Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oude electro wagen of hybride gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Veel van die elektrische pionier-auto's zijn in gebruik (geweest) van openbare besturen of op privé-terreinen (en dus nooit ingeschreven - Centerparcs heeft een sinds jaar en dag elektrische camionetjes)
    In GB rijden veel elektrische melkboerautos rond (om s morgens de mensen niet wakker te maken)
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #22
      die peugeots 106 zijn precies genoeg te vinden (al 3 gevonden en eentje die me werd aangeboden, helaas allemaal heel ver weg).
      momenteel ook de piste nog aan het bekijken voor een prius die in NL staan.

      is daar een beetje normaa electrisch mee te rijden, of is dat eerder geschikt als hulp bij de verbrandingsmotor (nog nooit met prius gereden, dus ken er niks van)

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
        die peugeots 106 zijn precies genoeg te vinden (al 3 gevonden en eentje die me werd aangeboden, helaas allemaal heel ver weg).
        momenteel ook de piste nog aan het bekijken voor een prius die in NL staan.

        is daar een beetje normaa electrisch mee te rijden, of is dat eerder geschikt als hulp bij de verbrandingsmotor (nog nooit met prius gereden, dus ken er niks van)
        Ooit eens een Prius als taxi gehad en de benzinemotor sprong toch snel bij vond ik. Niet echt geschikt om volledig elektrisch te rijden.

        Ik weet niet wat het u mag kosten maar zo'n recente elektrische Renault kost eigenlijk niet zo gek veel vind ik:

        Hier vind je een tweedehands Renault Fluence Z.E. die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt



        Voordeel is dat het nog een redelijke actieradius heeft +- 100km. Nadeel is dat je €80/maand betaalt voor de batterijen te huren. Als je niet veel rijdt, kost een tankbeurt voor een benzine/diesel per maand niet meer.

        Comment


        • #24
          Je hebt plug-in Prii, en gewone Prii. De eerste zijn veel recenter, maar hebben een langere range. De gewone Prius gebruikt de elektro-motor eerder als bijstand, en bij het weg rijden, en heeft een uiterst beperkte elektrische actieradius.
          Ik ken iemand met een Prius, en die verbruikt merkelijk meer dan een vergelijkbare doorsnee diesel.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

          Comment


          • #25
            heb van die NL'er idd te horen gekregen dat die electrische ondersteuning geeft bij de brandstofmotor. enkel eens op snelheid en de ideale baan, kan zo een prius zijn hoofdmotor uitschakelen en de snelheid aanhouden zuiver electrisch. dat wil ik dus niet. ik wil electrische kunnen vertrekken en blijven rijden.
            prius eerste generatie valt dus al af.
            verbruik boeit ons niet echt, het probleem zit hem eerder in de 'veel te korte' ritten. dodelijk voor een dieselmotor, ook niet gezond voor een benzinemotor, en door de beperkte afstand is dat ideaal voor een electrische wagen. in mijn situatie zou ik al 5jaar zuiver electrisch kunnen rijden, alleen zijn er 2problemen
            1) de aankoop van een electrische wagen is gewoon veel te hoog (voor wat je er uiteindelijk maar mee kan, moet ik eens iets gaan halen in hasselt, kan het al niet met de electro wagen) + vaak huur van de accu
            2) ze maken zulke lelijke gedrochten.

            zo een golf 2 of golf 3 city stromer is ideaal voor mij. dus nu lijkt zo een peugeot 106 of citroen saxo elektrique me eigenlijk perfect. compacte auto (voor de vrouw is het ideaal om de dochter mee naar school te brengen), opladen via het stopcontact thuis. alleen heb ik het niet voor franse merken. maarja, als 'testfase' voor dat electrisch gebeuren kan het wel.
            we gaan zowieso 2 autos blijven behouden. 1zuivere electrische voor de super korte ritjes, en 1 grotere gezinswagen voor de langere uitstapjes (nu zijn dat 2 diesels die op de oprit staan. de ene doet ritjes voor totaal 20-30km/dag, de andere doet af en toe ritjes van 2x30km/dag. soms rijd die maar 2-3 keer op een maand)

            1 auto zoals een prius voor de combinatie ritten is niet handig, als ik de auto dan mee heb naar het werk, kan de vrouw nergens heen en de dochter niet naar school. ik wil al jaren mijn oldtimer escort ombouwen naar electrisch en daily inschrijven. maar administratief lijkt het niet te lukken in belgie.

