Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig : Bestelwagen Lengte 3 , Hoogte 2 (eventueel uit Nederland kopen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Advies nodig : Bestelwagen Lengte 3 , Hoogte 2 (eventueel uit Nederland kopen)

    Hey iedereen

    Ik zoek nu een Bestelwagen met minimum modelafmeting Lengte 3 en Hoogte 2. Het moet ook een euro norm 5 zijn en onder Rijbewijs B vallen.

    Nu de type merken en modellen zijn voornamelijk:

    - Mercedes Sprinter
    - Volkswagen Crafter
    - Opel Movano
    - Citroën Jumper
    - Peugot Boxer
    - Renault Master
    - Iveco Daily
    - Fiat Ducato

    1) Die bestelwagen wil ik graag ombouwen naar een food truck. Hebben jullie advies voor mij welke merken goed zijn en welk je er mee moet opletten? (vb: Duits vs Frans vs Italiaans)
    Of waar ik zeker goed moet naar uitkijken?

    2) Indien ik een wagen koop uit Nederland, wat zijn de nodige papierwerk (stappenplan) of bijkomende kosten om de wagen in België in te schrijven?

    Dank u wel!
    Last edited by ; 26/05/2016, 18:26.

  • #2
    Moet er een foodkar getrokken worden ook?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
      Moet er een foodkar getrokken worden ook?
      De bestelwagen zelf wordt volledig omgebouwd naar food truck (mobiele keuken wagen). Dus normaal zal er niks getrokken worden.

      (Maar aangezien je mijn vorig topic hebt geholpen, nu willen we meer risico nemen en voor een mooiere foodtruck gaan ipv een aanhangwagen )
      Last edited by ; 25/05/2016, 17:25.

      Comment


      • #4
        Wat bedoel je met lengte 3 en hoogte 2 zijn dit de minimum afmetingen in meters, of bedoel je inderdaad modelaanduidingen?
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

        Comment


        • #5
          Geen Sprinter, VW of Iveco nemen.

          Door hun achterwiel aandrijving is de laadhoogte 30 tot 50cm meer. Dat wil zeggen dat je voor dezelfde H2 makkelijk 30cm hoogte verliest binnenin. Ofte, in een Sprinter H2 zal je amper recht kunnen staan, waar je in een Master H2 netjes recht kan staan.

          Bovendien zorgt een hogere laaddrempel er ook voor dat je te hoog staat ten opzichte van het publiek. Je moet het doorgeefluik dan een stuk lager uitsnijden wat minder praktisch werkt voor jou (dieper bukken) en zitten de klanten altijd op jouw kruis te kijken.

          Persoonlijk vind ik de Masters (of hun Opel of Nissan variant) nog steeds de aangenaamste en degelijkste.

          De Nissans zijn vaak iets goedkoper omdat ze minder gekend zijn, maar het zijn effectief volledig dezelfde.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #6
            Ik zou opteren in België te kopen. Vanuit nederland een omgebouw (en ik bedoel niet personenwagens) voertuig invoeren met aangepaste COC. Ik zou er niet graag aan beginnen.
            Het is al een merde dit hier in België te doen met al hun regeltjes.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
              Wat bedoel je met lengte 3 en hoogte 2 zijn dit de minimum afmetingen in meters, of bedoel je inderdaad modelaanduidingen?
              Model afmetingen: L3H2 is minimum, want maximum is L4H3 Maar je ziet meer L3H2 tegenover L4H3

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Geen Sprinter, VW of Iveco nemen.

                Door hun achterwiel aandrijving is de laadhoogte 30 tot 50cm meer. Dat wil zeggen dat je voor dezelfde H2 makkelijk 30cm hoogte verliest binnenin. Ofte, in een Sprinter H2 zal je amper recht kunnen staan, waar je in een Master H2 netjes recht kan staan.

                Bovendien zorgt een hogere laaddrempel er ook voor dat je te hoog staat ten opzichte van het publiek. Je moet het doorgeefluik dan een stuk lager uitsnijden wat minder praktisch werkt voor jou (dieper bukken) en zitten de klanten altijd op jouw kruis te kijken.

                Persoonlijk vind ik de Masters (of hun Opel of Nissan variant) nog steeds de aangenaamste en degelijkste.

                De Nissans zijn vaak iets goedkoper omdat ze minder gekend zijn, maar het zijn effectief volledig dezelfde.
                Dat wist ik niet van Mercedes, VW en Iveco. Ik heb enkel Peugot Boxer en Citroën Jumper gaan kijken.

                Dus Renault Masters , Opel Movano en Nissan is nog het beste in je ogen. Wat vind je van Peugot Boxer en Citroen Jumper?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten
                  Ik zou opteren in België te kopen. Vanuit nederland een omgebouw (en ik bedoel niet personenwagens) voertuig invoeren met aangepaste COC. Ik zou er niet graag aan beginnen.
                  Het is al een merde dit hier in België te doen met al hun regeltjes.
                  Aangezien er niet altijd veel aanbod is in België van een geschikte wagen naar mijn normen, zijn er heel veel aanbod in Nederland.

