Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Relatief goedkope cabrio (+ advies GOLF 4 Cabrio 2.0 8v)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Relatief goedkope cabrio (+ advies GOLF 4 Cabrio 2.0 8v)

    Hallo

    Heb hier een tijdje geleden advies gevraagd in verband met een eerste wagen. Spijtig genoeg heb ik er nog altijd geen gevonden die me helemaal kon overtuigen. Met de zomer in aantocht heb ik de zoektocht wat hernomen en ondertussen weet ik ook al beter wat ik graag zou hebben. Daar de wagen niet superveel kilometers zal doen, wordt het een benzinewagen en mag hij ook iets meer fungehalte hebben. Daarom ben ik aan het kijken voor een cabrio zoals de Opel Astra G Bertone (1.6 of 1. of VW Golf 3,4 Cabrio (1.6 of 2.0). Budget zou iets van 5.000 euro zijn, normaal zou je hier toch iets degelijks voor moeten kunnen krijgen of niet?

    Dit zijn degene die me op het eerste zicht het meest bevallen. Van betrouwbaarheid weet ik eerlijk gezegd niet welke de beste is en of er op dat vlak misschien nog andere aanraders zijn. Ik weet niet of er verder nog aanraders zijn op dit vlak van ongeveer hetzelfde soort cabrio (dus liever niet nog kleiner zoals vb. de Peugeot 206).

    Nu is het zo dat ik vandaag ben gaan kijken naar een GOLF 4 (of 3.5) Cabrio 2.0 8V. Auto was optisch in zeer goede staat vanbinnen en vanbuiten, leek goed onderhouden (er was ook iemand mee die al 40 jaar in een garage werkt dus daar kan ik toch een beetje op voortgaan). Het rijden beviel heel erg (ja, ik weet dat het geen snelheidsmonster is maar dat is niet het belangrijkste voor mij). Er brandde echter een motorlampje en bij stationair draaien voelde ik een lichte trilling in de wagen. De wijzer van de toerenteller ging ook heel lichtjes op en neer. De eigenaars vertelden me dat de melding er zo goed als altijd al geweest is en dat die een keer is weggehaald, maar dan weer tevoorschijn kwam. De trilling in het stationair lopen was haar niet opgevallen. Een vriend zei me dat dit de gasklep of de luchtmassameter zou kunnen zijn. Is er iemand hier die weet of dit iets ernstigs kan zijn en of ik deze wagen beter laat staan? Want behalve dit leek alles in orde, was ook onlangs blanco gekeurd.

    Alvast bedankt voor enige tips!
    Last edited by ; 29/05/2016, 13:28.

  • #2
    Vergeet de Renault megane cc niet. Vind ik in die klasse de mooiste, die vind je tweedehands ook.
    Qua betrouwbaarheid kan ik niet veel zeggen. Pa heeft er zo ene, die is intussen 8 en hij heeft er nog niks mee voor gehad.
    Of je er voor 5000 vindt weet ik niet. Ze zijn alleszins al ene hele poos op de markt.

    Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Megane vind ik vanbuiten best mooi, maar het interieur vind ik echt zwaar tegenvallen. Zou sowieso liever voor een stoffen dak gaan denk ik. De Astra H vind ik ondanks zijn stalen dak wel mooi, maar ik lees over veel (terugkerende) problemen met het dakmechanisme. Peugeot 306 is misschien ook een optie.

      Comment


      • #4
        Ben dan gaan kijken voor een Astra 1.6 cabrio en had al toegezegd om deze te kopen wegens zeer goede staat en amper 60.000 kilometers, maar viel mij bij het nog eens bekijken van foto's op dat de motorkap (of de bumper) scheef lijkt te liggen. Verder viel daar niks van op te merken, reed naar mijn ervaring goed en ook niet meteen andere uitwendige tekens. Weet niet of deze foto duidelijk genoeg is, maar bij andere G's lijkt de motorkap veel mooier aan te sluiten, vandaar mijn twijfel. Kan dit duiden op eerdere schade ofzo? Werd mij verzekerd dat hij ongevalvrij is, maarja.



        Last edited by ; 17/06/2016, 15:29.

        Comment


        • #5
          Als je dan toch de Megane cc overweegt, blijf dan zeker weg van de 1.9DCI.

          Comment


          • #6
            Ik zie niets verkeerd aan die Opel eigenlijk...

            Comment


            • #7
              Gaat mij om de naad onder de grille. Op de onderste foto valt het misschien wat meer op. Als ik naar andere G's kijk loopt die gewoon gelijk zonder dat er aan 1 kant meer ruimte is (hier is er rechts meer ruimte dan links). Is ook het enige dat mij opviel aan de buitenkant.. Las op internet dat zoiets teken kan zijn van een schadeverleden. Kan ook dat ik gewoon paranoïde aan het worden ben, alles beviel me verder aan de wagen maar vond dit gewoon opvallen. Foto's zijn nu misschien wel niet de beste..

              Comment


              • #8
                de naad aan de zijkant van de motorkap is ook niet gelijk.
                Eens de balken checken he.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Velaro Bekijk Berichten
                  Gaat mij om de naad onder de grille. Op de onderste foto valt het misschien wat meer op. Als ik naar andere G's kijk loopt die gewoon gelijk zonder dat er aan 1 kant meer ruimte is (hier is er rechts meer ruimte dan links). Is ook het enige dat mij opviel aan de buitenkant.. Las op internet dat zoiets teken kan zijn van een schadeverleden. Kan ook dat ik gewoon paranoïde aan het worden ben, alles beviel me verder aan de wagen maar vond dit gewoon opvallen. Foto's zijn nu misschien wel niet de beste..
                  Rechts zit idd iets meer spatie. Kan zijn dat die bumper ooit vervangen is geweest. Hoeft niets te betekenen.
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                  Comment


                  • #10
                    Wat bedoel je juist met balken (sorry, ik rij enorm graag maar over de technische kant en termen ken ik niet veel..)? Zal het dan maar het voordeel van de twijfel geven, was ook een garagist mee die er niets op aan te merken had en rijden verliep volledig probleemloos... Bedankt om te antwoorden al!

                    Comment

                    Working...
                    X