Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfel over aankoop 2dehands Porsche Boxster 2.7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
    Ik zou aan die garage eens vragen wie een Porsche Boxster koopt om daar dan ca. 6000km / jaar mee te rijden. Dat moet toch een belletje doen rinkelen... wagen komt toevallig uit Duitsland?
    De 211pk versie van de Boxster was een fiscaal gunstige versie voor België en dus niet verkrijgbaar in Duitsland/Nederland/... Die lage kilometerstand is volkomen normaal bij zo'n auto's. Kijk maar eens naar het aantal Z4/TT/SLK/Boxster dat je vind van 10j oud met lage kilometerstanden. Die dingen worden enorm veel gekocht als fun/zomerauto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      Dat is waar, maar hij vraagt zelf of hij grote kosten mag verwachten dus hij vraagt er om.
      Ja, je hebt gelijk... en da's ook een positief antwoord. Ik reageerde op de hautaine reaktie van de forumclown.
      Ik zou het ook niet doen in zijn situatie. Droom niet opbergen, maar misschien uitstellen tot het financieel beter gaat. Nu zou hij zich in de problemen kunnen werken.

Comment

Ik vrees dat de ontnuchtering hard aankomt! Sterkte aan de ts!!

Comment

Ik zou zeggen : spaar eerst de 11.000 euros die nu ontbreken. Dan krijgt je minstens een nuttige denktijd om zeker te zijn dat je geen te groot financiëel risico neemt. Soms is het beter met een droom te blijven leven...

Comment

Als je nog wat reserve over hebt voor de stukken, en kan permitteren, doen! Ziet er nette wagen uit en die boxsters zijn nu ook zo duur niet in stukken en onderhoud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
              Als je nog wat reserve over hebt voor de stukken, en kan permitteren, doen! Ziet er nette wagen uit en die boxsters zijn nu ook zo duur niet in stukken en onderhoud.
              alleen je wagen in een Porsche-concessie binnen rijden kost al een pak geld...bij een premium wagen hoort een premium bankrekening, ook met een tweedehandse wagen
              Last edited by guyugy; 30/05/2016, 10:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                €11.000 lenen voor nen occasie ketel van 8 jaar oud als je 28 jaar oud bent ? ... meen je dat nu of is dit een grap ?
                En waarom niet? Als topicopener werkt zie ik daar geen enkel probleem in.

Comment

moet bij het vervangen van de distributieriem niet heel de motor worden uitgehaald bij deze blokken? Herinner me nog iets van slecht toegankelijk motorcompartiment bij de voorstelling van de auto.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                    Ik zou aan die garage eens vragen wie een Porsche Boxster koopt om daar dan ca. 6000km / jaar mee te rijden. Dat moet toch een belletje doen rinkelen... wagen komt toevallig uit Duitsland?
                    Porsche van mijn vennoot die ik heb verkocht had ook maar 48.000km bwj 2008.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      moet bij het vervangen van de distributieriem niet heel de motor worden uitgehaald bij deze blokken? Herinner me nog iets van slecht toegankelijk motorcompartiment bij de voorstelling van de auto.
                      Deze motoren hebben geen distributieriem .
                      Z4 M40i

Comment

Bedankt voor jullie advies. Het lijkt me inderdaad beter om die resterende 11.000 te sparen. Daarna kan ik nog zien.

We zullen de droom dus nog maar een jaartje of 2 opbergen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WheelsonFire Bekijk Berichten
                          Bedankt voor jullie advies. Het lijkt me inderdaad beter om die resterende 11.000 te sparen. Daarna kan ik nog zien.

Ik spreek uit ervaring (allez niet over auto's maar de rest) : heb me al vaak impulsaankopen beklaagd. Denk er nog eens over na, vraag overal op porsche fora advies over de running costs (verzekering, brandstof, onderhoud, banden, remmen, etc) en neem dan een beredeneerde beslissing.

Comment

Ik denk dat je met het budget dat je hebt, 17k? ook heel leuk speelgoed kan kopen. Ga voor een S2000 bijvoorbeeld?

Nog één tip, kijk hoeveel de verkeersbelasting en BIV bedragen. Dat kan ferm tegenvallen voor bepaalde modellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              alleen je wagen in een Porsche-concessie binnen rijden kost al een pak geld...bij een premium wagen hoort een premium bankrekening, ook met een tweedehandse wagen
                              Je kan die ook bij een gewone garage laten onderhouden hee. Als gewone werkmens mag ge dus nooit een premium okazie kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                Je kan die ook bij een gewone garage laten onderhouden hee. Als gewone werkmens mag ge dus nooit een premium okazie kopen?
                                jawel, maar dan niet komen zeuren dat het onderhoud duur uitvalt ...

Comment

probeer vooral van je droom een veilige realiteit te maken, bv door herhaaldelijk en uitvoerig te testen, of eentje huren voor een week-end. dan weet je of een dergelijke wagen als daily voor jou wel de oplossing is.

Comment

Verstandig ben je... Je vraagt raad en trekt er lessen uit. Hier heb ik respect voor!

Comment

Of gewoon 2 jaar wachten dan kost hij 11K minder .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                        De 211pk versie van de Boxster was een fiscaal gunstige versie voor België en dus niet verkrijgbaar in Duitsland/Nederland/... Die lage kilometerstand is volkomen normaal bij zo'n auto's. Kijk maar eens naar het aantal Z4/TT/SLK/Boxster dat je vind van 10j oud met lage kilometerstanden. Die dingen worden enorm veel gekocht als fun/zomerauto.
                                        Zou m graag hebben maar denk dat 211pk te weinig is om echt plezier te hebben.
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                          Zou m graag hebben maar denk dat 211pk te weinig is om echt plezier te hebben.
                                          Denk het ook en sinds de verandering van de wegentaks/biv is de 211pk ook niet fiscaal voordeliger dan de 245pk versie.

Comment

Working...
                                          X