Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop bmw 535d f10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies aankoop bmw 535d f10

Goedenavond allemaal.
    Ik ben nieuw op het forum en ik wil graag advies over aankoop van een bmw 535d f10
    Ik ben van plan om een bmw 535d f10 te kopen.En heb eene gevonden, wat is jullie meningen er over zou dit een goede aankoop zijn? Waarop moet ik letten en zijn er aandachts punten ?
    Die ik gevonden heb heeft 125dkm met ohb(1ste eig.) en is van bj 2011 met redelijk opties zoals m pack, automaat, navi, opendak...
    Is de kmstand hoog of valt het nog mee ?

Alvast bedankt
    Last edited by ; 24/05/2016, 20:52.

Veel km's heeft hij niet maar wel een km stand waar er stil aan preventief onderhoud dient te gebeuren en al zeker als de éérste eigenaar alleen maar olie en filter wissels heeft laten uitvoeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Veel km's heeft hij niet maar wel een km stand waar er stil aan preventief onderhoud dient te gebeuren en al zeker als de éérste eigenaar alleen maar olie en filter wissels heeft laten uitvoeren.
      Ja inderdaad er moet binnen +- 3000km een groot onderhoud uitgevoerd worden. Dus het zal geen slecht aankoop worden als ik hem koop toch ?
      Last edited by ; 24/05/2016, 21:17.

Comment

Als ik u zo bezighoor zou ik hem schoon laten staan.

Comment

Waarom zou het een slechte aankoop zijn? Veel hangt er vanaf hoe ermee gereden is.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
            Als ik u zo bezighoor zou ik hem schoon laten staan.
            Serieus ?
            Zou u mij kunnen zeggen waarom ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
              Waarom zou het een slechte aankoop zijn? Veel hangt er vanaf hoe ermee gereden is.
              Eigenaar zei van dat hij altijd zorg voor heeft gedragen, maar ja het is natuurlijk een tweedehands wagen.

Comment

Blijkbaar heb je zelf al een beslissing gemaakt maar zoek je nog confirmatie van anderen. Waarom kan niemand meer alleen beslissen?

ontopic: vraag het chassisnr aan de verkoper, ga ermee naar een bmw dealer en vraag de onderhoudshistoriek op. Weet je direct of er problemen mee waren. Maar aangezien eigenaar er 120d km mee gereden heeft denk ik niet dat er echte grote problemen mee geweest zijn.

Comment

Zou mij niet verbazen als de automaat nog geen beurt heeft gehad , gloeibougies , thermostaten en eventueel wat rubbers aan vervanging toe zijn .....

Hou wel rekening met deze zaken want voor je het weet betaal je al een dikke 2K aan onderhoud en dan schrikken de meesten waardoor hij de jaar erop al terug tekoop staat. Zo een wagen heeft nu éénmaal goed onderhoud nodig en dient niet op bespaart te worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                    Blijkbaar heb je zelf al een beslissing gemaakt maar zoek je nog confirmatie van anderen. Waarom kan niemand meer alleen beslissen?

ontopic: vraag het chassisnr aan de verkoper, ga ermee naar een bmw dealer en vraag de onderhoudshistoriek op. Weet je direct of er problemen mee waren. Maar aangezien eigenaar er 120d km mee gereden heeft denk ik niet dat er echte grote problemen mee geweest zijn.
                    Ja je hebt gelijk, maar ik wil me eigenlijk 100% overtuigen door positieve verhalen te horen.
                    Bij de dealer binnen springen met chassisnr is inderdaad een goede idee. Bedankt voor het idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cumaali Bekijk Berichten
                      Ja je hebt gelijk, maar ik wil me eigenlijk 100% overtuigen door positieve verhalen te horen.
                      Bij de dealer binnen springen met chassisnr is inderdaad een goede idee. Bedankt voor het idee.
                      bijkomende tip: als je niet 100% achter een aankoop staat, niet doen. Ga je later alleen maar spijt van hebben bij het minste probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Zou mij niet verbazen als de automaat nog geen beurt heeft gehad , gloeibougies , thermostaten en eventueel wat rubbers aan vervanging toe zijn .....

Hou wel rekening met deze zaken want voor je het weet betaal je al een dikke 2K aan onderhoud en dan schrikken de meesten waardoor hij de jaar erop al terug tekoop staat. Zo een wagen heeft nu éénmaal goed onderhoud nodig en dient niet op bespaart te worden.
                        Automaat olie laten verversen heb je toch bij elke auto met automaatbak, dus van dit zal ik niet wakker liggen. EN ivm de gloeibougies heeft de verkopen gezegt dat ze reeds vervangen geweest zijn. Dus onderhoud zal wel meevallen denk ik.
                        Ik maak me wel druk over de turbo`s want heb van een kennis gehoord dat deze gevoelig zijn. Mijn vraag is nu of dat wel zo is met de turbo's. Als er iemand iets van weet of ervaring mee heeft wil ik het graag horen.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                          bijkomende tip: als je niet 100% achter een aankoop staat, niet doen. Ga je later alleen maar spijt van hebben bij het minste probleem.
                          Ik ga deze weekend de wagen nog eens bezichtigen. Dus heb nog even de tijd om er goed over na te denken.

