Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Polo 1.6 CR TDi Highline DPF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Polo 1.6 CR TDi Highline DPF

Sinds deze week ben ik "eigenaar" van een vervangwagen voor 1 week. Een Volkswagen Polo 1.6 CR TDi Highline DPF.
    Ik ben hiervan zo onder de indruk dat ik zelf op zoek ben gegaan naar een 2de hands Polo. Mijn vorige auto was een Polo van 16 jaar oud. Enorm verschil dus! Ik heb er nu eentje op 't oog voor de prijs van 4400 EUR. 56.000 km, bouwjaar 2010.
    Ik heb deze prijs vergeleken met enkele andere Polos en deze springt er ver boven uit. Gemiddeld ligt dit rond de 7000 a 9000 EUR. + andere hebben 2x zoveel km's.

Enige probleem is dat deze wagen in Luxemburg staat en de afstand nogal vrij groot is. (heen- en terug = 500 km)
    Niet onmogelijk natuurlijk, gewoon niet echt praktisch

De wagen wordt verkocht door een oudere meneer die niet meer kan autorijden. Hij stuurde me enkele foto's door van binnen en buiten, alles ziet er goed uit en zeer netjes. Vrij nieuw eigenlijk.

Raden jullie dit af om een auto te kopen op zoeen verre afstand of maakt dit niet uit? Waar let ik best nog op? Zijn er extra kosten aan verbonden om deze auto te importeren?
    Last edited by ; 26/05/2016, 10:17.

De verkoper stelt voor om de auto te laten leveren, maar dan moet ik eigenlijk al zo goed als zeker zijn dat ik de auto ook effectief ga kopen.
    Misschien toch best eerst een proefrit doen? Alhoewel ik weet hoe de auto rijdt (via vervangwagen die ik nu heb).

Comment

Een auto in het buitenland aan een belachelijk lage prijs en de verkoper stelt voor hem te laten leveren... klinkt als fraude/oplichting.

Comment

Ik zou geen enkele 2dehands auto blind kopen. En de auto laten leveren en vooraf betalen zeker. 't Is maar een vermoeden, maar het klinkt louche zeker gezien de gunstige prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Ik zou geen enkele 2dehands auto blind kopen. En de auto laten leveren en vooraf betalen zeker. 't Is maar een vermoeden, maar het klinkt louche zeker gezien de gunstige prijs.
          Daar heb je gelijk in. Ik zal best dus eerst naar daar gaan voor een testrit.

Comment

'k Zou geen moeite doen om tot daar te gaan. De kans dat dit geen (poging tot) oplichting is, is wel heel klein.

Op autoscout24.be staan 6 advertenties voor dezelfde wagen, met één foto (1 maal met 3 foto's).

De verkoper is enkel te contacteren op een hotmail adres.

In Luxemburg wordt de auto dan weer niet te koop aangeboden.

Dit alles gecombineerd met de verdacht lage prijs en het feit dat de verkoper de auto wil laten leveren ...
            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

We zullen het snel weten als Witter de desbetreffende verkoper gecontacteerd heeft en zien wat zijn reactie daarop is. Ben benieuwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door witter Bekijk Berichten
                De wagen wordt verkocht door een oudere meneer die niet meer kan autorijden. Hij stuurde me enkele foto's door van binnen en buiten, alles ziet er goed uit en zeer netjes. Vrij nieuw eigenlijk.

Zijn het andere foto's dan die bij de advertentie op autoscout24.be?

Kan je de mails van de 'oude man' posten (met weglating van persoonlijke gegevens)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                  Zijn het andere foto's dan die bij de advertentie op autoscout24.be?

Kan je de mails van de 'oude man' posten (met weglating van persoonlijke gegevens)?
                  Ik heb eerst gevraagd of deze auto nog beschikbaar is + meer foto's.
                  Een 2-tal uur daarna kreeg ik volgende mail:
                  Bonjour,

Je viens de prendre connaissance de votre mail et je vous informe que mon véhicule Volkswagen Polo 1.6 CR TDi Highline DPF est encore d'actualité à son prix de 4400€.

