Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2ehands auto kopen , welke kosten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2ehands auto kopen , welke kosten

Hallo iedereen,

Gisteren ontslagen geweest en had een bedrijfswagen..
    Dus nu opzoek naar een 'nieuwe' voiture !
    Echter heb ik er echt allemaal geen verstand van hoe of wat dit me gaat kosten, heb niet erg veel gespaard dus budget is vrij laag.
    Heb voor mijn bedrijfswagen al een auto gehad maar deze stond ingeschreven op naam van mijn ouders en zij regelden hier alles voor. Dit is nu anders omdat ik ook alleen woon.

Om even wat meer te vertellen ;
    Heb mijn rijbewijs nu 2j en enkele maanden. Hiervoor 1j rondgereden met voorlopig rijbewijs door 20uur rijschool te doen.
    Heb zelf nog geen ongeluk veroorzaakt , wel ooit al iemand tegen mij gereden. ( airbags opengesprongen omdat er lichte deuk in zijdeur was) , anyway dit heeft FIAT zelf allemaal vergoed omdat er een fout in hun besturing zat of dergelijke. Dus denk niet dat hierdoor mijn verzekering hoger ligt dan normaal.

Mijn voorkeur gaat uit naar BMW , ik kom echt helemaal gek van de 5 reeksen. Nieuw is dit echter onbetaalbaar voor een jonge gast als mij. Dus een oude dan maar binnen mijn budget ( vind ik overigens nog steeds super !! )
    Nu vraag ik me af , is dit wel verstandig ? Ga ik me niet bloot betalen aan verzekering, inverkeersstelling en nafte ?

Budget is 2000euro voor een 2ehandswagen. Heb er al een aantal gevonden voor deze prijs. Een wagen op benzine lijkt me toffer maar zal zéér veel verbruiken. Dus zou dan een diesel nemen als compensatie.
    Het hoeft ook niet perséé een BMW te zijn , een audi , volvo , mercedes kan ik ook met leven. :p
    Maar moet wel wat degelijks zijn aangezien ik misschien bij klanten langs zal moeten gaan met deze auto.

Dus vroeg ik me af hoeveel bvb zoiets zal kosten voor me op jaarbasis :
    Audi a4 1.9 tdi
    De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Of zoiets :

BMW 5 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Wordt de prijs vooral op PK of CC bepaald ? Speelt nafte/benzine hier ook een rol in ?

Ik update vanavond deze topic aangezien ik nu eigenlijk onverwachts door moet. Alvast bedankt !
    Last edited by ; 19/05/2016, 15:31.

Dit wordt een topicje om te volgen!
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      Met chips in de hand.

Zelf zou ik gewoon een job zoeken met opnieuw een bedrijfswagen. Tegenwoordig zitten die toch overal bij.

Comment

Dacht knal hetzelfde

@ TS voor de keyboard Warriors van AF komen;
        Zet die Duitsers uit uw hoofd, en koopt een Jap met dat budget.
        €2000 is echt niets, en al zeker niet voor een BMW, tenzij ge na 2 weken kosten wilt.
        Dus zoekt u met dat geld een Civic'ske of iets dergelijks, of spaar nog wat door.
        Civic is trouwens tof bakske en nog oerdegelijk.

Comment

Of een Suzuki Baleno zoals die van Kartfreak geweest!
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
            Dacht knal hetzelfde

@ TS voor de keyboard Warriors van AF komen;
            Zet die Duitsers uit uw hoofd, en koopt een Jap met dat budget.
            €2000 is echt niets, en al zeker niet voor een BMW, tenzij ge na 2 weken kosten wilt.
            Dus zoekt u met dat geld een Civic'ske of iets dergelijks, of spaar nog wat door.
            Civic is trouwens tof bakske en nog oerdegelijk.
            Dit, zorg met zo'n budget gewoon dat je iets betrouwbaars koopt. Met zo'n oude 5-series heb je een heel grote kans dat je over de jaren heen meerdere malen 2000 euro kwijt bent aan allerhande onderhoud en stukken. Zeker als je er zelf niet aan kunt werken.

Je kunt altijd chance hebben, maar ik zou het risico alvast niet nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Je kunt altijd chance hebben, maar ik zou het risico alvast niet nemen.
              Voor €2000 koop je sowieso een brol E39. Voor een 520d in iet of wat deftige staat mag je al €5000 neerleggen.

Comment

Mooie nickname heb je. Hoe kom je eraan?

Comment

Mijn eerste eigen auto (de 3 maanden dat ik een Clio had even achterwege gelaten) was een E34 520i. Die was toen 20jaar oud en had dik 180.000km. Gekocht voor 1400 euro en op 199.000 euro verkocht voor 2000 euro. Behalve 1 maal verse olie erop gedaan, voor de rest noppes kosten of wat dan ook. Het kan dus zeker.

Was heerlijke wagen zespitter, manueel, open dakje, lederen interieur,...
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Met dat bedrag zou ik eerder een toyota starlet of een mercedes 190 (als je die zelfs nog kan vinden voor minder dan 2000euro) of iets anders kogelvrij kopen.

