Mededeling

Collapse
No announcement yet.

318d break vs Cla180d shooting brake, ervaringen? tips?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
    Beste advies idd. Een kale 318d met enkel metaalkleur en navigatie business (kleine versie) kost al meer dan 30000BTWe. Met korting in rekening gebracht zal je misschien nog enkele kleine opties kunnen kiezen maar 't zal gene vette zijn. Dus doe uzelf een plezier en shop een klasse lager, 1 reeks bijvoorbeeld. Want uiteindelijk zit zo'n CLA in dezelfde klasse als een 1 reeks.
    Een CLA SB is toch wel een pak ruimer dan een BMW 1.

Om eerlijk te zijn zou ik de CLA SB nooit in een 180d-motorisatie kiezen. 109pk is niet veel en de motor heeft ook weinig overschot.

Daarnaast een 318d kaal is ook geen topper. En een 316d is hetzelfde als een CLA 180d.

Zou eens bij Volvo gaan zien, ja...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      En de CLA vind ik een auto waar de prijs niet klopt met de grootte.

Anders eens een A3 bekijken.
      een cla te duur vinden en dan een a3 voorstellen

wrs ligt de co² bij een a3 lager dan een skoda, slim gezien van vw...maar verder is een a3 ook niet echt goedkoop

zelf ben ik ook verblind door een cla, sb of niet (er zijn onderhandelingen op da job over een salariswagen en dan koop ik ook echt effectief een cla)...lange tijd niet zo'n sculpture gezien, maar vlg mij rijdt een 318 leuker in de zin van carlovers etc dan een cla 180

Comment

Ik heb ook een CLA overwogen maar ben afgeknapt op het interieur. Het ziet er heel mooi uit op foto maar in het echt voelt alles vreselijk goedkoop aan, totaal geen vergelijk met de C-klasse. Standaard met plastiekleder en plastiekmetaal en kraakjes als je ergens op duwt.

Comment

ik ben gek van een benz interieur en de plek waar alles staat mag zelfs een sprinter zijn dusjah

Comment

Met de leeftijd van TS zou ik voor geen van beide gaan.
            Mooi alternatief: 120dsa - 5drs. M-pakket en business pakket plus erop kom je aan 37500€ incl btw, zonder korting. Dus in principe met de 30.000 excl wel haalbaar zijn in de fleet.
            Dan heb je een krachtige motor, fantastische automaat, genoeg luxe en als bestuurder quasi evenveel plaats als in de 3. De andere ruimte is wss toch van geen belang

Comment

collega's waar ik af en toe passagier (en zelf ook wel eens stuur) :
              CLA:
              Eerste wat me opviel: smal passagierscompartiment.
              Andere afknappers:
              180d is echt underpowered
              Koffer is klein en onhandig van vorm
              Kwaliteit van het interieur is Mercedes-onwaardig

BMW:
              - Standaard radio is ondermaats
              - stoelen kunnen beter, veel beter als je deze met de stoelen van mijn V60 vergelijkt
              Positief: rijdt op zijn BMW's: stabiel, aangenaam stuur, evenwichtig

Quid Alfa Guilia? Of moet je persé een break?
              Met wat fleetkorting krijg je die redelijk volgeladen voor 30.000 euro. 150 pk, RWD.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

318d break vs Cla180d shooting brake, ervaringen? tips?

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                collega's waar ik af en toe passagier (en zelf ook wel eens stuur) :
                CLA:
                Eerste wat me opviel: smal passagierscompartiment.
                Andere afknappers:
                180d is echt underpowered
                Koffer is klein en onhandig van vorm
                Kwaliteit van het interieur is Mercedes-onwaardig

BMW:
                - Standaard radio is ondermaats
                - stoelen kunnen beter, veel beter als je deze met de stoelen van mijn V60 vergelijkt
                Positief: rijdt op zijn BMW's: stabiel, aangenaam stuur, evenwichtig

Quid Alfa Guilia? Of moet je persé een break?
                Met wat fleetkorting krijg je die redelijk volgeladen voor 30.000 euro. 150 pk, RWD.
                Ik was net hetzelfde aan 't denken, zowel wat de Benz, de Bimmer als de Alfa betreft.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Hi all!

Na jullie tips en opmerkingen één en ander overwogen

Ik heb de 180d in standaardtrim gereden, die inderdaad absoluut niet pittig aanvoelt en niet top aanvoelt en oogt vanbinnen. Was inderdaad niet verkocht. Erna met de 200d (amg line) gereden en daar was ik wel overtuigd van zowel het interieur als de motorisatie. Sportief ogende bak met meer dan voldoende pit naar mijn goesting.

En zo was ik eraan verkocht! Het is een manuele CLA200d SB geworden. Door de serieuze fleetkorting heb ik hem letterlijk helemaal naar mn zin kunnen zetten:
                  - Amg Line (die sinds de facelift zelfs nog wat bruter geworden is).
                  - Professional pack + groter scherm
                  - 18' Amg Multispokes
                  - Panoramisch dak
                  - Keyless Go
                  - Verduisterde ruiten achteraan
                  - Comfort pack

Komt alles samen op 31798 btw excl. Zaakvoerder heeft geen enkel probleem gemaakt van het stuk boven budget, op voorwaarde dat ik iedere maand één extra contract binnenhaal .
                  Last edited by ; 29/06/2016, 19:28.