Comment

Als je twijfelt over de betrouwbaarheid, en in het bijzonder de turbo's, moet je een premium selection kopen voor gemoedsrust. Na 2 jaar garantie weet je wel of het een goeie is of niet, dan ben je gerust. Ik kocht mijn 535xi in PS en had er 6 maanden later een kost aan, door BMW zelf ontdekt. Actieve stabilisatiestang met een lekje. Een onderdeel van 1800 patatten . Er zat bij aankoop ook een actie met 2 jaar gratis onderhoud bij.

Edit : even gekeken in het PS aanbod. Staan er 3 te koop, aan toch vrij mooie prijzen, met weinig kilometers.

Mijn wagen had 43K bij aankoop, goed voor nog jaren rijplezier, aangezien ik ongeveer 7 jaar met een wagen bol en slechts 10k per jaar doe.
                            Last edited by order66; 25/05/2016, 08:28.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Als je twijfelt over de betrouwbaarheid, en in het bijzonder de turbo's, moet je een premium selection kopen voor gemoedsrust. Na 2 jaar garantie weet je wel of het een goeie is of niet, dan ben je gerust. Ik kocht mijn 535xi in PS en had er 6 maanden later een kost aan, door BMW zelf ontdekt. Actieve stabilisatiestang met een lekje. Een onderdeel van 1800 patatten . Er zat bij aankoop ook een actie met 2 jaar gratis onderhoud bij.

Edit : even gekeken in het PS aanbod. Staan er 3 te koop, aan toch vrij mooie prijzen, met weinig kilometers.

Mijn wagen had 43K bij aankoop, goed voor nog jaren rijplezier, aangezien ik ongeveer 7 jaar met een wagen bol en slechts 10k per jaar doe.
                              Eerst en vooral bedankt voor het idee.
                              Aangezien de PS buiten mijn budget valt en toch een flink verschil van +- 6-7000 euro scheelt zal het geen PS zijn. Maar inderdaar u hebt geluk gehad dat het onder garantie viel, anders is dat wel een dure grap voor een lekje?.

Comment

Voor 6000-7000€ verschil kan je al es een probleem oplossen aan de wagen denkik zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                  Voor 6000-7000€ verschil kan je al es een probleem oplossen aan de wagen denkik zo
                                  Ja zeker, dat denk ik ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cumaali Bekijk Berichten
                                    Eerst en vooral bedankt voor het idee.
                                    Aangezien de PS buiten mijn budget valt en toch een flink verschil van +- 6-7000 euro scheelt zal het geen PS zijn. Maar inderdaar u hebt geluk gehad dat het onder garantie viel, anders is dat wel een dure grap voor een lekje?.
                                    Ik begrijp het, maar een auto kopen in die klasse op het einde van je budget, zonder garantie lijkt me ook gevaarlijk. Zoals je merkt is zelfs een relatief kleine herstelling aan zo'n wagen direct een dure bedoening. 125k is niet zo veel, maar toch ook niet weinig. Het is een kilometerstand waar de kosten beginnen komen. Het is opletten voor de valkuil waar velen in trappen met een iets duurdere of krachtige wagen, de eventuele kosten onderschatten. Want soms staat die wagen dan na enkele maanden weer te koop... Al meerdere keren zien gebeuren.
                                    Maar doe vooral uw goesting, het is maar mijn denkwijze, hoeft zeker de uwe niet te worden
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Ik begrijp het, maar een auto kopen in die klasse op het einde van je budget, zonder garantie lijkt me ook gevaarlijk. Zoals je merkt is zelfs een relatief kleine herstelling aan zo'n wagen direct een dure bedoening. 125k is niet zo veel, maar toch ook niet weinig. Het is een kilometerstand waar de kosten beginnen komen. Het is opletten voor de valkuil waar velen in trappen met een iets duurdere of krachtige wagen, de eventuele kosten onderschatten. Want soms staat die wagen dan na enkele maanden weer te koop... Al meerdere keren zien gebeuren.
                                      Maar doe vooral uw goesting, het is maar mijn denkwijze, hoeft zeker de uwe niet te worden
                                      Zonder risico te nemen kun je toch moeilijk iets kopen of bereiken.
                                      En als de wagen de mijne wordt, ben ik van plan om toch tot 200dkm mee te rijden.

Comment

Als de prijs ok is zou ik het doen. Een F10 is een geweldige wagen en al zeker met deze motor.
                                        Heeft dat spel xdrive?

Comment

Working...
                                        X