Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfel over aankoop 2dehands Porsche Boxster 2.7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    2.7 motoren van die tijd hebben een serieus mankement in het ontwerp
    voor je koopt moet je je zeker informeren hierover... https://www.oregonpca.org/resources/...he-full-story/
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

    Comment


    • #42
      2.5 is beter maar nog trager.
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

      Comment


      • #43
        Je kan de fiscale de-tune ongedaan maken heb op slag de snellere versie

        Comment


        • #44
          Ik heb nog een Boxster 2.7 gehad (manueel), alsook een Cayman 3.4

          Prijs 27k voor een 987.1 2.7 tiptronic is aan de hoge kant
          Onderhoudskosten vallen vrij goed mee, indicatie heb je hier

          Prestaties: het hangt er vanaf wat je verwacht.
          Is vlot maar niet 'snel', atmo dus je moet toeren maken om wat power te hebben. Maar laat die tiptronic zich nu net niet tot zo'n rijstijl lenen...
          De meeste deftige diesels (>2l) zijn je te snel af in de hernemingen als je onder 4500 toeren zit om nog maar te zwijgen van de hot hatches die Boxsters eten als ontbijt.
          Maar feitelijk boeit dit allemaal niet als je die effectief als roadster/cruiser van plan bent te gebruiken. Rijdt heel leuk, stuurt scherp en mooie boxersound
          Maar het is een Porsche en dit is blijkbaar voor iedereen en hun broer een reden om tegen je te willen 'racen'. Op de duur is dat best wel vermoeiend
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

          Comment


          • #45
            Die cayman 3.4 is een schitterende wagen hee renn

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
              2.7 motoren van die tijd hebben een serieus mankement in het ontwerp
              voor je koopt moet je je zeker informeren hierover... https://www.oregonpca.org/resources/...he-full-story/
              Dat geldt in feite voor alle atmosferische M96 en M97 motoren tussen de lancering van de 996/Boxster 986 (eind 1996) en de invoering van de DFI eind 2008.

              Maar of dat nu een reden is om die allemaal links te laten liggen...er zijn genoeg fixes op de markt intussen en je hebt als rijder ook veel zelf in de hand...
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                Die cayman 3.4 is een schitterende wagen hee renn
                Was een leuk wagentje ja, "dank zij" Di Rupo vervroegd afscheid van genomen...
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #48
                  Ik ben tegenwoordig internet aan het afschuimen voor een 996....

                  Comment


                  • #49
                    Goede zet Luc, bieden het meeste waar voor hun geld tegenwoordig

                    993 is absurd duur en de 997.1 is niet beter, de 997.2 wel maar die zijn dan ook een pak duurder
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • #50
                      Prijzen vallen mee? Klein onderhoud + vervangen bougies = 900 euro ! (volgens indicatieprijzentabel)

                      Dat zijn toch echt wel andere prijzen dan voor 'een doorsnee wagen'. Haal je een C5 3.0 V6 in huis, dan zal je voor klein onderhoud + bougies aan 220-280 euro zitten...
                      Ok, het is een compleet andere wagen, maar een klein onderhoud is in grote lijnen wel hetzelfde. En ze hebben evenveel bougies
                      Verschil is dus puur marge/werkuren/gouden bougies/olie van de bron rechtstreeks te voet naar de garage gedragen.

                      Ik zeg zeker niet dat zo een wagen het niet waard is, maar voor mij persoonlijk zou de extra financiele last van iedere gereden kilometer echt een enorme domper op de feestvreugde zijn. Niet moeilijk dat de meeste exemplaren zo weinig km's verzamelen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                        Ik ben tegenwoordig internet aan het afschuimen voor een 996....

                        Daar is het nu echt de moment voor. Jammer genoeg niet zo mooi, de vorm van die lichten vooraan. Als je de prijs binnen enkele jaren wil zien stijgen, nu een 4S kopen
                        Last edited by order66; 31/05/2016, 18:51.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          Goede zet Luc, bieden het meeste waar voor hun geld tegenwoordig

                          993 is absurd duur en de 997.1 is niet beter, de 997.2 wel maar die zijn dan ook een pak duurder
                          Euhm, dus dan is die 996 goed? Dat de 993 duur is, heeft te maken met de laatste luchtgekoelde. Dat de 997 duurder is, heeft te maken dat het een 'goede' watergekoelde is. De 996? Tja, daar hangt natuurlijk dat akelig verhaaltje aan vast waarbij een aanzienlijk deel van dit model er de geest aan gaf rond de 50000km. En de herstelling rond de €13000 zou zitten.