Comment

Kale 318d of kale cla 180d tov een cla200d met nog wat leuke opties is wel een verschil
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                      Kale 318d of kale cla 180d tov een cla200d met nog wat leuke opties is wel een verschil
                      Klopt! Mijnen tikker sloeg over toen mijnen baas akkoord ging. Op mijn vorig werk reed ik met nen xc60 en da was ook ne zalige wagen, maar die shooting brake in amg trim doet iets met mij. Een standaard c-klasse viel ook in da budget, maar de cla past wel bij mijn leeftijd en ziet er echt wel bruut uit. Kan nie wachten tot hij binnenkomt! Hoogstwaarschijnlijk wel een goei 2 maand wachten, 'k ga er waarschijnlijk iedere nacht van dromen!
                      Last edited by ; 29/06/2016, 19:29.

Comment

Heel mooie keuze, als AMG line is het een heel dikke bak en goed gemotoriseerd met die 200d.
                        De levertermijn van 2 maand lijkt mij wel optimistisch, in april was de levertermijn 5 tot 6 maand voor een gewone CLA! Ik denk dat ze bij Mercedes-Benz het succes onderschat hebben.

Comment

Congrats cla is mi 1 van de mooiste automobielen die gemaakt worden

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                            Heel mooie keuze, als AMG line is het een heel dikke bak en goed gemotoriseerd met die 200d.
                            De levertermijn van 2 maand lijkt mij wel optimistisch, in april was de levertermijn 5 tot 6 maand voor een gewone CLA! Ik denk dat ze bij Mercedes-Benz het succes onderschat hebben.
                            Auw, da's inderdaad heel iets anders! Ik zou voor de verlofperiode nog een indicatie krijgen van de geschatte leveringsdatum dus hoor ik het wel.

Mag ik daarnaast vragen wat jij hebt gekozen boven de CLA?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Congrats cla is mi 1 van de mooiste automobielen die gemaakt worden

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                              Vind ik ook. Ik vond mezelf ook te jong voor een C-klasse, en de 3-reeks vind ik weinig vernieuwend (nochtans een BMW-liefhebber).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NobleSavage Bekijk Berichten
                                180d in standaardtrim gereden, die inderdaad absoluut niet pittig aanvoelt en niet top aanvoelt en oogt vanbinnen. Was inderdaad niet verkocht. Erna met de 200d (amg line) gereden en daar was ik wel overtuigd van zowel het interieur als de motorisatie. Sportief ogende bak met meer dan voldoende pit naar mijn goesting.
                                Een 118d is toch sneller dan een cla 200d SB?
                                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                  Dat mag hoor! De cla voelt en oogt naar mijn part heel wat luxuezer. Dan mag die nog een seconde minder snel de 100 aantikken. Ik moet het nog 2 keer aan uitleggen op de rechtbank, een 3de keer hoeft niet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    een cla te duur vinden en dan een a3 voorstellen

wrs ligt de co² bij een a3 lager dan een skoda, slim gezien van vw...maar verder is een a3 ook niet echt goedkoop

zelf ben ik ook verblind door een cla, sb of niet (er zijn onderhandelingen op da job over een salariswagen en dan koop ik ook echt effectief een cla)...lange tijd niet zo'n sculpture gezien, maar vlg mij rijdt een 318 leuker in de zin van carlovers etc dan een cla 180
                                    A3 is hélemaal mijn ding niet. Eigenlijk zelfs de nieuwe A4 ook niet (bah die achterlichten)

En dat een 318 inderdaad misschien sportiever aanvoelt of net dat iets aangenamer rijdt mag dan goed zijn. Ik ben ook een sportieve chauffeur waar verantwoord maar ga nu ook niet gaan racen met m'n nieuwe wagen.

Zoals je zegt, ik ben er ook door verblind. Was al jaren mijn "realistische droomwagen" met amg trim en die multispokes, nu heb ik 'm binnenkort alleen heel wat sneller dan verwacht ! Echter zou ik je toch aanraden om voor een 200d te gaan. De 180d voelde wat aan als een peugeot 308 16 Hdi waar ik ook al enkele maanden mee reed.

De jouwe komt er ook aan? Of iets anders verkozen?
                                    Last edited by ; 29/06/2016, 21:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NobleSavage Bekijk Berichten
                                      Auw, da's inderdaad heel iets anders! Ik zou voor de verlofperiode nog een indicatie krijgen van de geschatte leveringsdatum dus hoor ik het wel.

Mag ik daarnaast vragen wat jij hebt gekozen boven de CLA?
                                      Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Audi A3 berline die volgende week wordt geleverd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Hij spreekt over een 180d, dus bedoelt hij ook CLA, niet? Idd nogal verwarrend met BMW 118d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Hij spreekt over een 180d, dus bedoelt hij ook CLA, niet? Idd nogal verwarrend met BMW 118d
                                          looooooooooool.... Ik moet dringend beter leren lezen
                                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                          X