Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfel over aankoop 2dehands Porsche Boxster 2.7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Twijfel over aankoop 2dehands Porsche Boxster 2.7

Hallo,

Ik stel me kort even voor: 27 jaar, rij momenteel met een Honda CR.Z van 2011 met 64.000 km.

Nu heb ik al een jaartje de gedachte om een Porsche Boxster aan te schaffen. Niet omdat ze het goedkoopste model zijn, eerder omdat ik het één van hun mooiste modellen vind (dat is persoonlijke smaak natuurlijk). Ook een jongensdroom eigenlijk.

Heb er eentje gevonden bij een garage. 2.7 l, 211 pk, automaat, bouwjaar 2008 en km-stand 49.000 (zeer laag dus), prijs € 27.000. Alle opties inclusief.

Nu heb ik ook een tijdje gespaard, maar een lening zal toch noodzakelijk zijn. Een lening van ongeveer 11.000 euro op 4 jaar af te betalen. Inclusief overname van mijn huidige wagen.

To the point: kan ik serieuze kosten verwachten in de nabije toekomst? Het is en blijft een auto van 8 jaar, niettemin de lage km-stand. Dagelijks rij ik ongeveer 60 km, zou die wagen dat kunnen verdragen? Het is uiteraard de bedoeling dat ik met deze auto relatief probleemloos kan rondrijden gedurende 4 jaar, aangezien ik anders een lening afbetaal voor niets.

Voor de rest heb ik rekening gehouden met onderhoudskosten, jaarlijkse taks, verzekering,... Ik ben alleen bang van de stukken die ik zou moeten vervangen in toekomst. Zijn er hier Porsche-kenners die weten hoeveel de duurste onderdelen kosten?

Tenslotte: zijn er kenners die me kunnen zeggen waar ik op moet letten bij het bezoeken van de garage? Welke punten zijn schadegevoelig aan de auto?

Bedankt om dit relaas te lezen. Ik hoop dat jullie advies me kan helpen om de juiste beslissing te maken.

Mogen we weten wat je incalculleert voor de onderhoudskost?
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Hier moet ge zijn: http://www.6speedonline.com/forums/boxster-cayman-16/

Comment

€11.000 lenen voor nen occasie ketel van 8 jaar oud als je 28 jaar oud bent ? ... meen je dat nu of is dit een grap ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WheelsonFire Bekijk Berichten
          Hallo,

Ik stel me kort even voor: 27 jaar, rij momenteel met een Honda CR.Z van 2011 met 64.000 km.

Nu heb ik al een jaartje de gedachte om een Porsche Boxster aan te schaffen. Niet omdat ze het goedkoopste model zijn, eerder omdat ik het één van hun mooiste modellen vind (dat is persoonlijke smaak natuurlijk). Ook een jongensdroom eigenlijk.

Heb er eentje gevonden bij een garage. 2.7 l, 211 pk, automaat, bouwjaar 2008 en km-stand 49.000 (zeer laag dus), prijs € 27.000. Alle opties inclusief.

Nu heb ik ook een tijdje gespaard, maar een lening zal toch noodzakelijk zijn. Een lening van ongeveer 11.000 euro op 4 jaar af te betalen. Inclusief overname van mijn huidige wagen.

To the point: kan ik serieuze kosten verwachten in de nabije toekomst? Het is en blijft een auto van 8 jaar, niettemin de lage km-stand. Dagelijks rij ik ongeveer 60 km, zou die wagen dat kunnen verdragen? Het is uiteraard de bedoeling dat ik met deze auto relatief probleemloos kan rondrijden gedurende 4 jaar, aangezien ik anders een lening afbetaal voor niets.

Voor de rest heb ik rekening gehouden met onderhoudskosten, jaarlijkse taks, verzekering,... Ik ben alleen bang van de stukken die ik zou moeten vervangen in toekomst. Zijn er hier Porsche-kenners die weten hoeveel de duurste onderdelen kosten?

Tenslotte: zijn er kenners die me kunnen zeggen waar ik op moet letten bij het bezoeken van de garage? Welke punten zijn schadegevoelig aan de auto?

Bedankt om dit relaas te lezen. Ik hoop dat jullie advies me kan helpen om de juiste beslissing te maken.
          Ik zou aan die garage eens vragen wie een Porsche Boxster koopt om daar dan ca. 6000km / jaar mee te rijden. Dat moet toch een belletje doen rinkelen... wagen komt toevallig uit Duitsland?

Comment

Deze?

Comment

Knap ding...ik kocht zo ook een garage slk met 50 k op 14 jaar tijd netjes onderhouden bij benz apen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Ik weet een 320 staan 30000km 10 jaar oud eerste eigenaar niet te koop, het kan wel allemaal, voor madame om 'naar den tennis te rijden' zeker ook met een auto van het type Boxter

Schoon gerief maar om er nu voor te gaan lenen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                  Ik zou aan die garage eens vragen wie een Porsche Boxster koopt om daar dan ca. 6000km / jaar mee te rijden. Dat moet toch een belletje doen rinkelen... wagen komt toevallig uit Duitsland?
                  Kan perfect, worden vaak gekocht als 2de of 3de wagen. Wel jammer dat het een automaat is. (toen nog geen PDK)

Comment

Wat vind je daar dan jammer aan ?

Comment

PDK schakelt veel beter.

Comment

Stukken betaal je naar de nieuwprijs van de wagen.
                        Ik zou toch wel een 2a3000 rekenen per jaar met 15k per jaar.
                        944 koppelingsetje €1000 gewoon omdat het porsche is, heb je geen last van met een automaat maar om even een idee te geven.
                        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                          Stukken betaal je naar de nieuwprijs van de wagen.
                          Ik zou toch wel een 2a3000 rekenen per jaar met 15k per jaar.
                          944 koppelingsetje €1000 gewoon omdat het porsche is, heb je geen last van met een automaat maar om even een idee te geven.
                          Zo duur is een boxster 2.7 echt niet in gebruik hoor. Met 1000a1500euro kom je gemakkelijk toe.

Als het een jongens droom is ga ervoor anders krijg je later spijt want je weet nooit niet wat de toekomst brengt .

Comment

foutje

Comment

dubbel foutje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                €11.000 lenen voor nen occasie ketel van 8 jaar oud als je 28 jaar oud bent ? ... meen je dat nu of is dit een grap ?
                                Niet iedereen kan gemakkelijk geld verdienen door als curiositeit op de foor te gaan staan.

Comment

28 jaar... misschien net getrouwd, huis gekocht, kindjes,... Andermans rekening moet je niet maken.

Comment

Die basis boxster vind ik wat magertjes. 211 pk voor 27.000 euro en 8 jaar oud....

Met 60km per dag en wat privé kilometers zit je al aan een tankbeurt per week quasi.

Onderhoud en onderdelen.

Ik begrijp je jongensdroom, maar ik zou het niet doen in jouw situatie.

Comment

Als je nu al 11.000 moet lenen om de auto te kunnen kopen, vraag ik me af wat je zou doen moet bv. de versnellingsbak in de soep draaien?
                                      De auto verkopen of nog eens bijlenen om hem te laten herstellen?
                                      Ik reageer normaal niet op berichten als het over geld gaat, maar nu je er zelf over begint heb ik mijn mening.
                                      Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        28 jaar... misschien net getrouwd, huis gekocht, kindjes,... Andermans rekening moet je niet maken.
                                        Dat is waar, maar hij vraagt zelf of hij grote kosten mag verwachten dus hij vraagt er om.
                                        Z4 M40i

Comment

Working...
                                        X