Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 MTM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi S3 MTM

    Hey iedereen,

    Een aantal weken geleden was ik op zoek naar een audi S3 (op dit forum een post gemaakt), maar spijtig genoeg na enkele bezichtingen was dit redelijk teleurstellend.

    Ik kwam toevallig onderstaande advertentie tegen en vroeg me af wat jullie echte kenners hierover kunnen zeggen.

    Is deze de moeite?
    De vraagprijs lijkt me redelijk hoog, maar dit kan ook aan mij liggen.



    Alle commentaren & advies zijn zeker welkom!

    Alvast bedankt,

    Murdock

  • #2
    Gezien de lijst van mods aan de wagen (bbk, stage3, velgen, kleur) is de prijs fair. Wat ik echter wel nooit zou doen, is een wagen kopen die 118000 km heeft en al die tijd op stage3 gestaan heeft zonder mij heel degelijk te informeren over onderhoudshistorie. Die wagen moet bij wijze van spreken in onberispelijke staat zijn en dat moet ook aantoonbaar zijn op papier.
    Last edited by Streamline; 20/05/2016, 12:06.
    sigpic

    http://www.streamlinecarcare.be

    lakbehandelingen voor voertuigen

    MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
      Gezien de lijst van mods aan de wagen (bbk, stage3, velgen, kleur) is de prijs fair. Wat ik echter wel nooit zou doen, is een wagen kopen die 118000 km heeft en al die tijd op stage3 gestaan heeft zonder mij heel degelijk te informeren over onderhoudshistorie. Die wagen moet bij wijze van spreken in onberispelijke staat zijn en dat moet ook aantoonbaar zijn op papier.
      Beste Streamline,

      Bedankt voor de snelle reactie, maar als de verkoper in kwestie alles mooi kan bewijzen op papier, dan lijkt de potentiële aankoop wel OK te zijn?

      Ik heb een afspraak gepland deze avond voor een bezichtiging, als ik dan foto's kan nemen van de onderhoudshistoriek en hier aan jou doorgeven/delen met andere experts hier voor "evaluatie" dan is er geen probleem?

      Zijn er zaken waarop ik zeker moet letten bij het 'keuren' van deze auto?

      Nogmaals enorm bedankt!

      Comment


      • #4
        Mtm Stage 3 is 330pk modje van €6000. maar Stage 4 is 350Pk €12.000 maar dit omvat dan een heel stuk meer aanpassingen zoals turbo, benzinepomp etc

        Prijs lijkt mij zeker fair gezien de dingen die erop zitten oa rs3 remmen.
        Wel eens vragen of het een Belgische wagen is want voor de keuring rs3 remmen...waarschijnlijk hebben die het niet gezien.
        En op papier moet de verlaging gekeurd zijn, staat er MTM op de papieren van de wagen of gewoon audi S3 265pk?

        Geen enkele kosten te voorzien
        Ik zou toch rekenen op een turborevisie en een koppeling als die nog niet gedaan zijn.
        Als je 18K gaat betalen voor dat spel, play safe en laat die turbo maar op voorhand reviseren bij turbo hoet ofzo. 5a1500euro naar gelang.
        De turbo doet 65pk meer dan origineel en dat al 118.000km
        Polo 6n 1.4

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
          Mtm Stage 3 is 330pk modje van €6000. maar Stage 4 is 350Pk €12.000 maar dit omvat dan een heel stuk meer aanpassingen zoals turbo, benzinepomp etc

          Prijs lijkt mij zeker fair gezien de dingen die erop zitten oa rs3 remmen.
          Wel eens vragen of het een Belgische wagen is want voor de keuring rs3 remmen...waarschijnlijk hebben die het niet gezien.
          En op papier moet de verlaging gekeurd zijn, staat er MTM op de papieren van de wagen of gewoon audi S3 265pk?


          Ik zou toch rekenen op een turborevisie en een koppeling als die nog niet gedaan zijn.
          Als je 18K gaat betalen voor dat spel, play safe en laat die turbo maar op voorhand reviseren bij turbo hoet ofzo. 5a1500euro naar gelang.
          De turbo doet 65pk meer dan origineel en dat al 118.000km
          Dus als ik het goed begrijp;

          1) Vragen of het een Belgische wagen is & nakijken of de remmen al door de keuring zijn geweest
          2) Nakijken of de verlaging ook op papier gedefinieerd is
          3) Bij het controleren van de papieren, zeker de nadruk leggen of er wel degelijk MTM staat of gewoon S3 265 PK (standaard) - Wat doe ik in het geval dat dit niet zo is?
          4) Zien hoeveel KM de turbo al meegaat en hetzelfde voor de SACHS koppeling dan?

          Indien alles hierop ja is, dan is dat goed nieuws, maar ik denk niet dat ik het zie zitten wanneer de verkopen zegt "Geen enkele kosten te voorzien" nog eens 500 tot 1500 uit te geven bovenop de aankoopprijs, lijkt me zeer onlogisch?

          Alvast bedankt!

          Comment


          • #6
            Stage 3 is normaal toch al met een turbo upgrade en versterkte koppeling zou je denken?

            Wat zijn eigenlijk de specs (pk/nm)?
            Testbankuitdraai eventueel?
            2.0 JTDm

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              Stage 3 is normaal toch al met een turbo upgrade en versterkte koppeling zou je denken?

              Wat zijn eigenlijk de specs (pk/nm)?
              Testbankuitdraai eventueel?
              Ik was ook in de veronderstelling dat dit deel was van Stage 3 Tuning, maar dit staat ook niet in de advertentie.

              Ik zal even de verkoper contacteren om de specs even door te sturen en post ik die hier meteen.

              Bedankt!