                  Maar wat ik wou doen is eventueel de Bestelwagen kopen in Nederland, papieren in orde maken (inschrijving) en de ombouw carrosserie in België laten uitvoeren.

                  Van daar mijn vraag wat de typische regeltjes zijn om een bestelwagen te kopen in Nederland en naar België in te schrijven (moeilijke, lange en of dure procedure).
                  Last edited by ; 26/05/2016, 18:39.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door xfxxl Bekijk Berichten
                    Dat wist ik niet van Mercedes, VW en Iveco. Ik heb enkel Peugot Boxer en Citroën Jumper gaan kijken.

                    Dus Renault Masters , Opel Movano en Nissan is nog het beste in je ogen. Wat vind je van Peugot Boxer en Citroen Jumper?
                    Die hebben lang te kampen gehad met erg slechte lakkwaliteit. Daarnaast hebben ze wel vaker last van inlopende lagers. En zo een lager vervangen is niet evident. Daar komt een serieuze pers aan te pas.
                    Ook is de bedrading van de achterlichten minder goed. De kabeltjes naar de achterdeuren knellen (en breken) en je ziet er vaak met massacontact problemen. En de condensators (van de airco) bij Citroën zijn toch wel opvallend gevoelig aan steenslag.

                    De Renaults zijn zeker ook niet feilloos. De 2.5dCi motoren hebben veel last van hun versnellingsbakken en vanaf 250.000 kilometer beginnen ze serieus lagers en cardans te fretten.
                    De 2.3 dCi (laatste nieuwe model) is onderin echt mak, waardoor je als noob nogal vaak stil zal vallen bij vertrek. Een aangename motor kan je het echt niet noemen. De (ondertussen erg oude) 2.8 dTi's waren dat wel. Die waren vol, gul en zachtaardig. Ook die versnellingsbakken voelden veel minder plastiekerig aan (al waren ze even fragiel).
                    De laatste versie heeft ook vaak last van springende kop en zijlampen (die oranje in de stootstrip).

                    Maar toch, als ik zelf zou moeten kiezen, dan zou ik nog steeds voor een Master gaan. Maar dat is eigen voorkeur. Kosten nieuw ook niet zo gek veel.
                    2 jaar terug betaalden wij 23.000 voor een nieuwe L3H2 met 2.3dCi 120pk incl airco, navigatie, elek ramen, ruiten in achterdeuren, houten vloer, achteruitrijcamera, parkeersensoren, en nog wat zaken.
                    Dat is minder dan wat je voor een gelijkaardig uitgerust en even kracht golfje betaald.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                      Die hebben lang te kampen gehad met erg slechte lakkwaliteit. Daarnaast hebben ze wel vaker last van inlopende lagers. En zo een lager vervangen is niet evident. Daar komt een serieuze pers aan te pas.
                      Ook is de bedrading van de achterlichten minder goed. De kabeltjes naar de achterdeuren knellen (en breken) en je ziet er vaak met massacontact problemen. En de condensators (van de airco) bij Citroën zijn toch wel opvallend gevoelig aan steenslag.

                      De Renaults zijn zeker ook niet feilloos. De 2.5dCi motoren hebben veel last van hun versnellingsbakken en vanaf 250.000 kilometer beginnen ze serieus lagers en cardans te fretten.
                      De 2.3 dCi (laatste nieuwe model) is onderin echt mak, waardoor je als noob nogal vaak stil zal vallen bij vertrek. Een aangename motor kan je het echt niet noemen. De (ondertussen erg oude) 2.8 dTi's waren dat wel. Die waren vol, gul en zachtaardig. Ook die versnellingsbakken voelden veel minder plastiekerig aan (al waren ze even fragiel).
                      De laatste versie heeft ook vaak last van springende kop en zijlampen (die oranje in de stootstrip).

                      Maar toch, als ik zelf zou moeten kiezen, dan zou ik nog steeds voor een Master gaan. Maar dat is eigen voorkeur. Kosten nieuw ook niet zo gek veel.
                      2 jaar terug betaalden wij 23.000 voor een nieuwe L3H2 met 2.3dCi 120pk incl airco, navigatie, elek ramen, ruiten in achterdeuren, houten vloer, achteruitrijcamera, parkeersensoren, en nog wat zaken.
                      Dat is minder dan wat je voor een gelijkaardig uitgerust en even kracht golfje betaald.

                      Dank u voor uw uitgebreide mening en advies. Ik zal er zeker rekening mee houden bij mijn aankoop. Indien je nog tips en advies heb, apprecieer ik het graag !

                      Comment


                      • #12
                        Iemand een Peugeot Boxer gehad (specifiek jaar 2012)? Wat was uw ervaring mee?

                        Comment


                        • #13
                          Uiteindelijk een Fiat Ducato L3H2 gekocht van 2012, 90 000km erop en 130pk

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door xfxxl Bekijk Berichten
                            Uiteindelijk een Fiat Ducato L3H2 gekocht van 2012, 90 000km erop en 130pk
                            Dat is de 2.3 Multijet?

                            Proficiat alvast met de aankoop!
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

                            Comment


                            • #15
                              Proficiat en veel succes met de zaak!
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                              Comment

                              Working...
                              X