Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop Mazda 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies aankoop Mazda 2

Gisteren te horen gekregen dat de koppeling van onze 14 jaar oude Peugeot 206 het aan het begeven is, dus na al verschillende herstellingen het afgelopen jaar hebben we de knoop doorgehakt en beslist dat het tijd is voor iets nieuws.

In het rijtje Polo/208/Clio/C3/Fiesta... gaat onze voorkeur eigenlijk uit naar de nieuwe Mazda 2. Op zich moeten we maar twee opties hebben: airco en radio/cd/mp3. Ik was een beetje verbaasd van de prijs die de car configurator ons oplevert. Het wagentje is een aanzienlijk stuk duurder dan de andere modellen in z'n segment (met vergelijkbare motorisatie - lichte benzine).

Iemand een verklaring voor? Werkt Mazda (zoals Citroen destijds) met hoge catalogusprijzen om er bij de dealer dan een groot % af te kunnen doen?

Het model draagt onze voorkeur weg en ik ben overtuigd van de degelijkheid van het merk, maar een beperkt dealernetwerk, hoogstwaarschijnlijk langere levertermijn en het subjectieve imago (en bijgevolg de restwaarde), gaan mij toch weerhouden om meer te betalen voor de Mazda 2 dan bijvoorbeeld een Polo of een Fiesta.

Waarom zou je naar restwaarde kijken als ik merk dat je vorige auto 14 jaar geworden is?

Comment

Omdat er zich altijd omstandigheden kunnen voordoen waardoor een 2de wagen niet meer nodig/wenselijk is.

Comment

Mazda 2 is zéker degelijk autootje, rijdt even goed als een Fiesta (dus beter als een polo), en persoonlijk vind ik het dashboard van de 2 er veel aangenamer uitzien dan dat van de Fiesta (los van de harde plastic, ziet er vooral moderner uit).

Zoek gewoon tot je een goede tweedehands vindt aan een prijs die je ook voor een Fiesta zou geven.

Comment

Mazda doet het zeer goed naar herverkoopwaarde. Dat lijkt me geen probleem.

Mijn schoonmoeder rijdt met een Mazda 2 (toch al een 7tal jaren) en heeft hieraan tot heden 0.0€ kosten gehad (benzine). Dit telt voor mij meer door dan de eventuele herverkoopwaarde.
          Beperkter dealernetwerk? Lijkt me uitgebreid genoeg is eigenlijk van geen tel. Je moet zelden in de garage zijn.
          Ja, ze zijn niet goedkoop, maar dit wordt mijn inziens ruim gecompenseerd door de betrouwbaarheid. Moest ik momenteel met privégeld investeren in een wagen staat Mazda bovenaan. (heb nu een bedrijfswagen)

Comment

Wij hebben een Mazda 2 1.4 diesel uit 2011, kan er opzich niet veel slecht over zeggen. Wij hebben er 5 jaar geleden €9500 voor betaald en zouden er nu (als je de 2dehands sites sheckt) nog een dikke €6000 voor kunnen krijgen, lijkt mij niet slecht. Oké, wij hebben hem vrij goedkoop kunnen kopen. Als je de volle pot betaald is het een iets andere verhaal natuurlijk. Maar dan nog blijven ze goed scoren qua Restwaarde.
            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Mazda 2 zal mogelijks wat duurder zijn dan andere modellen, incl. airconditioning, door het optie-beleid bij Mazda.

Als ik snel kijk, een polo is alleszins niet goedkoper, voor minder opties, dus ik weet niet waar je dit terugvond? (Gewoon in de configurator is de basic polo met enkel airco al 1000 euro duurder dan de deftig uitgerust Mazda 2 Skydrive.)
              De Peugeot is in basic + airconditiong goedkoper, maar dan heb je inderdaad minder opties, 3-deurs, geen bluetooth (standaard bij Mazda 2 incl. airco), handmatig ipv electrische ruiten achter, manueel ipv elektrisch verstelbare spiegels (bij de mazda zelfs verwarmd blijkbaar, is wel tof), geen cruise control.
              Als je echt zegt, dat al die dingen je volledig niets uitmaken, dan zal de Mazda 2 inderdaad een stuk duurder zijn. Incl. de extra opties geteld is deze echter echt zo duur niet.

Denk er overigens aan dat de polo wellicht ook wat duurder is in zijn levensloop, mazda en de franse merken zijn over het algemeen een stuk goedkoper in onderhoud.

Comment

Gisteren ben ik bij de dichtsbijzijnde dealer geweest en heb ik prijs laten maken: blijkt dat de Mazda 2 na korting van Mazda zelf en van de garage toch zeer competitief geprijsd én uitgerust is.
                Ze doen niet aan overnamepremies, maar de prijs was zelfs zonder zo'n premie ongeveer gelijk aan die van de Polo. Komt neer op nog eens een extra korting twv het bedrag waaraan we de Peugeot verkopen.
                Enige probleem: ze hadden er geen staan om er eens in te zitten en er zijn geen stockvoertuigen in België (terwijl we hem echt wel op zeer korte termijn nodig hebben).
                De dealer ging eens kijken of hij iets kon vinden in Duitsland, eventueel een daginschrijving.

Comment

Van welke regio bent u? Want ik ben zeker dat er bij enkele dealers Mazda2 op stock staan.

Comment

Kleine Jappannertjes benzine zijn nooit gevaarlijke aankopen. Mazda2 is bovendien nog mooi en goed rijdend bakje
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Op zoek naar een tweedehands Mazda 2? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Staan genoeg wagens net over de grens.

Comment

Working...
                        X