Comment

Mijn eerste eigen auto (de 3 maanden dat ik een Clio had even achterwege gelaten) was een E34 520i. Die was toen 20jaar oud en had dik 180.000km. Gekocht voor 1400 euro en op 199.000 euro verkocht voor 2000 euro. Behalve 1 maal verse olie erop gedaan, voor de rest noppes kosten of wat dan ook. Het kan dus zeker.

Was heerlijke wagen zespitter, manueel, open dakje, lederen interieur,...
                      Veel geluk gehad.
                      Voor 2000€ moet je iets kopen bij een privé verkoper, en dus heb je geen garantie. Met geluk rij je daar een jaar mee, met pech heb je de week nadien 5000€ kosten om die door de controle te krijgen.

Comment

wij moeten je financiele rekening niet maken, maar denk ook ff na dat een auto veel meer kost dan aankoop alleen.
                        ik denk dan aan inschrijftax, jaartax, verzekering, brandstof, banden, onderhoud... en laat die dingen bij een oude bmw allemaal duur zijn.
                        ik zou zeker de tax simulator gebruiken en eens de autos induwen die je denkt te kopen (tegenwoordig heeft iedereen toch internet op de gsm, dus zet die link daar in)

niks zo erg om een auto te kopen van 1999€ en dan achterover vallen omdat die 1000€ aan inschrijving en jaartax kost. ik zou ook nog niet direct naar bmw's kijken, maar nu snel iets kleins gekeurd kopen zodat je mobiel bent, en dan later meer naar een auto kijken die je aanstaat

Comment

Koop u een Opel Omega, heeft wat BMW E39 eigenschappen.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

Oke bedankt voor alle reacties !

Eerst en vooral mijn naam drunkenmonkey, die komt van vroeger op een spelletje.
                            Niet omdat ik me gedraag als een dronken aap of dergelijke.

Mijn ouders willen me financiëren zoals ze ook bij mijn zus hebben gedaan. ( heb ik daarnet vernomen dat ze dit willen doen , dacht eerst van niet )
                            Mijn pa heeft zijn ogen al laten vallen op een camionetje van 5000€ ( bij een garage met garantie dus )

Echter zie ik dit niet zitten omdat ik dus echt wel een degelijke voiture wil voor een jaar of 2. ( tegen dan zal ik sowieso wel andere bedrijfswagen hebben)
                            Nu is het budget dus aanzienlijk verhoogd wat wel uitmaakt natuurlijk.
                            Als argument kan ik zeggen dat ik een standinvolle auto nodig heb om toe te komen bij klanten. Dus het camionet gedachte zal ik wel uit hun hoofd kunnen zetten.

Verder ook een zééééér nette BMW gevonden ;

Amper km's , lederen zetels ( handig als je rookt in auto zoals mij ) , en een GPS !!

Volgende argument van mijn ouders zal misschien zijn ; we willen enkel nen auto kopen als er garantie bij is !
                            Dus ben ik nu aan het zoeken naar bmw's of andere nette auto's bij garages waar ze garantie geven maar vind er niet zoveel..
                            (Ik vraag me ook af of ze sowieso garantie geven als je een auto bij een garage koopt. )

Ben me dus volledig aan het voorbereiden op vanavond zodat ik mijn eigen goesting kan doen qua auto ( ik moet er tenslotte ook zelf met rijden )
                            Verkeerbelasting zal iets van een 500€ per jaar zijn als ik het goed heb voor die bmw. Iemand idee wat een verzekering voor mij kan kosten ?
                            Ik betaal ook liever 150eu / jaar meer aan een degelijke auto die ik niet constant in volle toeren moet trekken trouwens. Maar veel duurder mag het ook niet worden.

Als jullie wat garages of koopjes vinden met garantie mag je het laten weten !
                            Budget is dus max 5000€

Allesinds bedankt !

Comment

1) GPS is bij oudere modellen waardeloos imho.
                              2) oude BMW's + garantie, moeilijk te vinden (als ge deftig exemplaar wilt)
                              3) verzekering kan niemand weten, moet ge zelf navragen. Kan €500, €1000, €1500 zijn...

Comment

Jaguar XJ of S type is nog bien qua uitstraling en prijs enz. Van de kwaliteit weet ik alleen niets.

Comment

Al eens gedacht aan de BIV en verkeersbelasting van een Jag?

Comment

Zal toch niet veel schillen met een BMW 5 reeks en Mercedes E klasse?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG99 Bekijk Berichten
                                      Zal toch niet veel schillen met een BMW 5 reeks en Mercedes E klasse?
                                      Xj is denk ik nooit als 2 liter op de markt gekomen, verkeersbelasting zal dus wel een pak duurder zijn.

Comment

Kijk wat verder dan "5000 euro". Hoeveel km's schat je te gaan maken per jaar? Dikke diesel, hoger vermogen, "dikkere auto", ... zorgt allemaal voor hogere belasting, duurdere verzekering, duurder onderhoud, hoger verbruik...

Met 5000 euro + 500 BIV + 500 VB/jaar + 500 onderhoud/jaar + 500 verzekering per jaar + 7.5 liter diesel/100 km

Aan 20 000 km per jaar ben je dan op drie jaar tijd al zo'n 15000 euro kwijt. Dat is dan zonder grote stukken. Dus op 3 jaar tijd al 2 maal de waarde van de auto aan kosten.

Comment

Working...
                                        X