Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zo heeft hij het toch eens van zich af kunnen schrijven hee. Ik zou denk ik toch ook de naam niet vernoemen van de garage. Weet niet of ze je daarvoor iets kunnen doen...
de brutomarges die ik vermeldde zijn niet gelogen want moest ze trouwens zelf uitrekenen.
heb daarna nog even gewerkt bij een skoda-dealer: verhaal identiek. Op een fabia 2-300€, een octavia ongeveer 600€, superb ietske meer. Audi, bmw, mercedes dealers zullen wel meer marge hebben, maar tegenover staan wel grotere investeringen en uitgaven.
bonussen zijn idd enorm. Daarmee dat er bij sommige dealers op het einde van het jaar betere voorwaarden zijn dan tijdens het salon. Als ze nog maar een paar wagens moeten verkopen in de laatste week om hun bonus te bekomen, ga je enorm goede zaken kunnen doen
doordat de bonussen zo hoog zijn, wordt er ook een enorme druk gelegd op de verkoper.
Allé man, aan een occasie auto wordt meer verdiend.
Als je kijkt wat mensen hier op het forum krijgen bij inruil, en nadien zien aan welke prijs hun auto te koop wordt gesteld....
Een auto die teruggekocht wordt voor 10.000€ zal altijd voor minstens 13.000€ te koop gezet worden. Trek dan nog 1000€ kosten af voor keuring, een onderhoudje en wat garantie, en er blijft 2000€ over.
600€ marge op een auto van ruim 20.000€... Hoeveel is die bonus dan? 10% van de omzet?
Ik heb me ooit bezig gehouden met het bekijken van de balans van een paar kleine garagegroepen (Heremans). Daar bleek duidelijk dat ze een brutomarge hadden van ca 15%. Dat is uiteraard inclusief wat ze verdienen aan onderhoud, maar hoeveel kan dat zijn om de totale omzet van zo'n garage? Lees, ten opzichte van de verkoopprijs van een auto, hoeveel wordt er nadien gespendeerd aan onderhoud? Veel meer dan 10%-15% van de waarde van die auto kan dat ook niet zijn hé.
Als auto's verkopen zo'n miserie is, waarom blijven die grote groepen dan garages opkopen? Er zijn plezantere manieren om geld te verliezen, dus zullen ze het wel doen voor het geld zeker...
Allé man, aan een occasie auto wordt meer verdiend.
Als je kijkt wat mensen hier op het forum krijgen bij inruil, en nadien zien aan welke prijs hun auto te koop wordt gesteld....
Een auto die teruggekocht wordt voor 10.000€ zal altijd voor minstens 13.000€ te koop gezet worden. Trek dan nog 1000€ kosten af voor keuring, een onderhoudje en wat garantie, en er blijft 2000€ over.
600€ marge op een auto van ruim 20.000€... Hoeveel is die bonus dan? 10% van de omzet?
Ik heb me ooit bezig gehouden met het bekijken van de balans van een paar kleine garagegroepen (Heremans). Daar bleek duidelijk dat ze een brutomarge hadden van ca 15%. Dat is uiteraard inclusief wat ze verdienen aan onderhoud, maar hoeveel kan dat zijn om de totale omzet van zo'n garage? Lees, ten opzichte van de verkoopprijs van een auto, hoeveel wordt er nadien gespendeerd aan onderhoud? Veel meer dan 10%-15% van de waarde van die auto kan dat ook niet zijn hé.
Als auto's verkopen zo'n miserie is, waarom blijven die grote groepen dan garages opkopen? Er zijn plezantere manieren om geld te verliezen, dus zullen ze het wel doen voor het geld zeker...
De marges op een ow liggen tussen de 1500 en de 2500 euro naar de meest courante merken toe. Vergeet ook niet dat 21% van dat bedrag voor de belastingen is. Dezelfde opmerking voor een nieuwe wagen.
Marges op nieuwe wagen liggen inderdaad vrij laag. Maar blijkbaar wil niemand dat geloven.
Tuurlijk zijn de marges op een nieuwe wagen erg laag. Maar met de werkplaats, magazijn, tweedehandswagens,.. maak je de echte winst. Op een ow wordt wel dikwijls meer dan 2500 marge genomen.
