Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overstappen naar een 4-cilinder 5-serie of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Overstappen naar een 4-cilinder 5-serie of niet?

    Goedemorgen

    Ik rijd momenteel met een BMW 5-serie E60 530D uit 2004. De wagen is 12,5 jaar oud en heeft nu 498 000 kilometer op de teller. De wagen rijdt eigenlijk nog heel goed, maar een mens wil af en toe eens iets nieuws. Ik koop mijn wagens nooit nieuw, maar wel via de Premium Selection en het onderhoud laat ik ook doen door een erkend concessiehouder. Het is tegenwoordig een trend om aan downsizing te doen en vadertje staat melkt ook graag de automobilist uit. Ik zou kunnen kiezen tussen een BMW 525D of een BMW 530D die in 2015 zijn ingeschreven allebei met de opties die ik wil. De 525D heeft 218 pk onder de motorkap zitten en is een 2-liter 4-cilinder motor en de 530D is een zescilinder-in-lijn motor. Ik ben een echte kilometervreter de 530D heeft uiteraard een veel aangenamer geluid en de prestaties. Een collega van mij zegt dat ik terug voor een 530D moet gaan en dat hij zijn overstap flink heeft beklaagd. Zijn wagen presteert goed, maar mist iets. Mijn vraag is zit zoiets tussen de oren of is het verschil enorm? Ik heb met beide wagens gereden maar toch te weinig kilometers gedaan om echt het verschil te zeggen.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Adler Bekijk Berichten
    Ik heb met beide wagens gereden maar toch te weinig kilometers gedaan om echt het verschil te zeggen.
    méér kilometers doen...4 of 6 is een persoonlijke keuze en je gaat niet op een forum je antwoord krijgen

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      méér kilometers doen...4 of 6 is een persoonlijke keuze en je gaat niet op een forum je antwoord krijgen
      Inderdaad, zal niet lang duren voor het hier weer een flamewar wordt tussen eco mannen en dikke motor mannen.

      Ikzelf zou sowieso voor de 530d gaan, eens ge wat grotere motoren gewend zijt...
      Ook aangenamer gewoon als je veel km's doet, deel van het comfort van een 5 imho.

      Comment


      • #4
        Denk dat velen hier je opnieuw naar een 6 cilinder gaan verwijzen.

        Probleem is dat je tot nu altijd met een 6 cilinder hebt gereden, en je alle karakteristieken daarvan dan ook gewoon bent. Wie altijd met een 520 heeft gereden, zal zich die bemerking niet maken.
        Een 4 cilinder zal uiteraard ook zeer vlot gaan, maar omdat je anders gewoon bent, zal je nu eenmaal wel het verschil in loopcultuur merken. Vraag is dus hoeveel belang je daar persoonlijk aan hecht en hoe storend je dit al dan niet zal ervaren, en uiteindelijk ken jij jezelf het beste.

        Comment


        • #5
          Neem maar een 4 cylinder, die blijkt meer dan genoeg om vlot door het verkeer te bewegen en nog lekker eco ook!
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #6
            Beiden rijden goed. Koop degene die u het meeste waar voor uw geld geeft.

            Als het automaten zijn mist ge niks met een 4-cilinder in plaats van een 6-cilinder.

            Mijn dagelijks vervoer is van 6 naar 5 naar 4 gegaan. En ik mis juist niks. Ik zou een 3 cilinder ook nog wel willen. Maakt mij niks uit. Het is en blijft een diesel en zolang mijn kar comfortabel rijdt is het goed. Wilt ge echt eens iets speciaal? Koop een 6 of 8 cilinder naft.
            Last edited by orange; 11/06/2016, 16:26.

            Comment


            • #7
              de 6-cil natuurlijk!

              Comment


              • #8
                Wie wilt er nu een 4 cilinder bmw diesel buiten mannen als jakkel.

                Comment


                • #9
                  Ik heb nu de 520d F10 en ik mis wel de sound van mijn E39 525d. Maar de actuele 520d is echt wel meer dan vlot genoeg qua rijden.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

                  BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017


                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Ik heb nu de 520d F10 en ik mis wel de sound van mijn E39 525d. Maar de actuele 520d is echt wel meer dan vlot genoeg qua rijden.
                    Beter een echte 520d dan een ingebeelde 430d.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                      Inderdaad, zal niet lang duren voor het hier weer een flamewar wordt tussen eco mannen en dikke motor mannen.
                      Das gemakkelijk spreken zo, mister 5-cilinders!

                      Comment


                      • #12
                        6 cilinder ; rij zelf sinds 1992 met BMW 6 cilinders ... ik zeg niet dat die 520d slecht zijn, maar eens die 6 cilinder gewoon ... Vandaag nog laatste test gelezen van Porsche 718 Cayman ... nu dus met 4 cilinders en reporter vindt de sound toch maar niets hoor ... "duidelijk gemis ..." ; nochtans zal die downsizing verder gezet worden en bij de volgende generatie nieuwe 3 reeks alleen nog 6 cilinders vanaf minstens 280 pk ... Maar zolang je het kan en wil betalen en vermits sinds 2004 bijna 500.000 km afgelegd met een E60 en 530d zou ik weer voor een 530d gaan ; rij momenteel met een E61 525d LCI 6 cilinder ;

                        Comment


                        • #13
                          Voor mij zou het omslagpunt op 30.000km liggen. Doe je meer dan 30.000km, dan de 6 cil, doe je er minder dan 30.000, dan zou ik voor de 4cil gaan.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #14
                            Zal na aankoop van nieuwe vijf mijn 4de BMW zijn. Ben zeer tevreden over het werk. Inmiddels al voldoende gespaard om een nieuwe 5 te kopen en de hypotheek loopt op haar einde dus al bij al ça va . 't Is natuurlijk altijd als er een nieuwe 5 uitkomt, hoe duurder het 6-cilinder model wordt en dat geldt eigenlijk voor elke BMW.
                            Last edited by ; 11/06/2016, 22:24.

                            Comment


                            • #15
                              Ik ken 2 personen die niet tevreden waren over de 525D, terwijl ik niemand ken die ontevreden is over de 520D of de 530D.
                              Ik denk dat het komt omdat men van een 525D meer verwacht dan hij kan geven; de 520D of 530D voldoen blijkbaar beter aan de verwachtingen.

                              Ik zou dus eerder kiezen tussen de 520D of de 530D.
                              Last edited by charlesvdw; 11/06/2016, 23:09.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                              Comment


                              • #16
                                Zescilinder. Waarom? Omdat het kan.

                                Comment


                                • #17
                                  ik zal nooit weten hoe de vierer voelt en ik vind het jammer, omdat het kon

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tut tut, gij had het geduld niet om te wachten tot er een viercilinder zich aanbood.

                                    Comment


                                    • #19
                                      zo heel af en toe ga ik nog eens kijken, maar heel weinig aanbod en behalve de taxi die toen de start van alles was nooit de combinatie distronic-gekoelde zetels (in be)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Zonder twijfel een 6 cilinder ! Zelfs al zou een 6 cilinder maar gelijke prestaties leveren als een 4 cilinder dan zou ik nog voor een 6 kiezen… Eens je die eenmaal gewoon bent is er niet zo makkelijk een weg terug volgens mij…
                                        Zeker als je ook veel km’s doet denk ik dat je met een 6 cilinder beter af bent , het (bij mij toch ) minieme meerverbruik en de hogere aanschafkost heb ik daar ruimschoots voor over, m’n volgende binnen een jaar of 3 zal zo goed als zeker terug eentje zijn , misschien een van de laatste maar zo lang het nog enigsinds kan zeker en vast.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X