              Comment


              • #8
                Ik zou oppassen aan die km stand eerlijk gezegd.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                  Ik zou oppassen aan die km stand eerlijk gezegd.
                  Kan je een beetje meer verklaring geven aub?

                  Comment


                  • #10
                    Omdat ik jaren met hothatches rij die niet bijgewerkt zijn en met moeite die km stand halen zonder kosten, en nee het ligt niet aan het onderhoud en rijstijl. De wagens worden opgewarmd, laat ik nadraaien en krijgen (voor) periodiek onderhoud met de best mogelijke producten. Tenzij het alle drie maandagochtend wagens waren...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                      Omdat ik jaren met hothatches rij die niet bijgewerkt zijn en met moeite die km stand halen zonder kosten, en nee het ligt niet aan het onderhoud en rijstijl. De wagens worden opgewarmd, laat ik nadraaien en krijgen (voor) periodiek onderhoud met de best mogelijke producten. Tenzij het alle drie maandagochtend wagens waren...
                      Beste, bedankt voor de verklaring! Klinkt ook enorm logisch.

                      Meer informatie misschien:

                      Op 115.000 km zijn de turbo, distributieriem & waterpomp vervangen - samen met de remmen.
                      De turbo is niet standaard, het model en details krijg ik nog doorgestuurd.
                      Koppeling is ook vervangen geweest met die van SACHS (factuur met datum plaatsing zal ik ook nog posten als ik ze beschikbaar heb)

                      Comment


                      • #12
                        Dan ben je redelijk safe denk ik! Zeker met het feit dat het geen dsg is. Vraag es of spanrollen ook mee vervangen zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                          Dan ben je redelijk safe denk ik! Zeker met het feit dat het geen dsg is. Vraag es of spanrollen ook mee vervangen zijn.
                          Bedankt voor je hulpzame feedback ReV!

                          Ik kijk sowieso alle facturen na, de verkoper meldde ook dat de vervangingen bij Audi zelf zijn gedaan (kan via chassisnummer ook nagekeken worden) en dan ook de spanrollen

                          Attest van verlaging was ook beschikbaar en de keuring in België heeft geen opmerking gemaakt van de RS3 remmen.

                          Van zodra ik thuis ben van de bezichtiging zal ik een uitgebreid verlag maken en het resultaat.

                          Nogmaals bedankt iedereen!

                          Comment


                          • #14
                            Ziet er mi niet slecht uit dan. Hopelijk geluk ermee als je hem neemt

                            Comment


                            • #15
                              Spijtig dat het geen FL model is(met dagrijverlichting)

                              Comment


                              • #16
                                Ik koop liever een stock s3 want hij kost ook een dikke 4K minder . Doe hem achteraf binnen bij een goede tuner en met stage 2 ga je rond het zelfde vermogen zitten .

                                Comment


                                • #17
                                  Op 115.000 km zijn de turbo, distributieriem & waterpomp vervangen - samen met de remmen.
                                  Vrij safe dan en nog eens een setje MTM bimoto velgen dat zijn ook dure vogels!
                                  Kopen.
                                  Je zal vrij safe zitten met deze maar ik zou nog een 10% van het aankoopbedrag lang de kant houden voor kosten in de eerste 2j. Als je veel sprintjes gaat trekken zal u koppeling niet lang meegaan.
                                  Polo 6n 1.4

                                  Comment


                                  • #18
                                    Verslag?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                      Verslag?
                                      Zoals beloofd, maar met vertraging!

                                      Het is verhaal om u tegen te zeggen, de locatie voor de bezichtiging was in Lasne in een groot kasteel met een buitenhuis zo groot als een villa in Brasschaat. Arc de Triomphe, paardenstallen, automatische grasmaaiers en een grote witte automatische poort.
                                      Net rond een hoekje van de château kon je duidelijk de neus zien van een dikke Mercedes G Klasse AMG. Jonge kerel, iets ouder dan mezelf met een dikke Rolex aan de arm (aldus mijn vriend die mee was gekomen)

                                      Om maar even een beeld te scheppen over waar ik terecht ben gekomen..

                                      De wagen op zich tip top in orde, tijdens de testrit maakte de wagen zoveel geluid dat ik na een uur doof zou zijn.

                                      Minpuntjes: Geen radio antenne, op die moment geen 'engine-cover', maar hij had er nog één liggen van een TTS (gratis)

                                      Pluspunten: Echte bazenbak, carrosserie in goede staat, documenten naar behoren, interieur als nieuw (heeft zelfs de geur nog)

                                      OPGEPAST: en dit is waar ik op afgeknapt ben, wagen is uit Duitsland en sinds dan staat die ook al effectief 115.000 KM op stage 3@ 380pk (hij wist niet of de turbo al vervangen was...), MAAR de wagen had Franse platen en is nog nooit ingeschreven geweest in België. Hij moest nog naar de douane & de keuring. Gezien de mods die de wagen heeft en het overduidelijke niet normale geluid van de uitlaat, betwijfel ik of die zelfs door de keuring geraakt zonder de uitlaat volledig te veranderen?
                                      Ik heb foto's gezien van de onderhouden, de eerste 2 jaar bij MTM zelf, daarna bij Audi - ook geen grote sprongen in de KM stand.
                                      Alles staat mooi gedocumenteerd.

                                      De uiteindelijke reden waarom ik deze nu niet kan aankopen is omdat zijn bod voor mijn huidige wagen te laag was en ik geen zin heb om nog een pak geld bij te pompen.

                                      Het is de ervaring zeker waard! Het doet me héél véél pijn dat ik hem niet in mijn garage kan stallen
                                      Last edited by Murdock123; 24/05/2016, 09:54.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ging papierwerk/keuringsproblemen worden, niet druk in maken! Nog andere mooie gelijkaardige wagens te koop

                                        Comment

                                        Working...
                                        X