Hallo
Heb hier een tijdje geleden advies gevraagd in verband met een eerste wagen. Spijtig genoeg heb ik er nog altijd geen gevonden die me helemaal kon overtuigen. Met de zomer in aantocht heb ik de zoektocht wat hernomen en ondertussen weet ik ook al beter wat ik graag zou hebben. Daar de wagen niet superveel kilometers zal doen, wordt het een benzinewagen en mag hij ook iets meer fungehalte hebben. Daarom ben ik aan het kijken voor een cabrio zoals de Opel Astra G Bertone (1.6 of 1. of VW Golf 3,4 Cabrio (1.6 of 2.0). Budget zou iets van 5.000 euro zijn, normaal zou je hier toch iets degelijks voor moeten kunnen krijgen of niet?
Dit zijn degene die me op het eerste zicht het meest bevallen. Van betrouwbaarheid weet ik eerlijk gezegd niet welke de beste is en of er op dat vlak misschien nog andere aanraders zijn. Ik weet niet of er verder nog aanraders zijn op dit vlak van ongeveer hetzelfde soort cabrio (dus liever niet nog kleiner zoals vb. de Peugeot 206).
Nu is het zo dat ik vandaag ben gaan kijken naar een GOLF 4 (of 3.5) Cabrio 2.0 8V. Auto was optisch in zeer goede staat vanbinnen en vanbuiten, leek goed onderhouden (er was ook iemand mee die al 40 jaar in een garage werkt dus daar kan ik toch een beetje op voortgaan). Het rijden beviel heel erg (ja, ik weet dat het geen snelheidsmonster is maar dat is niet het belangrijkste voor mij). Er brandde echter een motorlampje en bij stationair draaien voelde ik een lichte trilling in de wagen. De wijzer van de toerenteller ging ook heel lichtjes op en neer. De eigenaars vertelden me dat de melding er zo goed als altijd al geweest is en dat die een keer is weggehaald, maar dan weer tevoorschijn kwam. De trilling in het stationair lopen was haar niet opgevallen. Een vriend zei me dat dit de gasklep of de luchtmassameter zou kunnen zijn. Is er iemand hier die weet of dit iets ernstigs kan zijn en of ik deze wagen beter laat staan? Want behalve dit leek alles in orde, was ook onlangs blanco gekeurd.
Alvast bedankt voor enige tips!
Heb hier een tijdje geleden advies gevraagd in verband met een eerste wagen. Spijtig genoeg heb ik er nog altijd geen gevonden die me helemaal kon overtuigen. Met de zomer in aantocht heb ik de zoektocht wat hernomen en ondertussen weet ik ook al beter wat ik graag zou hebben. Daar de wagen niet superveel kilometers zal doen, wordt het een benzinewagen en mag hij ook iets meer fungehalte hebben. Daarom ben ik aan het kijken voor een cabrio zoals de Opel Astra G Bertone (1.6 of 1. of VW Golf 3,4 Cabrio (1.6 of 2.0). Budget zou iets van 5.000 euro zijn, normaal zou je hier toch iets degelijks voor moeten kunnen krijgen of niet?
Dit zijn degene die me op het eerste zicht het meest bevallen. Van betrouwbaarheid weet ik eerlijk gezegd niet welke de beste is en of er op dat vlak misschien nog andere aanraders zijn. Ik weet niet of er verder nog aanraders zijn op dit vlak van ongeveer hetzelfde soort cabrio (dus liever niet nog kleiner zoals vb. de Peugeot 206).
Nu is het zo dat ik vandaag ben gaan kijken naar een GOLF 4 (of 3.5) Cabrio 2.0 8V. Auto was optisch in zeer goede staat vanbinnen en vanbuiten, leek goed onderhouden (er was ook iemand mee die al 40 jaar in een garage werkt dus daar kan ik toch een beetje op voortgaan). Het rijden beviel heel erg (ja, ik weet dat het geen snelheidsmonster is maar dat is niet het belangrijkste voor mij). Er brandde echter een motorlampje en bij stationair draaien voelde ik een lichte trilling in de wagen. De wijzer van de toerenteller ging ook heel lichtjes op en neer. De eigenaars vertelden me dat de melding er zo goed als altijd al geweest is en dat die een keer is weggehaald, maar dan weer tevoorschijn kwam. De trilling in het stationair lopen was haar niet opgevallen. Een vriend zei me dat dit de gasklep of de luchtmassameter zou kunnen zijn. Is er iemand hier die weet of dit iets ernstigs kan zijn en of ik deze wagen beter laat staan? Want behalve dit leek alles in orde, was ook onlangs blanco gekeurd.
Alvast bedankt voor enige tips!
Comment