Mededeling

Collapse
No announcement yet.

demo wagen verkocht als nieuwe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat klopt, die bonussen zijn enorm. Daar moet een dealer zijn winst uithalen.
    Als ancien werk vinden en goed betaald worden... dat lukt wel hoor. Maar ge moet ne goeie ancien zijn (grapje, maar 't is eigenlijk wel zo)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Curieuzeneuzen my ass, ik vind dat als ze u zo behandelen dat je anderen gerust mag behoeden van dat soort praktijken. Preventie noem ik dat
      Niet vergeten dat we:
      - hier maar 1 kant van het verhaal krijgen
      - de TS ook zelf in fout is door zijn papieren en kilometerstand niet te checken.

En laat ons eerlijk zijn, wat kan er mis zijn met een wagen met 600 km op?
      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
        Niet vergeten dat we:
        - hier maar 1 kant van het verhaal krijgen
        - de TS ook zelf in fout is door zijn papieren en kilometerstand niet te checken.

En laat ons eerlijk zijn, wat kan er mis zijn met een wagen met 600 km op?
        Slecht ingereden met als gevolgen :
        - hoger brandstofverbruik
        - hoger olie verbruik
        - kortere levensduur
        - stroevere versnellingsbak
        - onderdelen die meer onder stress staan
        - remblokken slecht ingereden waardoor remvermogen minder is

En nog veel meer. De eerste duizend kilometers zijn net de belangrijkste.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ja heel belangrijk op AMG/rs/r maar op een doorsnee gezinswagen met pakweg 100-120pk? Hmm

Comment

• Moesten er sommige weten wat er met hun 'nieuwe' auto gebeurt wanneer deze per boot wordt getransporteerd, ze zouden ook nogal raar opkijken....
            Ik kom regelmatig in een bepaalde Vlaamse haven en de stoten die ik daar soms zie zijn werkelijk hallucinant.
            Splinternieuwe luxe SUV's van een Zweeds merk waar mee geraced wordt over het haventerrein bvb. Officieel mag je daar max. 30 kmpu op het haventerrein, maar laatst nog een aanrijding waarbij ze allebei over de kop gingen, da's ook niet van 30 kmpu te rijden...
            2.0 JTDm

Comment

• Als ge een nieuwe wagen koopt, dan wilt ge een nieuwe en niks met 600 km erop. Zowel op een tamme diesel als op een AMG. Topic starter is niet in fout. De dealer is in fout.

Comment

• Ik kan best begrijpen wat de TS is overkomen. Achteraf is het makkelijk praten, maar op moment zelf zijn er veel mensen die de wagen zouden meenemen. Achteraf ga je dan denken, en dan pas sijpelt het allemaal door. Laat het een goede les zijn voor de toekomst, de grootste dommerik die diegene die dezelfde fouten opnieuw maakt.

We horen maar 1 kant van het verhaal, maar denk toch dat de dealer op zijn minst niet zo duidelijk geweest is met zijn info.

Comment

• Als je bvb graag je wagen wil inrijden... een demovoertuig wordt niet ingereden. Die wordt direct echt gebruikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                    Als ge een nieuwe wagen koopt, dan wilt ge een nieuwe en niks met 600 km erop. Zowel op een tamme diesel als op een AMG. Topic starter is niet in fout. De dealer is in fout.
                    TS is wel zelf in fout:
                    - Er stond wel 'demowagen' op de factuur. Als je iets koopt en je controleert je factuur niet, dan is het jouw fout
                    - De kilometerstand is trouwens ook afleesbaar op de teller in het voertuig zelf, dus dat wil zeggen dat TS ook niet echt goed heeft gekeken alvorens hij besliste om hem te kopen...
                    - Als het een demowagen is, dan is die 1 kans op 2 ook ingeschreven geweest op platen en bestaat er reeds een inschrijvingsformulier op naam van de garage. Dat is te controleren in de papieren.

Als je al die zaken optelt, kun je toch bezwaarlijk zeggen dat TS geen fout heeft gemaakt?

En al dat inrijden, ik stel daar mijn vragen bij. De firmabak van mijn madam (VW TDI) is ingereden door mezelf en door haar. Ik rij niet rustig, zij wel. Dat ding verbruikt minder dan van haar vrouwelijke collega die er altijd zelf mee heeft gereden (4,1 van ons en 5,2 van collega gemeten op meer dan 10000 km). Ik heb mijn Megane RS pittig ingereden, hij verbruikt 10 liter. Ik ken mensen die niet onder de 12 raken en die rustiger rijden als ik... Hoe je dagelijks rijdt met een wagen heeft veel meer invloed op het gemiddeld verbruik dan hoe je er de eerste 2000 km mee hebt gereden.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Als je bvb graag je wagen wil inrijden... een demovoertuig wordt niet ingereden. Die wordt direct echt gebruikt.
                    Das zever he. Als je weet dat een wagen nog moet verkocht worden, dan ben je er imo toch voorzichtig mee?
                    Last edited by Streamline; 23/05/2016, 12:15.
                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Er stond wel 'demowagen' op de factuur. Als je iets koopt en je controleert je factuur niet, dan ben je als klant wel zelf in fout. De kilometerstand is trouwens ook afleesbaar op de teller in het voertuig zelf, dus dat wil zeggen dat TS ook niet echt goed heeft gekeken alvorens hij besliste om hem te kopen...
                      Dat van die factuur zou mij ook kunnen overkomen, gewoon omdat ik nogal veel vertrouwen heb in de medemens... soms onterecht.
                      Die km stand zou bij mij wel een no go zijn en dat check ik altijd.

