Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zeer nare ervaring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

man toch, die reactie van de verkoper vind ik 100% normaal.

Bij mij zou je juist hetzelfde voorhebben, zolang er geen deftig voorschot/volledig betaald is, is iets NIET verkocht. ik zit al te lang in de verkoop (zeker via internet).
    Mocht iedereen die tegen mijn zegt, verkocht ook het achteraf effectief kopen, ik was al lang rijk.
    Een woord is jammer genoeg de dag van vandaag niks waard. ( wat ik ook erg vind)

de eerste die voor uw neus staat met geld = verkocht, en als jij er niet optijd kan geraken , is uw probleem, ofwel betalen zonder te zien en de gok nemen als koper.

Wat als jij bij de verkoper ter plaatse u bedenkt, dan blijft hij er nog mee zitten, terwijl de eerste koper daar met het geld stond.

persoonlijk vind ik dat kopers tegenwoordig veel noten op hun zang hebben.

Comment

t' is zo helder als pompwater...wie eerst betaalt eerst maalt bij mij. Ben in het verleden al teveel bij mijn pietje genomen door loze mondelinge beloftes van zogenaamde kopers.

Comment

'T is allemaal makkelijk gezegd he, 'verkoper heeft het recht, etc'. Maar stel, je hebt je zinnen volledig gezet op een auto, je zegt tegen de verkoper dat je hem 100% zeker neemt en toch verkoopt hij hem onder je neus door. Zouden we niet allemaal in ons gat gebeten zijn? Ik kan de reactie van TS heel goed begrijpen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de verkoper (zonder bewijs van kopen) uiteindelijk nog steeds mag doen wat hij wil en dat ze idd heel vaak te maken hebben met mensen die hun beloften niet nakomen...
        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Ik heb al een massa aan allerhande dingen verkocht op het net. Die eerst hier is mag het kopen en meenemen. Zo simpel is dat. Er lopen genoeg fantasten rond die beweren centen te hebben, maar als 't zo ver is uiteindelijk niks hebben.

Comment

Kijk he, ik had mijn woord gegeven en gezegd dat ik hem ging kopen, had gezegd stuur me de rekening maar door.
            Maar aangezien ik na een half uur wachten op zijn rekening nummer niets gehoord had, heb ik terug gebeld.

Denk eerlijk gezegd niet dat je deze situatie kan vergelijken met de situatie van kopers die zeggen te kopen en uiteindelijk niet komen opdagen.
            Ik begrijp het wel dat hij kiest voor zijn geld, maar ik vind dat we als consument toch ook nog rechten hebben.
            Verkocht is verkocht, of dat geld al binnen is maakt geen bal uit.Dus volgende keer pak ik het anders aan.
            Sowieso post ik morgen wat we hier tegen kunnen doen, want ik denk dat op deze al veel mensen gepakt zijn.
            Ook omgekeerd, dus ik vraag het voor beide partijen.

Comment

Kan je niks tegen.
              Tot een jaar of 5 geleden zou ik je gelijk geven. Nu heb ik wel begrip voor je teleurstelling, maar ik ben, als verkoper, al zo vaak in het zak gezet door kopers die zogezegd zeker komen en kopen, waardoor ik andere potentiële kopers afzeg, dat ik tegenwoordig ook van mijn hart een steen maak en verkoop aan de eerste die betaalt. Het gaat dan wel meestal om kleinere dingetjes, maar het zijn de rotte appels doe de hele mand hebben verpest bij mij. Je gaat hier echt niks aan kunnen veranderen.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Wie eerst geld neertelt is de koper, de rest is blabla ... internet is prachtig omwille van zijn talloze advertentiesites en de respectievelijke mogelijkheden die ze bieden, maar hoe lager de vraagprijs des te meer marginalen met bijhorend gezwets er helaas op afkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                  Kan je niks tegen.
                  Tot een jaar of 5 geleden zou ik je gelijk geven. Nu heb ik wel begrip voor je teleurstelling, maar ik ben, als verkoper, al zo vaak in het zak gezet door kopers die zogezegd zeker komen en kopen, waardoor ik andere potentiële kopers afzeg, dat ik tegenwoordig ook van mijn hart een steen maak en verkoop aan de eerste die betaalt. Het gaat dan wel meestal om kleinere dingetjes, maar het zijn de rotte appels doe de hele mand hebben verpest bij mij. Je gaat hier echt niks aan kunnen veranderen.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                  Ik begrijp het volledig. Maar er zijn gerust nog kopers die plichten nakomen. Jammer dat sommigen onder ons de beloftes breken.
                  Sowieso zal ik me heel goed wapenen, want dit laat ik geen tweede keer gebeuren.
                  Het feit dat die man niet eens meer reageert op mijn mail, is nog maar eens bewijs over het feit hoe laf hij is.

