En bij klantgerichtheid vind je infiniti al zeker niet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
demo wagen verkocht als nieuwe?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bono123 Bekijk Berichten't is geen L*
catalogusprijs betaalt ja, geen korting, ik zeg het, we gingen voor een NIEUWE wagen, geen demo
Op de factuur staat DEMOwagen?
Op de wagen staan 600km?
En ze rekenen de volle pot aan???
En dan geven ze dat nog toe ook?????!
Amai, ik zou nogal de dealer en zelfs de verkoper met naam en toenaam noemen!!!
Al ben je zelf ook ferm naïef geweest he, zelfs op een (echt nieuwe) stockwagen moet je korting krijgen...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bono123 Bekijk Berichtenwe hebben wel korting gekregen, maar niet de prijs betaald van een "echte" demo wagen
soit, ga het laten rusten, heb mijn les geleerd
heb eens goed gevloekt hopelijk helpt dit topic andere mensen meer uit hun ogen te laten kijken bij ontvangst nieuwe wagen
rechtsbijstand aanspreken ! Bewijzen verzamelen en doorgeven!
Comment
-
Je zou bij een andere dealer eens kunnen informeren naar een goede prijs als je een nieuwe auto er zou kopen. Dan kan je de prijs vergelijken. Hopelijk kan je toch een gratis onderhoud, winterbanden of een trekhaak er als voordeel nog uithalen.
Jaren geleden heb ik een sollicitatie gedaan voor een Frans merk. Tijdens mijn solli heb ik er ook verhalen gehoord waarvan mijn maag draaide. Gaande van
- verkoop gewoon die auto uit de showroom, het maakt niet uit of de klant hem kan gebruiken of niet. Liever een showroomauto weg dan eentje bestellen wat de klant wel kan gebruiken. Deze truck lukt het best bij vrouwen of oudere mensen. Als jij het niet doet, dan doet de concurrent achter de hoek het wel.
- Bij ons moet je bij 1 op 3 klanten minstens 1 bestelbon eruithalen. Maakt niet uit hoe. Desnoods pushen en doorpushen maar die handtekening heb je nodig. Ga over lijken om die bestelbon te laten tekenen maar probeer het subtiel aan te pakken
- ...
Je hebt verkopen en verkopen...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Al dat geheim gedoe en rond de pot draaien is toch voor niks nodig.
Dat je de naam van dealer niet wilt zeggen tot daaraan toe.
Maar het merk, het model, de catalogusprijs en de betaalde prijs, dat zijn dingen die je gewoon kan zeggen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenDie verkoper mag echt fier zijn op zichzelf . Kanshebber op de felbegeerde oetlul prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDie verkoper heeft z'n werk gedaan.
Comment
-
Ik begrijp de kortzichtigheid niet. Ik hoor dat garagisten niet veel meer winnen aan een nieuwe auto. Waarom is verkopen - op gelijk welke manier - dan zooo belangrijk?
Als je een beetje waardigheid hebt, ga je nooit of te nooit naar zo'n garage achteraf om je onderhoud enz... te laten doen.
Dus 1x een beetje verdienen ipv van jaren aan een stuk blijvend verdienen?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
omdat er dikke bonussen vanaf hangen vanuit de importeur...
bonussen moet ge dan heel algemeen zien: kortingen op opleiding, kortingen bij aankoop demowagens, financiële ondersteuning,...
vroeger werd dat elke drie maand geëvalueerd, nu hoor ik al meer en meer dat de cijfers nu elke maand worden nagekeken. Dus de druk wordt groot voor een garage om toch maar wagens verkocht te krijgen.
Comment
-
Wat een bende curieuzeneuzen, zo ambetant. Dat vraagt TS toch allemaal niet.
Antwoord gewoon op de vraag van TS, merk en garage doen er niet toe.
Verkoper heeft u bedriegelijk een demowagen verkocht, beweren dat het een volledig nieuwe was. Dit is bedrog, puur en simpel. Het is aan u nu wel om te bewijzen dat je de bedoeling had om een nieuwe te kopen en dit ook zo aan jou is meegedeeld,en dat onder dié voorwaarden de koop is gesloten.
Comment
-
Curieuzeneuzen my ass, ik vind dat als ze u zo behandelen dat je anderen gerust mag behoeden van dat soort praktijken. Preventie noem ik dat“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Inderdaad. Fora zijn er om dergelijke gangsters te noemen !