Elle est en très bon état de marche sans aucuns soucis mécaniques, aucun frais à prévoir pour le futur propriétaire. Elle est disponible avec tous les papiers à jour à savoir (la feuille rose pour l'immatriculation, le certificat de conformité, le car pass CT ok, factures et attestation de vente). C'est une voiture de 2010, première main, elle fait un kilométrage de 56300 km, boîte de vitesse manuelle, Carburant Diesel. Avec des options tels que: 4 portes avec hayon Equipements et options : Sièges 5 Portes 5 ABS Airbag conducteur Airbag passager Airbags latéraux Anti-démarrage Anti-patinage ESP Isofix Verrouillage centralisé Climatisation automatique Direction assistée Rétroviseurs latéraux électriques Vitres électriques Ordinateur de bord Autres Jantes alliage Sièges sport. Véhicule très propre intérieur comme extérieur aucun frais de réparation à prévoir complètement révisée avant la mise en vente. Contrôle technique à jour.

Je tiens à vous informer que je suis une personne âgée et je suis actuellement en convalescence après une longue maladie , alors si vous êtes toujours intéressé, veuillez bien vouloir me laisser vos coordonnées et adresse comme suit pour un rendez-vous avec mon chargé de vente pour voir la voiture si possible conclure la transaction sur le champ si tout convient à votre attente après essaye et vérification des papiers du véhicule.

Nom:.....................................
                  Prénoms: ......................................
                  Ville :................................................. .......
                  Code postal:........................................... .......
                  Numéro de tel fixe et portable :....................................
                  Adresse domiciliaire:..................................... .......................

Merci pour votre compréhension.

Très cordialement.
                  Met bijgevoegde foto's: http://imgur.com/a/iPYgJ

Daarna zeg ik dat ik interesse heb in de auto en ga kijken wat mogelijk is voor mij om een afspraak te maken om eens langs te komen voor een testrit. Het is niet zo gemakkelijk voor mij om naar Luxemburg te rijden zonder auto
                  De verkoper zegt dan dat ik mijn gegevens moet invullen zodat zijn contactpersoon (chargé de vente) met mij contact kan opnemen. Ik zei ook dat mijn Frans niet zo optimaal is, dus vroeg of het mogelijk was om telefonisch contact op te nemen in het Engels.
                  Zijn volgende mail:
                  Dear,

I got you mail and i still have the car and it's in good condition and nothing wrong with it at all and im selling because i no longer use it and i travelled out of Luxembourg that's why i want to get rid of the car.

Since i'm not around i gave the car to a transporter and he's in charge of the sales and everything.
                  He has all the documents in his possession and he can transport the car and deliver it to you at your address so if you are interested provide your information as follow for the delivery of the car at your address:

First name:....................
                  Last name:..........................
                  City:.......................................
                  Address:..................................
                  Phone #:.....................................

Get back to me asap with the information and i will forward them to the transporter and he will deliver the car to you.

Thanks.
                  Die laatste zin vind ik nu ook maar vreemd, wellicht is dit ook omdat zijn Engels niet perfect is en het daardoor niet correct verwoord is.
                  Last edited by ; 26/05/2016, 16:34.

Comment

Scam..

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Inderdaad geen tijd meer insteken, witter (tenzij om ons te entertainen )

Comment

Bevestigd door Autoscout24 dat dit inderdaad om een scam gaat.
                        Ik kreeg net nog een mail van de verkoper dat hij de auto ging leveren morgen en dat ik cash moest bij hebben. Is wel duidelijk nu .

Comment

Al goed dat je hier raad kwam vragen!

Raden jullie dit af om een auto te kopen op zoeen verre afstand of maakt dit niet uit? Waar let ik best nog op? Zijn er extra kosten aan verbonden om deze auto te importeren?

Comment

Bevestigd door Autoscout24 dat dit inderdaad om een scam gaat.
                            Ze hebben nog wel 3 (van de 6) advertenties laten staan ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                              Ze hebben nog wel 3 (van de 6) advertenties laten staan ...
                              Heb mailtje gestuurd dat ze die er ook moeten afzwieren. Denk dat ze nu allemaal weg zijn.

Comment

Working...
                              X