Comment

TS is wel zelf in fout:
                        - Er stond wel 'demowagen' op de factuur. Als je iets koopt en je controleert je factuur niet, dan is het jouw fout
                        - De kilometerstand is trouwens ook afleesbaar op de teller in het voertuig zelf, dus dat wil zeggen dat TS ook niet echt goed heeft gekeken alvorens hij besliste om hem te kopen...
                        - Als het een demowagen is, dan is die 1 kans op 2 ook ingeschreven geweest op platen en bestaat er reeds een inschrijvingsformulier op naam van de garage. Dat is te controleren in de papieren.

Als je al die zaken optelt, kun je toch bezwaarlijk zeggen dat TS geen fout heeft gemaakt?

En al dat inrijden, ik stel daar mijn vragen bij. De firmabak van mijn madam (VW TDI) is ingereden door mezelf en door haar. Ik rij niet rustig, zij wel. Dat ding verbruikt minder dan van haar vrouwelijke collega die er altijd zelf mee heeft gereden (4,1 van ons en 5,2 van collega gemeten op meer dan 10000 km). Ik heb mijn Megane RS pittig ingereden, hij verbruikt 10 liter. Ik ken mensen die niet onder de 12 raken en die rustiger rijden als ik... Hoe je dagelijks rijdt met een wagen heeft veel meer invloed op het gemiddeld verbruik dan hoe je er de eerste 2000 km mee hebt gereden.

Das zever he. Als je weet dat een wagen nog moet verkocht worden, dan ben je er imo toch voorzichtig mee?
                        Zever...??? Daar gebeuren testritjes mee door verschillende personen. En de meesten willen wel eens optrekken. Nooit warm gereden enz.. Moet mij niet vertellen hoe het eraan toe gaat hoor. Echt meer dan genoeg gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                          Moesten er sommige weten wat er met hun 'nieuwe' auto gebeurt wanneer deze per boot wordt getransporteerd, ze zouden ook nogal raar opkijken....
                          Ik kom regelmatig in een bepaalde Vlaamse haven en de stoten die ik daar soms zie zijn werkelijk hallucinant.
                          Splinternieuwe luxe SUV's van een Zweeds merk waar mee geraced wordt over het haventerrein bvb. Officieel mag je daar max. 30 kmpu op het haventerrein, maar laatst nog een aanrijding waarbij ze allebei over de kop gingen, da's ook niet van 30 kmpu te rijden...
                          Inderdaad. Ik heb op Ford gewerkt. Zowel in het fabriek als daarna bij ne aannemer die buiten werkte daar. Op de parking is starten en binnen de 3 seconden met piepende banden vertrekken. Dagdagelijkse kost.

Comment

• Staan nieuwe auto's de dag van vandaag niet vaak in een zn. transportmodus, waarbij het vermogen beperkt wordt ?
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              Staan nieuwe auto's de dag van vandaag niet vaak in een zn. transportmodus, waarbij het vermogen beperkt wordt ?
                              Dat zou een heel goeie zaak zijn. Dat mensen zo een nieuwe motor gewoon van koud af forceren doet al zeer van er aan te denken alleen al.
                              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Nee, de merken die ik ken toch niet. Ze kunnen zelfs tot een bepaalde km-stand de teller herzetten tot nul. Zou ook niet mogen vind ik...

Comment

• we hadden dringend een nieuwe auto nodig, (vorige perte total) de dealer wist dat.
                                  we hebben een toonzaalmodel genomen omdat die direct beschikbaar was, maar we gingen ervan uit dat die auto NIEUW was. (staat ook zo op de bestelbon)
                                  we hebben het aangekaart met de dealer en die gaat er heel licht over. (600 kan geen kwaad)
                                  die verdient aan ons alvast geen ene cent meer
                                  voor de rest laten we het zo
                                  heb geen zin om er nog energie in te steken

naam dealer zeg ik niet, heb geen zin in een proces ofzo :-p

Comment

• Alsof die dealer u voor 1 topicje een proces gaat aandoen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bono123 Bekijk Berichten
                                      we hebben een toonzaalmodel genomen omdat die direct beschikbaar was, maar we gingen ervan uit dat die auto NIEUW was. (staat ook zo op de bestelbon)
                                      Als de bestelbon niet overeenkomt met de faktuur heb je wel een zaak. Je hebt eerder vermeldt dat op de faktuur staat: demovoertuig.
                                      Op de bestelbon dan 'nieuw voertuig'?

Ik ben niet juridisch onderlegd, maar wat mij betreft is het geleverde goed dan niet hetzelfde als het bestelde goed. Lijkt mij een reden om ontbinding of schadevergoeding te vragen.
                                      Indien dit correct is zou ik er wel mee verder gaan.

Comment

Meer als vragen om dit topic te sluiten kunnen ze niet doen, maar dan moeten ze het wel nog weten dat het bestaat

Comment

we hadden dringend een nieuwe auto nodig, (vorige perte total) de dealer wist dat.
                                          we hebben het aangekaart met de dealer en die gaat er heel licht over. (600 kan geen kwaad)
                                          die verdient aan ons alvast geen ene cent meer
                                          voor de rest laten we het zo
                                          heb geen zin om er nog energie in te steken

waarom start je er hier dan een topic over?
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X