zelfs niemand in gaan zitten, die wagen moet gesloten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                  Zou toch helemaal niet mogen? De garage moet zelf maar zorgen voor testwagens, daar moet mijn auto niet voor gebruikt worden. In een deftige garage maar daar zelfs niemand in gaan zitten, die wagen moet gesloten zijn.
                                  Dit vind ik eerlijk gezegd ook niet kunnen. Eens gaan inzitten in de showroom vind ik geen probleem, maar gaan rijden met iemand anders zijn nieuw gekochte auto vind ik niet kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                    Dit vind ik eerlijk gezegd ook niet kunnen. Eens gaan inzitten in de showroom vind ik geen probleem, maar gaan rijden met iemand anders zijn nieuw gekochte auto vind ik niet kunnen.
                                    Zelfs dat kan niet. Er moet er maar eentje zijn die met een gesp van een jas of broek tegen uw leren zetel zit te schuren, en het is al geen nieuwe meer.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Niet vergeten dat het hier wel om een voorraad/toonzaal model gaat, die is aangekocht geweest om in de toonzaal/voorraad te staan...
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

ik heb er geen probleem mee dat er mensen hebben ingezeten, we wisten dat hij in de showroom stond.
                                        ik heb er wél een probleem mee dat hij 600 kms gereden heeft en dat de verkoper me dat niet gezegd heeft en dat heeft geprobeerd te verstoppen bij levering.

ga toch een compensatie eisen. wat zou een redelijke eis zijn?

Comment

Working...
                                        X