Mijn probleem is duidelijk de bewijslast, dus iedereen die niet in 't zak gezet wilt worden door verkopers, neem gesprekken op.
                  Dit mag en is dus zeker niet verboden. Gesprekken waar jezelf aan deelneemt mag men opnemen.
                  Als je van plan bent om met de bewijzen verder te gaan, dan is het de rechter die beslist of hij dit als bewijs aanvaard.
                  En stuur onmiddellijk na de mondelinge overeenkomst een mail (schriftelijk bewijs).

Deze twee bewijsmiddelen kunnen voldoende helpen in zulke zaken. Maar 't is de rechter die beslist wat er gebeurd.

Dit geldt voor beide partijen: zowel diegene die koopt, maar ook verkoopt. Dus denk niet dat ik het opneem voor alleen kopers.
                  Ik zou er ook niet mee opgezet zijn dat iemand iets koopt maar daarna niets meer van zich laat horen. Dus ik begrijp dat verkopers kiezen voor de snelste weg, cash.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Wie eerst geld neertelt is de koper, de rest is blabla ... internet is prachtig omwille van zijn talloze advertentiesites en de respectievelijke mogelijkheden die ze bieden, maar hoe lager de vraagprijs des te meer marginalen met bijhorend gezwets er helaas op afkomen.
                    En? Dus wanneer iemand een kans ziet en deze kans neemt, maar als die voor zijn neus wordt ontnomen, is ie marginaal of wat??

Comment

Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

Comment

Potentiële geïnteresseerde kopers van tweedehandswagens zijn notoir onbetrouwbaar. Dat het dan niet lukt om er (tijdig) te geraken gebeurt ook niet zelden.

Jij bent er niet tijdig geraakt omwille van dat wielerevenement of je bent niet vertrokken?
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                          Das toch wat ik aflees uit u woorden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            Potentiële geïnteresseerde kopers van tweedehandswagens zijn notoir onbetrouwbaar. Dat het dan niet lukt om er (tijdig) te geraken gebeurt ook niet zelden.

Jij bent er niet tijdig geraakt omwille van dat wielerevenement of je bent niet vertrokken?
                            Ik stond stil in een evenement, het geld had ik al cash. Maar aangezien het onmogelijk was tijdig mijn stad uit te geraken, heb ik hem terug gecontacteerd.
                            Hij vroeg me nog, hoelang het zou duren om geld naar NL over te schrijven vooraleer het op zijn rekening staat.
                            De plaats van de advertentie was Noord Holland, dus wel een hele poos van hier.

Maar herinner me nog dat ik vroeger fotografie workshops volgde in Bleiswijk, net boven R'dam. Een keer ben ik er ook niet op tijd geraakt en daardoor
                            2u gemist door een ongeval in A'werpen. Maar ben ook eerlijk geweest en de volledige cursus betaald.

Gelukkig lees ik nu dat geld overmaken in de nabije toekomst in realtime kan.

Comment

Ik snap het nut niet van blijven doordrammen . Je bent u geld niet kwijt en je zult waarschijnlijk een ander vinden . De mentaliteit is veranderd sinds zoekertjes sites zoals kapaza en 2dehands populair zijn geworden doet 90 procent van de mensen niets anders als funbieden en fun afspraken maken . De verkoper heeft gelijk en jij niet .
                              Als er iets op papier stond had jij gelijk .

Topic closed

Comment

Ook al gedaan....3met interesse welja ik heb het in mijn handen en rij met de auto weg simpel.
                                Er zijn er veel die komen kijken en niet meer...
                                Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Ik snap het nut niet van blijven doordrammen . Je bent u geld niet kwijt en je zult waarschijnlijk een ander vinden . De mentaliteit is veranderd sinds zoekertjes sites zoals kapaza en 2dehands populair zijn geworden doet 90 procent van de mensen niets anders als funbieden en fun afspraken maken . De verkoper heeft gelijk en jij niet .
                                  Als er iets op papier stond had jij gelijk .

Topic closed
                                  Just, heel just...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                    Ook al gedaan....3met interesse welja ik heb het in mijn handen en rij met de auto weg simpel.
                                    Er zijn er veel die komen kijken en niet meer...
                                    ook al meegemaakt. kom je daar toe, was er ook iemand anders. had de verkoper alle geintresseerden op hetzelfde moment laten komen. we mochten tegen elkaar opbieden dan. doe ik niet aan mee en ben vertrokken. geen idee of de andere hem gekocht heeft, ik hoop van niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quercus Bekijk Berichten
                                      Ik zag een advertentie op het web, direct gebeld.
                                      Met verkoper afgesproken dat ik zou snel mogelijk afkwam.
                                      In onze stad gelijkertijd een wielerwedstrijd (Halle Ingooigem).
                                      Alle verkeer zat vast en vertelde hem dat ik niet op tijd kon zijn.

