Mededeling

Collapse
No announcement yet.

demo wagen verkocht als nieuwe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 3 sides to every story...
    Soit, alvast een flink aantal misvattingen/vooroordelen gezien in dit topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
      Wat staat er op de bestelbon?
      Oorspronkelijk geplaatst door bono123 Bekijk Berichten
      we gingen ervan uit dat die auto NIEUW was. (staat ook zo op de bestelbon)

Dan heb je toch wel wat te zeggen, hoor.

Je maakt een overeenkomst voor de koop van een nieuwe auto, en de verkoper levert een gebruikte auto ...

Het is uiteraard jouw goed recht om het hierbij te laten.
      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Zo heeft hij het toch eens van zich af kunnen schrijven hee. Ik zou denk ik toch ook de naam niet vernoemen van de garage. Weet niet of ze je daarvoor iets kunnen doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
          de brutomarges die ik vermeldde zijn niet gelogen want moest ze trouwens zelf uitrekenen.
          heb daarna nog even gewerkt bij een skoda-dealer: verhaal identiek. Op een fabia 2-300€, een octavia ongeveer 600€, superb ietske meer. Audi, bmw, mercedes dealers zullen wel meer marge hebben, maar tegenover staan wel grotere investeringen en uitgaven.

bonussen zijn idd enorm. Daarmee dat er bij sommige dealers op het einde van het jaar betere voorwaarden zijn dan tijdens het salon. Als ze nog maar een paar wagens moeten verkopen in de laatste week om hun bonus te bekomen, ga je enorm goede zaken kunnen doen
          doordat de bonussen zo hoog zijn, wordt er ook een enorme druk gelegd op de verkoper.
          Allé man, aan een occasie auto wordt meer verdiend.
          Als je kijkt wat mensen hier op het forum krijgen bij inruil, en nadien zien aan welke prijs hun auto te koop wordt gesteld....

Een auto die teruggekocht wordt voor 10.000€ zal altijd voor minstens 13.000€ te koop gezet worden. Trek dan nog 1000€ kosten af voor keuring, een onderhoudje en wat garantie, en er blijft 2000€ over.

600€ marge op een auto van ruim 20.000€... Hoeveel is die bonus dan? 10% van de omzet?

Ik heb me ooit bezig gehouden met het bekijken van de balans van een paar kleine garagegroepen (Heremans). Daar bleek duidelijk dat ze een brutomarge hadden van ca 15%. Dat is uiteraard inclusief wat ze verdienen aan onderhoud, maar hoeveel kan dat zijn om de totale omzet van zo'n garage? Lees, ten opzichte van de verkoopprijs van een auto, hoeveel wordt er nadien gespendeerd aan onderhoud? Veel meer dan 10%-15% van de waarde van die auto kan dat ook niet zijn hé.

Als auto's verkopen zo'n miserie is, waarom blijven die grote groepen dan garages opkopen? Er zijn plezantere manieren om geld te verliezen, dus zullen ze het wel doen voor het geld zeker...

Comment

• Mijn eend was gekocht voor 13000€ en een meisje van 20 heeft die gekocht aan de handelaar aan (hou je vast) 17500€, beetje marge op genomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Als je kijkt wat mensen hier op het forum krijgen bij inruil, en nadien zien aan welke prijs hun auto te koop wordt gesteld....

Een auto die teruggekocht wordt voor 10.000€ zal altijd voor minstens 13.000€ te koop gezet worden. Trek dan nog 1000€ kosten af voor keuring, een onderhoudje en wat garantie, en er blijft 2000€ over.

600€ marge op een auto van ruim 20.000€... Hoeveel is die bonus dan? 10% van de omzet?

Ik heb me ooit bezig gehouden met het bekijken van de balans van een paar kleine garagegroepen (Heremans). Daar bleek duidelijk dat ze een brutomarge hadden van ca 15%. Dat is uiteraard inclusief wat ze verdienen aan onderhoud, maar hoeveel kan dat zijn om de totale omzet van zo'n garage? Lees, ten opzichte van de verkoopprijs van een auto, hoeveel wordt er nadien gespendeerd aan onderhoud? Veel meer dan 10%-15% van de waarde van die auto kan dat ook niet zijn hé.

Als auto's verkopen zo'n miserie is, waarom blijven die grote groepen dan garages opkopen? Er zijn plezantere manieren om geld te verliezen, dus zullen ze het wel doen voor het geld zeker...
              De marges op een ow liggen tussen de 1500 en de 2500 euro naar de meest courante merken toe. Vergeet ook niet dat 21% van dat bedrag voor de belastingen is. Dezelfde opmerking voor een nieuwe wagen.
              Marges op nieuwe wagen liggen inderdaad vrij laag. Maar blijkbaar wil niemand dat geloven.

