Correct ... maar, in dit topic heeft de TS een probleem met de kilometerstand van zijn "nieuwe" auto, niet met de leeftijd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
demo wagen verkocht als nieuwe?
Collapse
X
-
Ik denk dat in dit geval de interpretatie van de douane compleet irrelevant is.
Zij hebben niks te maken met de prijsbepaling van de wagen, het is voor heb enkel van belang om te bepalen of bij import de BTW in het land van herkomst dan wel in België verschuldigd is, meer niet.
Dat heeft geen bal te zien met deze kwestie.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Juist, zo is dat. Interpretatie door douane heeft hier geen belang.
Wat telt is hoe men als consument doorgaans zoiets moet zien.
Nieuw= 0 km of althans niet veel, ofwel uit fabriek, ofwel ergens in stock, of in toonzaal gestaan
Demo= heeft meer km gereden dan de nieuwe, omdat die als proefwagen werd gebruikt
Logischerwijze is de korting op de demo groter want die heeft al gereden/is gebruikt.
Dus is het not done, en bedriegelijk van een verkoper, nieuwprijs te vragen om dan een demo te geven.
Comment
-
omschrijving volgens autoscout24:
Tweedehands Showroom Wagen kopen of verkopen. Op AutoScout24 vergelijkt u snel en eenvoudig te koop aangeboden Showroom Wagen. Wie Scout, die vindt!
Comment
-
Los van de terminologie, wat telt is het gebruik van de wagen, en bijgevolg, en daar draait het uiteindelijk om, de hoogte van de prijs van de wagen.
Een wagen kan nieuw zijn en nauwelijks km hebben, maar een hele tijd in de showroom gestaan hebben, of een autosalon hebben meegemaakt, en duidelijk gebruikssporen hebben, wat zijn invloed heeft op de prijs uiteraard.
Een wagen kan qua interieur dan weer volledig perfect zijn, maar wel al kilometers hebben gebold als proefwagen, wat dus zijn invloed heeft op de prijs.
Een wagen die dus 600 km al heeft gereden, is dus duidelijk niet "nieuw", en de prijs kan dus toch niet gelijk zijn aan een wagen met enkel wat km's uit de fabriek en de zetels bij wijze van spreken nog in de plastic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bono123 Bekijk Berichtenop de overeenkomst staat verkoop nieuwe wagen
tot 50 kms vind ik nog normaal nu zijn er demo-kms gereden met die wagen zonder dat dat gezegd geweest is, vind het echt niet kunnen :-( (we waren vrijdag te onderdonderd - hadden idd beter die auto geweigerd!
ga vandaag eens bellen met hoofdkantoor om te vragen wat zij van deze praktijk vinden, of dit past bij het imago van hun merkOorspronkelijk geplaatst door bono123 Bekijk Berichtennog eens contact gehad met de garage,
ze hebben me goed liggen :-(
op factuur stond "demo-voertuig", ik heb dat niet opgemerkt bij aflevering....
wist zeker dat ik voor een nieuwe ging....
argument: jamaar 600 kms dat is toch een nieuwe wagen ?????
verder meegaan bij invoerder of niet????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenIs volgens mijn bedrog.
Comment
Comment