            @cmon, nieuwe of althans zo een jonge auto kopen zit er niet in. hebben dit jaar al 4500€ uitgegeven aan de benz, en daar komt nu alweer een 2de ronde aan (herstellingen, keuring, tax, verzekering, hup, weer 2K armer). had ik geweten wat die ging kosten, had veel eerder zo een prius voor de vrouw gekocht. vandaar mijn overtuiging om voor een 2K iets electrisch te voorzien (belastingsvoordeel, amper verbruik en de 'drinkende' benz buiten)

            Comment


            • #26
              ja fcapri dat had je nu toch kunnen denken dat die oude Benz een money pit ging zijn, dat type staat ervoor gekend, dat is een miskoop van jewelste geweest

              Comment


              • #27
                hoe zou ik dat moeten weten, ik heb nog nooit een benz gehad en volg geen autos jonger dan 1990. mijn vrouw wou een grotere auto met achterdeuren voor de dochter met automaat, airco, gps,... heb een tijdje gezocht achter een focus van 1999 maar zijn moeilijk te vinden in automaat, en bij mercedes vond je er met hopen. ik wist wel dat die duurder ging zijn dan mijn golfke (zowieso is ELKE auto duurder dan het golfke), maar zo erg... moet nu waarschijnlijk 2 koplampen vervangen, een hoop roest weer bijwerken (dat houd echt niet op), en sinds deze week is er soms gedreun te horen als je optrekt. motor en bak rubbers zijn allemaal dit jaar al vervangen, ik vermoed dat de uitlaat nu kabaal maakt. t was de eerste benz, en waarschijnlijk de laatste.
                nogthans dat mijn ouders thuis altijd mercedes hebben gehad (verscheidene W123's en ook de voorlopers ervan).

                ik wil niet meer investeren in een dure benzine/diesel auto want op lange termijn wordt dat toch niks (kilometerheffing, lage-emissie-zones, ...). en ik wil eens gaan spelen met electrisch rijden, ombouwen, tunen... zien wat er allemaal mogelijk is

                Comment


                • #28
                  Zoals bij elk merk zullen er slechtere reeksen zijn. Zelf bij Porsche destijds met de 996 en hun plofmotoren.

                  Mijn vader heeft het grootste deel van zijn leven met Benz gereden en blijft er fan van. Momenteel heeft hij er eens geen, maar als kind zag ik ze aan de lopende band. Enkele Bar 8's, ne 280SE, 300E, slk en clk. Hij heeft de slk nog staan, maar staat al jaren stil. Die heeft op zich altijd zeer weinig problemen ermee gehad.

                  Maar ge kunt met elke auto pech hebben. Mijne DS5 is in december nieuw afgehaald en heb er al ne keer of 10 mee in de garage gestaan. Om ziek van te worden.

                  Comment


                  • #29
                    gewoon een ramp van een auto. ALLEMAAL die W203's roesten dat het niet normaal is. wielranden achter, wielranden voor, onder de rubbers van de deuren. zelf bij mensen die beweren een keiharde te hebben, duw ik de rubber omhoog en zag je blazen. niks aan te doen gewoon. (mijn golf is dubbel zo oud, roestblazen schuur ik af en laat ik zo. roest amper verder in open lucht. als ik dat met de benz doe, dan is de plaat ook ineens weg)
                    die motoren zijn dan ook al zo erg, plastic inlaatstuk, plastic swirl flaps... die breken af, slijten door, motortje gaat in kortsluiting... en dan gaat de auto in noodloop. 800€ voor het inlaatstuk, 250€ voor het motortje, 600€ werkuren en dan zit je ineens 1700€ verder voor iets dat ooit weer kapot gaat. ik heb het inlaatstuk gedemonteerd, alle kleppen kapot geslagen, gaten gedicht met 4bouten en die met een strip aan elkaar gelast zodat ze niet meer lostrillen.
                    verwarming die niet werkt, is de thermostaat. bij gewone autos haal je die open, thermostaat binnenin vervangen voor een 5-30€ en gedaan. bij die W203's is de thermostaat 1 groot ding inclusief de gehele behuizing en kost 150€.
                    dan nog wat ophangrubbers laten vervangen, automaatbakolie en filter laten vervangen (zelf het oliepeil checken van de bak MOET in de garage. je krijgt de dop er zonder speciale sleutel niet af, en zonder meetstok kan je ook niks meten. hupla, daar gaan de kosten weer. voor t minste moet die aan de computer en de kosten lopen snel op dan. deursloten die spontaan gaan stuitteren (veertje stuk), en de kosten lopen weeral op.

                    wij hebben thuis jaren W123's afgebeuld zonder dat er iets aan kwam. beestig goeie motoren, goeie kassen, oerdegelijk. een W203 daarentegen is net het omgekeerde. rotte kassen, slechte mechaniek...

                    zo snel mogelijk dat ding buiten en andere auto voor de deur.