Comment

• Tuurlijk zijn de marges op een nieuwe wagen erg laag. Maar met de werkplaats, magazijn, tweedehandswagens,.. maak je de echte winst. Op een ow wordt wel dikwijls meer dan 2500 marge genomen.

Comment

• Een "ow"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Zo heeft hij het toch eens van zich af kunnen schrijven hee. Ik zou denk ik toch ook de naam niet vernoemen van de garage. Weet niet of ze je daarvoor iets kunnen doen...
                    Feiten mag je melden. Als dat klopt, dan is dat geen laster.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Feiten mag je melden. Als dat klopt, dan is dat geen laster.
                      Kloppen volstaat niet; je moet het kunnen bewijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                        Een "ow"?
                        OvernameWagen.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bono123 Bekijk Berichten
                          we hebben een toonzaalmodel genomen omdat die direct beschikbaar was, maar we gingen ervan uit dat die auto NIEUW was. (staat ook zo op de bestelbon)
                          Een wagen is nieuw als hij niet ingeschreven is geweest. Als die 600 km met Z platen zijn gereden, hebben ze officieel niet gelogen.
                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

jij spreekt over tweedehandswagens, ik spreek over nieuwe wagens. Klopt effectief dat er op tweedehandswagens veel meer verdiend wordt. Ook niet onlogisch dat veel dealers van nieuwe wagens overgeschakeld zijn op jonge tweedehandswagens of nevenimport.

Wel niet vergeten dat het niet altijd feest is voor de tweedehandshandelaar: verkeerd ingekocht, denken dat je er snel vanaf geraakt en uiteindelijk blijft hij in de voorraad staan voor enige tijd en uiteindelijk met verlies moeten verkopen, garantiegevallekes, ..

Marges bij dealers van nieuwe wagens wordt ook wel goed gemaakt door de werkplaats. Je moet hier maar eens lezen op het forum wat sommige betalen voor hun onderhoud, waanzinnig. Daarmee dat het voor veel dealers belangrijk is dat er veel wagens worden verkocht. Dat de marges stukje lager ligt, is dan minder belangrijk. Ze verdienen het dan wel op het onderhoud. Nu is dat de laatste tijd ook wel ferm geminderd. Vroeger diende je twee keer per jaar op onderhoud te gaan, nu kom je amper max 1 maal in de garage (bij onze octavia is het zelfs variabel en boordcomputer gaf pas na 2 jaar aan om op onderhoud te gaan).
                            Last edited by Leoncupra; 23/05/2016, 23:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                              Mijn eend was gekocht voor 13000€ en een meisje van 20 heeft die gekocht aan de handelaar aan (hou je vast) 17500€, beetje marge op genomen.
                              Wss heeft dat meisje van 20 dan ook niet onderhandeld. Heeft die handelaar een mooie zaak gedaan hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                Wss heeft dat meisje van 20 dan ook niet onderhandeld. Heeft die handelaar een mooie zaak gedaan hé.
                                Je zou ervan verschieten hoeveel mensen niet onderhandelen en de volle pot betalen, zowel bij tweedehands en bij nieuwe.
                                Ik heb 3 onderhandelingsrondes gedaan voor mijn Megane RS. Ik heb achterna vernomen dat ze op een wagen van 22000 + btw een marge hadden van 820 EUR. Da's nog geen 4%.
                                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• 4% is dan nog redelijk goed voor de garage...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                                    Een wagen is nieuw als hij niet ingeschreven is geweest. Als die 600 km met Z platen zijn gereden, hebben ze officieel niet gelogen.
                                    De douane beschouwt een wagen als nieuw wanneer de km-stand < 6000.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                      De douane beschouwt een wagen als nieuw wanneer de km-stand < 6000.
                                      Niet volledig met eens

Een voertuig wordt als nieuw beschouwd als het minder dan 6 maanden geleden gekocht is of als het maximaal 6 000 km op de teller heeft staan. Een niet-nieuw voertuig heeft meer dan 6 000 km op de teller staan en is ouder dan 6 maanden. - See more at: http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/....RISuit7f.dpuf
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Ik zie geen verschil tussen "< 6000 km" voor een nieuw voertuig en "> 6000 km" voor een niet-nieuw voertuig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                          Ik zie geen verschil tussen "< 6000 km" voor een nieuw voertuig en "> 6000 km" voor een niet-nieuw voertuig.
                                          Het aantal maanden speelt ook een rol. Niet enkel de kms.
                                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                          X