Dat gezegd zijnde, als je bvb een Evo IX kocht destijds in UK, kon je vragen dat de wagen eerst enkele 100kms door een ervaren persoon van Mitsubishi werd ingereden. Heb dat met de mijne laten doen gezien hij dadelijk zou getuned worden.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk begrijp de kortzichtigheid niet. Ik hoor dat garagisten niet veel meer winnen aan een nieuwe auto. Waarom is verkopen - op gelijk welke manier - dan zooo belangrijk?
Als je een beetje waardigheid hebt, ga je nooit of te nooit naar zo'n garage achteraf om je onderhoud enz... te laten doen.
Dus 1x een beetje verdienen ipv van jaren aan een stuk blijvend verdienen?
Als garage ga je dan toch geen kapitalen investeren in een showroom, en al die dure verkopers betalen, en recepties en opendeurdagen organiseren. Tuurlijk wordt er verdiend aan nieuwe autos.
En uiteraard is dat meer op een S-klasse dan op een Fiestake.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDat een garage niks verdient aan een nieuwe auto is een goed gekoesterde mythe.
Als garage ga je dan toch geen kapitalen investeren in een showroom, en al die dure verkopers betalen, en recepties en opendeurdagen organiseren. Tuurlijk wordt er verdiend aan nieuwe autos.
En uiteraard is dat meer op een S-klasse dan op een Fiestake.
garages maken hun jaar goed met de eindejaarbonussen. Misloop je die bonus heb je gegarandeerd een jaar met een serieus nettoverlies. Daarnaast worden ook veel (meestal grote) groepen overeind gehouden door de invoerder. Zij zorgen dat deze groepen het financieel kunnen bolwerken en op die manier behoudt de invoerder de macht op zijn dealers.
dure verkopers? Vergeet dat maar, veel werken voor een niet overdreven loon(een geluk dat je er nog een wagen bij krijgt of een dopper heeft per uur nog meer) Heel veel anciens (diegene met de dikke pré's)zie je al lang niet meer in de autosector. Was overlaatst nog in een audi garage, liepen allemaal schoolverlaters op de werkvloer, enkel de sales manager was beetje van leeftijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenduidelijk dat je nooit in de autosector gezeten hebt. Er wordt veel minder verdiend op een wagen dan dat de meeste denken. Als een garage van een middelmatig merk 1000€ heeft op een wagen is het al héél veel. En dan mag je nog geen tegenslag hebben, krasje in de lak, deukje, ... Om jou een idee te geven bij Nissan(heb daar als verkoper gewerkt): pixo: 0€, micra 250€, qashqai 600€(dus absoluut geen cashcow), navara en dergelijke was al iets meer maar dat verkocht je dan ook niet al teveel.
garages maken hun jaar goed met de eindejaarbonussen. Misloop je die bonus heb je gegarandeerd een jaar met een serieus nettoverlies. Daarnaast worden ook veel (meestal grote) groepen overeind gehouden door de invoerder. Zij zorgen dat deze groepen het financieel kunnen bolwerken en op die manier behoudt de invoerder de macht op zijn dealers.
dure verkopers? Vergeet dat maar, veel werken voor een niet overdreven loon(een geluk dat je er nog een wagen bij krijgt of een dopper heeft per uur nog meer) Heel veel anciens (diegene met de dikke pré's)zie je al lang niet meer in de autosector. Was overlaatst nog in een audi garage, liepen allemaal schoolverlaters op de werkvloer, enkel de sales manager was beetje van leeftijd.
Van het tweede geloof ik niks
Van het derde : die bonussen moeten dan wel gigantisch hoog liggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenHet eerste is waar
Van het tweede geloof ik niks
Van het derde : die bonussen moeten dan wel gigantisch hoog liggen
heb daarna nog even gewerkt bij een skoda-dealer: verhaal identiek. Op een fabia 2-300€, een octavia ongeveer 600€, superb ietske meer. Audi, bmw, mercedes dealers zullen wel meer marge hebben, maar tegenover staan wel grotere investeringen en uitgaven.
bonussen zijn idd enorm. Daarmee dat er bij sommige dealers op het einde van het jaar betere voorwaarden zijn dan tijdens het salon. Als ze nog maar een paar wagens moeten verkopen in de laatste week om hun bonus te bekomen, ga je enorm goede zaken kunnen doen
doordat de bonussen zo hoog zijn, wordt er ook een enorme druk gelegd op de verkoper.
Comment
Comment