                    Comment


                    • #30
                      Vlg mij mag je voor je kmstand bij deze auto een 1 zetten, alleen al de automaat op dag 1 je hem (en tijdens proefrit) had is niet normaal

                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                      Last edited by bobo; 16/06/2016, 19:59.

                      Comment


                      • #31
                        opel ampera/chevrolet volt zou ook optie kunnen zijn, maar die gaan nu nog voor minstens 18k. Daar kan je in principe 70km electrisch mee rijden. Helaas wordt die door de belgische wetgever niet als full electric aanzien omdat de motor in heel beperkte gevallen toch tussenbeide komt bij de rechtstreekse aandrijving.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #32
                          Dacht nochtans dat sommigen hier je gewaarschuwd hadden om geen W203 pre-fl te kopen. Beter toch een W124 gekocht he. Uw vrouw ging er wel aan gehecht raken, en jij ging niet zoveel miserie gehad hebben.


                          En de Golf Mk2? Het plan om die voor eeuwig op de kleine nrplaat bij te houden opgeborgen?

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • #33
                            de golf wordt oud hé, en als ze die km heffing gaan doorvoeren, ga ik de volle pot betalen met die euro 0.
                            t is ook zonde om die hele dage op de oprit te laten staan, en dan eens voor een ritje van 5km buiten te halen. op deze manier geraak ik op geen 100jaar aan 1 000 000km.

                            in 1e fase gaat de benz buiten en komt er iets electrisch in de plaats, in fase 2 gaat de golf als grote reis-gezinswagen misschien vervangen worden. we zien we. ik kan moeilijk 3 autos op de oprit houden hé. de vrouw wil nu totaal geen benz meer.

                            volt en ampera had ik ook al bekeken, maar die zijn niet 'electrisch' volgens de overheid omdat er een benzinemotor in zit die de hoofdstroom levert voor de electromotoren. beetje zoals in een trein. een dikke diesel die energie genereerd en electrisch aandrijven van de wielen. alleen hebben die autos een compacte buffer accu
                            Last edited by andydv; 16/06/2016, 19:58.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                              de golf wordt oud hé, en als ze die km heffing gaan doorvoeren, ga ik de volle pot betalen met die euro 0.
                              t is ook zonde om die hele dage op de oprit te laten staan, en dan eens voor een ritje van 5km buiten te halen. op deze manier geraak ik op geen 100jaar aan 1 000 000km.
                              Zo ver zijn we nog niet he.

                              Hij staat nu toch ook al hele dagen op die oprit?

                              Meer meetings doen.

                              E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.
                              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                              Comment


                              • #35
                                Heeft geen dak, maar mss wel interessant:


                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • #36
                                  dat is niks als gezinswagen hé. wil een normaal uitziende auto.

                                  genre peugeot 106 electrique


                                  citroen saxo


                                  renault clio



                                  wel straf dat de fransen blijkbaar goed vertegenwoordigd zijn in 100% zuiver electrische wagens, terwijl de duitser amper iets hebben
                                  Last edited by andydv; 17/06/2016, 21:14.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Wil je een goeie Benz, koop dan een W124.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik wist niet dat dat toen al bestond, knap. Serieuze range ook nog eigenlijk.
                                      Ga je dat ingeschreven krijgen als dat hier nooit verkocht is, allicht wel met hulp van de invoerder?

                                      Comment


                                      • #39
                                        voertuigen in buitenland ingeschreven moeten ze hier ook aanvaarden hé. die dingen rijden rond in frankrijk en duitsland. moet hier ook wel lukken dan.

                                        ook geschrokken dat die al bestond. eenvoud tot en met, geen luxe. accupack naar deze eeuw brengen en volgens mij heb je dan een goeie electrische wagen voor weinig geld (hetgeen ik wou bereiken met de escort).

                                        ook berlingos en partners hebben die destijds electrisch geleverd. en die zijn er wel in belgie (meestal kreeg OCMW of dergelijke openbare dienst zo eentje en werden ze nooit gebruikt). k zou er zo graag ene vinden hier

                                        Comment


                                        • #40
                                          Andy,

                                          Heb je deze al opgemerkt is wel een 3 deur versie en ook van franse afkomst:

                                          De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.


                                          groeten
                                          Bruno

                                          Comment

                                          Working...
                                          X