Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehands NL -> BE

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2dehands NL -> BE

Wij hebben ons net een oude wagen gekocht van een Nederlander. Eigenlijk willen we de wagen nog niet meteen inschrijven. Er moeten nog wat zaken aan gebeuren zoals: remmen, uitlaat, softtop

Bovendien willen we de wagen enkel rijden bij goed en droog weer. De auto staat op NL kenteken plaat, wat kunnen we doen om de wagen hier te krijgen?

Ik had begrepen samen met de vorige eigenaar naar een rdw station gaan, en dan? Eventueel tijdelijke kenteken platen vragen of trailer?

Moet er in BE iets gebeuren na de aankoop als we nog niet van plan zijn te rijden?

Mvg,

Exportkenteken en verzekering voor 2 weken kan men regelen bij bv. een GWK kantoor, meestal in de stations van de steden. De auto moet dan wel nog een geldige APK hebben in Nederland. Bij RDW kan men wel afmelden voor export, maar daar kan men voor zover ik weet geen verzekering regelen. Bij een GWK kantoor kan men alles regelen, zowel afmelden, exportkentekens en tijdelijke verzekering (kost een 250 EUR in totaal, website eens checken, tarieven staan er op).

In Belgie moet men vervolgens langs de douane gaan met de Nederlandse documenten en aankoopcontract (best ook met kilometerstand en VIN), in principe binnen de 3 maanden , daar krijgt men een aanvraag tot inschrijving waarmee men kan gaan keuren. Onmiddelijk keuren en inschrijven is niet echt verplicht, al is het niet uitgesloten dat men hieromtrent vragen krijgt, is het een oldtimer gaat het niet over veel BIV, dan zal men wellicht geen vragen krijgen, is het een youngtimer met een dikke motor, misschien wel, ik weet het niet, er doen verhalen de ronde maar zelf niet ondervonden en ik kan ze ook niet bevestigen of ontkennen.

Comment

Hartelijk dank!

Dus best gewoon naar een GWK kantoor ipv RDW. Ik had ze gebeld en ze kunnen idd geen verzekering regelen.

Dan naar huis rijden en direct de douane passeren. Daar krijg ik een aanvraag voor inschrijving om te keuren.

't Gaat over een youngtimer met 1.6je.

Comment

Als het nog geen oldtimer is, moet je wel eerst een gelijkvormigheidsattest hebben alvorens te kunnen keuren. Bij sommige merken kan dat even duren, checken met de importeur, heb zelf alleen ervaring met Mercedes Benz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
          Als het nog geen oldtimer is, moet je wel eerst een gelijkvormigheidsattest hebben alvorens te kunnen keuren. Bij sommige merken kan dat even duren, checken met de importeur, heb zelf alleen ervaring met Mercedes Benz.
          Een geluk dat je het zegt. Was ik compleet vergeten.

Comment

Het is te zien hoe oud de youngtimer is, nogal een rekbaar begrip, als er een COC is, kan dat ook bij het GWK https://www.gwktravelex.nl/overige-d...sgegevens-auto

Is hem ergens van 1992-1998 dan zal het hier moeten gebeuren

Comment

't Een MX-5je van 1996. Makkelijk dat je dat in NL zo kan regelen. Kost wel wat maar dat hoort erbij zeker?
              Als tax en belastingslaven zijn we dat gewoon dat je uitgemolken wordt.

Comment

1996 dat is dus bij Mazda in Belgie, best al eens nahoren.

Comment

Hartelijk dank voor de uitgebreide info, Rambler. Dit helpt ons enorm vooruit.

Comment

Volgens mij is een gelijkvormigheidsattest niet meer nodig, als de auto ingeschreven is geweest in een ander Europees land.

Details weet ik niet juist, ik weet wel dat ik 240€ heb betaald voor het gelijkvormigheidsattest van mijn mx5 en dat ik dit in principe niet nodig had zeiden ze op de keuring...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
                    Mazda MX-5 NA
                    Saab 9-3 TTID Aero

Comment

Zou interessant zijn.

Comment

Gelijkvormigheidsattest is nog nodig, dus nu maar hopen dat ze je hier willen verder helpen.

Comment

Voor je gva kan je gewoon naar een Mazda garage gaan, zij noteren de gegevens en vragen dit aan bij de invoerder.
                          Je moet hiervoor een dag of 10 wachten.

Comment

ik heb ook geen gva, staat op keuringsformulier vermeldt

Comment

Da's mooi, maar jouw auto is dan ook niet van 1996 hé.

Comment

Just

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Working...
                                X