                          Zelf ooit voor willen zien, maar toen ik een kennis zei dat het opvallend was dat die 996 de helft gaat als ne 997 of 993, vertelde hij mij dat verhaal. Na uren en uren googlen toch maar wijselijk besloten om er niet meer verder achter te zoeken en dan maar hopen dat ooit ne 928 mijn pad kruist.

                          Comment


                          • #53
                            Er zijn voor de 996 oplossingen voor de gekende ims problemen. (Resto) Deze kosten rond de 2000 euro. Ik zou een 4s niet uit de weg gaan. Wil je geen ims problemen, koop een 996 turbo. Deze heeft nog het Metzger blok ;-)
                            saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                            saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                            saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                            saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                            saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                            renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                            Porsche 993 (1994)

                            Comment


                            • #54
                              dat je met zo'n oude automaat niet de snelste bent akkoord, en dan ? je hebt je porsche waarover je je niet hoeft te schamen

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                Prijzen vallen mee? Klein onderhoud + vervangen bougies = 900 euro ! (volgens indicatieprijzentabel)

                                Dat zijn toch echt wel andere prijzen dan voor 'een doorsnee wagen'. Haal je een C5 3.0 V6 in huis, dan zal je voor klein onderhoud + bougies aan 220-280 euro zitten...
                                Ok, het is een compleet andere wagen, maar een klein onderhoud is in grote lijnen wel hetzelfde. En ze hebben evenveel bougies
                                Verschil is dus puur marge/werkuren/gouden bougies/olie van de bron rechtstreeks te voet naar de garage gedragen.

                                Ik zeg zeker niet dat zo een wagen het niet waard is, maar voor mij persoonlijk zou de extra financiele last van iedere gereden kilometer echt een enorme domper op de feestvreugde zijn. Niet moeilijk dat de meeste exemplaren zo weinig km's verzamelen.
                                Tja, ik vond het best nog meevallen voor een kar die 10-15000km/jaar deed.
                                Zeker als je gaat vergelijken met andere sportwagens.
                                Je moet ook niet per se naar een dealer gaan met een Porsche van 8 jaar die niet meer in garantie is.
                                In elke regio zijn er wel specialisten te vinden die goed werk leveren aan lagere uurtarieven

                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Euhm, dus dan is die 996 goed? Dat de 993 duur is, heeft te maken met de laatste luchtgekoelde. Dat de 997 duurder is, heeft te maken dat het een 'goede' watergekoelde is. De 996? Tja, daar hangt natuurlijk dat akelig verhaaltje aan vast waarbij een aanzienlijk deel van dit model er de geest aan gaf rond de 50000km. En de herstelling rond de €13000 zou zitten.

                                Zelf ooit voor willen zien, maar toen ik een kennis zei dat het opvallend was dat die 996 de helft gaat als ne 997 of 993, vertelde hij mij dat verhaal. Na uren en uren googlen toch maar wijselijk besloten om er niet meer verder achter te zoeken en dan maar hopen dat ooit ne 928 mijn pad kruist.
                                Ja die "kennis" weet er natuurlijk alles van
                                Zoals gezegd, er zijn idd. problemen maar ook oplossingen, zou veel te ver gaan om hier in detail op in te gaan, motor vervangen is natuurlijk worst case scenario wat je hier aanhaalt...
                                Moesten het allemaal slechte zijn, waarom rijden er dan nog zoveel rond hoewel ze al 12 jaar uit productie zijn...

                                993 is pure hype, wordt al jaren bijna niet meer gekocht uit liefhebber-standpunt maar wel vanuit investeerder-standpunt (is hun goed recht natuurlijk)
                                5 jaar geleden had je makkelijk nog een basis 993 Carrera voor 30k, intussen mag je daar de helft bijtellen, daar kan geen spaarboekje of beleggingsfonds tegenop
                                Of dat de komende 5 jaar nog eens zo zal zijn, hmmmmm ik denk het niet...

                                Goed ja, elk zijn ding natuurlijk
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Euhm, dus dan is die 996 goed? Dat de 993 duur is, heeft te maken met de laatste luchtgekoelde. Dat de 997 duurder is, heeft te maken dat het een 'goede' watergekoelde is. De 996? Tja, daar hangt natuurlijk dat akelig verhaaltje aan vast waarbij een aanzienlijk deel van dit model er de geest aan gaf rond de 50000km. En de herstelling rond de €13000 zou zitten.

                                  Zelf ooit voor willen zien, maar toen ik een kennis zei dat het opvallend was dat die 996 de helft gaat als ne 997 of 993, vertelde hij mij dat verhaal. Na uren en uren googlen toch maar wijselijk besloten om er niet meer verder achter te zoeken en dan maar hopen dat ooit ne 928 mijn pad kruist.
                                  Bij de 997.1 zitten er ook plofmotoren hoor, 't is niet enkel de 996.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Als ge géén ploffer wilt moet ge er één zoeken van eind 2008 en nieuwer. Toen is het volledig opgelost.

                                    En in verband met de 996: op enkele types na (turbo, gt's en 4S) zie ik een 996 niet als een investering. Vandaag niet, morgen niet, nooit niet. Heeft zijn uiterlijk tegen, heeft zijn technische reputatie tegen, werd gezien als een sjacoche ipv een rijderauto, ... Heeft eigenlijk alles tegen behalve zijn prestaties, die vlot zijn, maar niet supersnel.

                                    Ik kan mis zijn natuurlijk, het is maar een voorspelling van Nostradumbass
                                    Last edited by orange; 31/05/2016, 23:49.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      dat je met zo'n oude automaat niet de snelste bent akkoord, en dan ? je hebt je porsche waarover je je niet hoeft te schamen
                                      Het kan nog wel eens goed zijn dat ge met uw automaat toch de snelste zijn aan het rode licht: ge moet gewoon maar gas geven. Ge kunt dus geen schakelfouten maken, niet stilvallen, ... Allemaal dingen die ge met een manuele wel fout kunt doen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                        Als ge géén ploffer wilt moet ge er één zoeken van eind 2008 en nieuwer. Toen is het volledig opgelost.

                                        En in verband met de 996: op enkele types na (turbo, gt's en 4S) zie ik een 996 niet als een investering. Vandaag niet, morgen niet, nooit niet. Heeft zijn uiterlijk tegen, heeft zijn technische reputatie tegen, werd gezien als een sjacoche ipv een rijderauto, ... Heeft eigenlijk alles tegen behalve zijn prestaties, die vlot zijn, maar niet supersnel.

                                        Ik kan mis zijn natuurlijk, het is maar een voorspelling van Nostradumbass
                                        Ik twijfel hieraan, kijk naar de 944, 928 en 968
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Ik heb nog een Boxster 2.7 gehad (manueel), alsook een Cayman 3.4

                                          Prijs 27k voor een 987.1 2.7 tiptronic is aan de hoge kant
                                          Onderhoudskosten vallen vrij goed mee, indicatie heb je hier

                                          Prestaties: het hangt er vanaf wat je verwacht.
                                          Is vlot maar niet 'snel', atmo dus je moet toeren maken om wat power te hebben. Maar laat die tiptronic zich nu net niet tot zo'n rijstijl lenen...
                                          De meeste deftige diesels (>2l) zijn je te snel af in de hernemingen als je onder 4500 toeren zit om nog maar te zwijgen van de hot hatches die Boxsters eten als ontbijt.
                                          Maar feitelijk boeit dit allemaal niet als je die effectief als roadster/cruiser van plan bent te gebruiken. Rijdt heel leuk, stuurt scherp en mooie boxersound
                                          Maar het is een Porsche en dit is blijkbaar voor iedereen en hun broer een reden om tegen je te willen 'racen'. Op de duur is dat best wel vermoeiend
                                          Snel, dat maakt ieder voor zichzelf uit en hangt af van wat je gewoon bent. Mijn Integra is best snel te noemen op papier én in het echt. Maar los van de feiten is het gevoel dat de auto je geeft gewoon veel belangrijker. Het voelt gewoon heerlijk agresief en snel aan en dat is het belangrijkste. Ik heb duizend maal meer plezier dan die 530d die even snel of sneller is. Zo zal dat bij de Boxster ook zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X