Dus vertelde me wat meer over de wagen, ik zei ok: "U mag de betaalgegevens doorsturen. Verkoper wou nog een filmpje bijvoegen via mail. Die mail zou ik binnen het halfuurtje mogen verwachten. Na 40 minuten zelf contact opgenomen om de verkoper te horen zeggen: Sorry verkocht, iemand met cash geld heeft hem direct betaald.

Wtf, zijn er dan geen mondelinge overeenkomsten meer geldig ofwat?
                                      Dit vind ik echt smerig van die verkoper, "'k heb er maar eentje" was zijn antwoord. Man als die zo altijd te werk gaan, dan was dit geen betrouwbare verkoper.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                      ook al meegemaakt. kom je daar toe, was er ook iemand anders. had de verkoper alle geintresseerden op hetzelfde moment laten komen. we mochten tegen elkaar opbieden dan. doe ik niet aan mee en ben vertrokken. geen idee of de andere hem gekocht heeft, ik hoop van niet
                                      Dat is nu net hoe ik zou reageren tegen de verkoper toen hij mij zou zeggen "sorry verkocht......"
                                      Ik had geantwoord dat ik de wagen zeker wou, en er desnoods een hoger bedrag voor had gegeven, indien hij ons liet bieden tegen elkaar.....
                                      Wedden dat de verkoper een nachtje niet goed zou slapen

Comment

Vandaag bij de advocaat geweest.

In de eerste plaats zeker niet voor die gemiste aankoop, maar om andere reden.

Toch op het einde gevraagd hoe het zit met wat ik heb voorgehad.

Wat betreft de koper:

Wanneer je aan aanbieding of een advertentie ziet die je interessant vind, en dus het risico neemt om te kopen op afstand, dan volstaat het om de verkoper te contacteren en te zeggen dat je dat aangeboden goed wilt kopen. Zeker en vast niet vergeten te vragen naar zijn gegevens (e-mail en betalingsgegevens). Bij het contact stel je dus dat je akkoord bent met het aangeboden goed voor de prijs dat het geafficheerd staat en de staat waarin het zich bevind. Dit is het einde van het mondelinge akkoord. Nu dien je direct een mail te versturen met bovenstaande tekst.

Die mail is een schriftelijk bewijs en is eveneens zoals een mondeling akkoord, sluitend. Maar, schriftelijk bewijs is veel krachtiger dan het mondelinge akkoord dat je eigenlijk amper kan bewijzen, tenzij je het gesprek opneemt. Opnemen van gesprekken mag wanneer het een gesprek is tussen twee personen en waar je zelf deel van uit maakt.
                                        Dus met die mail heb je een bewijs. Komt de verkoper toch nog af met een nieuwe koper dan is dat een derde persoon. Jij hebt een akkoord met de koper, voor de aankoop van het goed, voor de vooropgestelde prijs en de staat waarin het zich bevind. Dus wanneer de verkoper dan met die derde persoon in zee blijkt te gaan. Dan wordt je benadeeld
                                        want jij had het akkoord met de verkoper en niet die derde.

Als de verkoper niet kan bewijzen dat de derde persoon eerder was dan jij, dan dient hij bij een procedure ofwel, het bedrag van de aangeboden goederen te betalen aan de benadeelde, ofwel iets aanbieden dat gelijkwaardig is aan wat er eerst werd verkocht,ofwel een schadevergoeding waar beide partijen mee akkoord zijn.

Natuurlijk valt het altijd te overwegen of het goed het waard is om die procedure te starten, maar voor een wagen kan het zeker.
                                        Doe je het voor bv een playstation of iets dergelijks waar de waarde zich onder de 300eu bevindt, dan is de kans klein dat zoiets voorkomt.

Voor de verkoper:

Wanneer er een akkoord werd bereikt met een koper, en dat akkoord kan worden bewezen, dan kan je mits een procedure je geld voor het verkochte goed eisen van de koper.
                                        Ofwel kan je schadevergoeding eisen.

Dus samengevat: een mondeling akkoord is een akkoord, dus een overeenkomst. Doch, beschikt amper over bewijskracht.
                                        Altijd schriftelijk akkoord maken! Altijd vermelden "akkoord of overeenkomst voor een aangeboden goed (bv: auto, bmw, type, bouwjaar, kleur, km's)in de staat waarin het zich bevind en de prijs dat het geafficheerd staat. (bv: 10000euro) Ook jouw gegevens en datum + de gegevens van de koper- verkoper.

Wanneer een van de twee dit akkoord verbreekt, dan is het aan jou wat je nu wil, maar uiteindelijk mits procedure dan is het de rechter die beslist.

Comment

Ok, dat weten we nu weeral. Ga je nu stoppen met jammeren ?

Comment

Working...
                                          X