Zo heeft hij het toch eens van zich af kunnen schrijven hee. Ik zou denk ik toch ook de naam niet vernoemen van de garage. Weet niet of ze je daarvoor iets kunnen doen...
Feiten mag je melden. Als dat klopt, dan is dat geen laster.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Allé man, aan een occasie auto wordt meer verdiend.
Als je kijkt wat mensen hier op het forum krijgen bij inruil, en nadien zien aan welke prijs hun auto te koop wordt gesteld....
Een auto die teruggekocht wordt voor 10.000€ zal altijd voor minstens 13.000€ te koop gezet worden. Trek dan nog 1000€ kosten af voor keuring, een onderhoudje en wat garantie, en er blijft 2000€ over.
600€ marge op een auto van ruim 20.000€... Hoeveel is die bonus dan? 10% van de omzet?
Ik heb me ooit bezig gehouden met het bekijken van de balans van een paar kleine garagegroepen (Heremans). Daar bleek duidelijk dat ze een brutomarge hadden van ca 15%. Dat is uiteraard inclusief wat ze verdienen aan onderhoud, maar hoeveel kan dat zijn om de totale omzet van zo'n garage? Lees, ten opzichte van de verkoopprijs van een auto, hoeveel wordt er nadien gespendeerd aan onderhoud? Veel meer dan 10%-15% van de waarde van die auto kan dat ook niet zijn hé.
Als auto's verkopen zo'n miserie is, waarom blijven die grote groepen dan garages opkopen? Er zijn plezantere manieren om geld te verliezen, dus zullen ze het wel doen voor het geld zeker...
jij spreekt over tweedehandswagens, ik spreek over nieuwe wagens. Klopt effectief dat er op tweedehandswagens veel meer verdiend wordt. Ook niet onlogisch dat veel dealers van nieuwe wagens overgeschakeld zijn op jonge tweedehandswagens of nevenimport.
Wel niet vergeten dat het niet altijd feest is voor de tweedehandshandelaar: verkeerd ingekocht, denken dat je er snel vanaf geraakt en uiteindelijk blijft hij in de voorraad staan voor enige tijd en uiteindelijk met verlies moeten verkopen, garantiegevallekes, ..
Marges bij dealers van nieuwe wagens wordt ook wel goed gemaakt door de werkplaats. Je moet hier maar eens lezen op het forum wat sommige betalen voor hun onderhoud, waanzinnig. Daarmee dat het voor veel dealers belangrijk is dat er veel wagens worden verkocht. Dat de marges stukje lager ligt, is dan minder belangrijk. Ze verdienen het dan wel op het onderhoud. Nu is dat de laatste tijd ook wel ferm geminderd. Vroeger diende je twee keer per jaar op onderhoud te gaan, nu kom je amper max 1 maal in de garage (bij onze octavia is het zelfs variabel en boordcomputer gaf pas na 2 jaar aan om op onderhoud te gaan).
Wss heeft dat meisje van 20 dan ook niet onderhandeld. Heeft die handelaar een mooie zaak gedaan hé.
Je zou ervan verschieten hoeveel mensen niet onderhandelen en de volle pot betalen, zowel bij tweedehands en bij nieuwe.
Ik heb 3 onderhandelingsrondes gedaan voor mijn Megane RS. Ik heb achterna vernomen dat ze op een wagen van 22000 + btw een marge hadden van 820 EUR. Da's nog geen 4%.
De douane beschouwt een wagen als nieuw wanneer de km-stand < 6000.
Niet volledig met eens
Een voertuig wordt als nieuw beschouwd als het minder dan 6 maanden geleden gekocht is of als het maximaal 6 000 km op de teller heeft staan. Een niet-nieuw voertuig heeft meer dan 6 000 km op de teller staan en is ouder dan 6 maanden. - See more at: http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/....RISuit7f.dpuf
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Ik zie geen verschil tussen "< 6000 km" voor een nieuw voertuig en "> 6000 km" voor een niet-nieuw voertuig.
Het aantal maanden speelt ook een rol. Niet enkel de kms.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment