Gisteren te horen gekregen dat de koppeling van onze 14 jaar oude Peugeot 206 het aan het begeven is, dus na al verschillende herstellingen het afgelopen jaar hebben we de knoop doorgehakt en beslist dat het tijd is voor iets nieuws.
In het rijtje Polo/208/Clio/C3/Fiesta... gaat onze voorkeur eigenlijk uit naar de nieuwe Mazda 2. Op zich moeten we maar twee opties hebben: airco en radio/cd/mp3. Ik was een beetje verbaasd van de prijs die de car configurator ons oplevert. Het wagentje is een aanzienlijk stuk duurder dan de andere modellen in z'n segment (met vergelijkbare motorisatie - lichte benzine).
Iemand een verklaring voor? Werkt Mazda (zoals Citroen destijds) met hoge catalogusprijzen om er bij de dealer dan een groot % af te kunnen doen?
Het model draagt onze voorkeur weg en ik ben overtuigd van de degelijkheid van het merk, maar een beperkt dealernetwerk, hoogstwaarschijnlijk langere levertermijn en het subjectieve imago (en bijgevolg de restwaarde), gaan mij toch weerhouden om meer te betalen voor de Mazda 2 dan bijvoorbeeld een Polo of een Fiesta.
In het rijtje Polo/208/Clio/C3/Fiesta... gaat onze voorkeur eigenlijk uit naar de nieuwe Mazda 2. Op zich moeten we maar twee opties hebben: airco en radio/cd/mp3. Ik was een beetje verbaasd van de prijs die de car configurator ons oplevert. Het wagentje is een aanzienlijk stuk duurder dan de andere modellen in z'n segment (met vergelijkbare motorisatie - lichte benzine).
Iemand een verklaring voor? Werkt Mazda (zoals Citroen destijds) met hoge catalogusprijzen om er bij de dealer dan een groot % af te kunnen doen?
Het model draagt onze voorkeur weg en ik ben overtuigd van de degelijkheid van het merk, maar een beperkt dealernetwerk, hoogstwaarschijnlijk langere levertermijn en het subjectieve imago (en bijgevolg de restwaarde), gaan mij toch weerhouden om meer te betalen voor de Mazda 2 dan bijvoorbeeld een Polo of een Fiesta.
Comment