Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies nieuwe wagen of scooter bij kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies nieuwe wagen of scooter bij kopen

Hoi,

Ik heb een Ford Focus 2, 11jaar oud met 127.000 km op de teller. Nu waar het over gaat is, ik ben steeds met de fiets naar het werk gereden aangezien dit 2km rijden is. Nu gaat het fabriek verhuizen en dan zou ik elke dag 17km moeten afleggen en met de fiets zie ik dat niet echt zitten. Nu mijn wagen is 11jaar oud, ik ga niet zeggen dat die versleten is maar om er elke dag op te rekenen weet ik niet goed wat te doen.

1) Wagen gewoon behouden, en hopen dat ik er niet veel pech mee heb.

2) Verkopen, en een nieuwe.

3) Een nieuwe scooter bij kopen om naar het werk te rijden.

Ik ben vorige week nog gaan kijken voor een scooter, en voor 2600 euro ben ik gesteld + hier kan ik nog de kilometers van inbrengen voor de belastingen aangezien ik deze gebruik voor naar het werk te rijden.
    Last edited by ; 13/06/2016, 19:26.

scooter is te goedkoop om boven je forfait te zitten, een dure moto niet, die betaalt zichzelf terug

als je een elec fiets koopt, krijg je per dag 34*22 cent, das 150 netto op de maand extra
    Last edited by bobo; 13/06/2016, 19:26.

Comment

Wat bedoel je daar juist mee bobo? Te goedkoop om boven je forfait te zitten? Ik zou de scooter eventueel ook nog gebruiken voor rond de kerktoren te rijden.

Comment

Die Ford gaat dat heus wel kunnen (oké, 't blijft een Ford Maar er rijden er nog genoeg rond.) Zo'n jong beestje.

Ik rij elke dag 100 woon-werk km (50km heen, 50km terug) met m'n 30 jaar oude Benz (een benzine dan nog). Dus per week zo'n 500-700km afhankelijk van hoeveel km's ik in het weekend nog doe (en je zit sneller aan 100 km dan je denkt).

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

iedereen krijgt een forfetair bedrag dat je aftrekt van je inkomen waarop je dus niet belast wordt
          ik ken je inkomen niet...maar hier valt het (moeilijk) te bereken

U hebt automatisch recht op het wettelijk forfait voor uw persoonlijke verplaatsingskosten (woon-werk). Dat forfait berekenen we volgens uw belastbare inkomsten. We trekken het automatisch af bij de berekening van uw belastingen.

er zal vast een tool zijn die je gelijk een antwoord geeft

je kunt niet zomaar je km's woon-werk inbrengen, de afstand 17 km a 0.15 cent/km is te kort om boven het forfait te komen, zeker met een scooter van 2600
          als je een dure moto koopt, én die enkel gebruikt (of heel erg miniem prive) voor woon-werk, zit je wel boven dat forfetair bedrag (je mag àlle kosten inbrengen, verz, banden helm, onderhoud, benzine etc...idem overigens als je een lichte vrachtauto koopt)

een electrisch fiets un je ook prive gebruiken hier speelt dat geen rol overheid betaalt je 22 cent per km woon-werk netto uit...om de files te verminderen
          Last edited by bobo; 13/06/2016, 20:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Die Ford gaat dat heus wel kunnen (oké, 't blijft een Ford Maar er rijden er nog genoeg rond.) Zo'n jong beestje.

Ik rij elke dag 100 woon-werk km (50km heen, 50km terug) met m'n 30 jaar oude Benz (een benzine dan nog). Dus per week zo'n 500-700km afhankelijk van hoeveel km's ik in het weekend nog doe (en je zit sneller aan 100 km dan je denkt).

ian kan goe zijn dat jij je beroepskosten wél kan inbrengen...aan 15 cent per km omdat het een personenwagen is

Comment

ik ben niet zo goed in dingen neertypen, hier heb je een voorbeeld

voor een lichte vracht particulier is het idem !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten

100*200 dagen = 20000*.15=3000

kan zijn ian dat het je netto tot 200 jaarlijks opbrengt !

Comment

Als je het zou zien zitten, kan je natuurlijk wel fietsen.
                  Ik doe 2-3x per week 40 km woon-werk. Dat levert me over een jaar gezien toch 600 euro op. En wij krijgen maar 15c/km.

Een Focus van 11 jaar oud met 130km lijkt me trouwens ongeveer halfweg z'n leven
                  Last edited by Hayes; 13/06/2016, 21:00.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

die .22/km met de fiets krijg je gewoon per dag...er is geen minimum

Comment

En belastingsvrij
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

je moet maar eens een makkelijkere manier vinden om zo'n opslag te krijgen !

Comment

Working...
                        X