Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Omnium verzekering met BTW verzekeren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Omnium verzekering met BTW verzekeren?

Zou iemand mij kunnen helpen aub? Ik koop binnenkort een nieuwe wagen. Nu wil ik een omnium verzekering nemen (vooral belangrijk in geval van diefstal enz).

Ik heb tijdens het salon kortingen gekregen op mijn wagen. Stel dat mijn wagen 16 529euro kost (dat is 20 000euro incl BTW)-catalogusprijs op het moment van mijn aankoop. Stel ook dat ik 1629 euro (2000euro incl BTW)terug krijg van de garage voor mijn oude wagen. Ik krijg van de garage ook een extra korting (salon korting) bijvoorbeeld 2480 euro(3000euro incl BTW). Dus moet ik 'maar' 12396 euro betalen (dat is 15 000euro incl BTW).

Nu ben ik naar verschillende verzekeringsmaatschappijen geweest. De 1ste wilt mijn wagen verkeren voor het cataloguspijs MAAR zonder BTW. Dus als mijn wagen gestolen wordt krijg ik maar 16529 euro. Maar wat moet ik dan doen met de BTW? Bij aankoop van een andere wagen zou ik BTW toch opnieuw moeten betalen.

De 2de verzekeringsmaatschappij wilt mij alleen verzekeren voor de prijs die ik betaald heb, maar met BTW + de waarde van mijn oude wagen=17000euro. Ik zit nu met twijfels en weet ook niet waarom er zo veel verschillen zijn.

De eerste verzekering geeft wel extra info:Wij verzekeren gratis: de niet-recupereerbare gefactureerde BTW;

Dus, begrijp ik dat juist dat ik beter de 1ste verzekering neem, ze betalen toch uiteindelijk 20000euro terug in geval van diefstal?

Ben jij BTW pilichtig of niet?

Bij de eerste verzekering krijg je terug 16529 euro + afhankelijk van je statuut X% van de BTW (gaande van 0% tot 100%) dus als je particulier bent krijg jij dan 20.000 euro terug was het een bedrijfsvoertuig dat 100% afgetrokken is dan krijg je 16529 euro terug.

Bij de tweede verzekering is dit net hetzelfde verhaal hoor enkel verzeker je daar de wagen voor de (lagere) aankoopprijs ipv de cataloguswaarde.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

altijd de wagen laten verzekeren tegen cataloguswaarde, btw is als particulier altijd meeverzekerd, premie wordt berekend op prijs exclusief.
      verzekeren voor factuurwaarde zou ik nooit doen, voor dat klein beetje verschil op de premie...
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ik ben particulier, ik koop de wagen ook voor prive gebruik. Dus, begrijp ik dat goed dat ik mijn wagen kan verzekeren voor de catalogusprijs (zonder BTW)(de verzekering berekent de premie die ik moet betalen op basis van die cataloguspirjs), maar als mijn wagen gestolen wordt krijg ik van de verzekering toch die cataloguswaarde+BTW?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vraagje Bekijk Berichten
          Ik ben particulier, ik koop de wagen ook voor prive gebruik. Dus, begrijp ik dat goed dat ik mijn wagen kan verzekeren voor de catalogusprijs (zonder BTW)(de verzekering berekent de premie die ik moet betalen op basis van die cataloguspirjs), maar als mijn wagen gestolen wordt krijg ik van de verzekering toch die cataloguswaarde+BTW?
          idd (mits aftrek van % volgens leeftijd voertuig)ook bij een perte totale... behalve als je je laat verzekeren op factuurwaarde, dan krijg je de factuurwaarde terug
          mijn autootjes:

Comment

Inderdaad zoals Philken schrijft je krijgt de verzekerde waarde (min de afschrijving en de eventuele vrijstelling) terug + de btw op dat bedrag.

Afschrijving en vrijstelling kan verschillen van maatschappij tot maatschappij dat dus ook best eens bekijken.

Comment

Ah zo...heel erg bedankt voor de reacties. Ik vond het heel raar in ieder geval. De 2de verzekeringsmaatschappij zei dat ze in geen enkel geval de cataloguswaarde kunnen verzekering, in geval van controles krijgen ze daar boetes voor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vraagje Bekijk Berichten
                Ah zo...heel erg bedankt voor de reacties. Ik vond het heel raar in ieder geval. De 2de verzekeringsmaatschappij zei dat ze in geen enkel geval de cataloguswaarde kunnen verzekering, in geval van controles krijgen ze daar boetes voor...

dikke zever, er is bijna geen verschil in premie maar wel als ze moeten uitbetalen, let ook op de kleine lettertjes van de polis, ooit moeten vaststellen(tot mijn eigen scha en schande) dat een hoger km per jaar dan gemiddeld ook een % aftrek gaf bij totaal verlies....
                mijn autootjes:

Comment

Het is zeker mogelijk om te verzekeren tegen cataloguswaarde, en zoals Philken zegt goed alle voorwaarden doornemen tussen de verschillende maatschappijen.

Comment

hm...ook nog een puntje om op te letten. Nog eens bedankt!!!

Comment

vergeet niet te vermelden hoeveel euro's aan opties je hebt als de wagen goed is uitgerust anders kan je daar ook naar fluiten indien ze moeten betalen
                      lets have some more member berries

Comment

In princiepe zijn de opties inbegrepen in de catalogusprijs...dus hoop ik dat dit ten minste in orde is

Comment

Working...
                        X